Ειδικότερα, στο Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Αθανάσιος Ράντος και εισηγήτρια η πάρεδρος Μαρία Μπαμπίλη) κατατέθηκε για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την «ίδρυση – κατάργηση εδρών ναυτιλιακών ακολούθων».
Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος καταργούνται οι ακόλουθες έδρες ναυτιλιακών ακολούθων:α) Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα),β) Παναμά (Παναμάς)γ) Μαρακαΐμπο (Βενεζουέλα) και δ) Βανκούβερ (Καναδάς).
Παράλληλα, ιδρύονται ακόλουθες έδρες ναυτιλιακών ακολούθων:1) Μπουσάν (Νότια Κορέα),2) Γκουανγκζού (Κίνα),3) Αγία Πετρούπολη (Ρωσία) και 4) Κέιπ Τάουν (Νότια Αφρική).
Το “μπλέξιμο” με την δαπάνη
Το ΣτΕ επεξεργάστηκε το σχέδιο διατάγματος και στην υπ΄ αριθμ. 94/2018 γνωμοδότησή του επισημαίνει ότι στο διάταγμα αναγράφεται ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, όμως σύμφωνα με έγγραφα της γενικής διεύθυνσης οικονομικών υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας, προκύπτει ότι ναι μεν για το 2018 δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά προκαλείται για τα επόμενα έτη 2019 έως 2021.
Μετά από αυτήν τη διαπίστωση, το ΣτΕ υποχρέωσε τους δύο συναρμόδιους υπουργούς να αναγράψουν στο σχέδιο διατάγματος, ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού για το τρέχον έτος, ενώ για τα επόμενα έτη προκαλείται δαπάνη ύψους 16.000 ευρώ για το 2019 ενώ για τα έτη 2020 και 2021 η εκτιμώμενη δαπάνη ανέρχεται, αντιστοίχως, σε 475.000 και 511.950 ευρώ περίπου.Υπενθυμίζεται ότι αναγκαίο στοιχείο για τη νομιμότητα των σχεδίων Προεδρικών Διαταγμάτων είναι να αναγράφεται στο κείμενό του η δαπάνη η οποία προκαλείται στον κρατικό προϋπολογισμό από την εφαρμογή του.