Συναγερμός έχει σημάνει στην Βρετανία και όχι μόνο αφού όσοι είχαν κατεβάσει το application της British Airways ή έκαναν κράτηση μέσω του site της, είναι πιθανόν να έχουν πέσει θύματα κλοπής από χάκερς των δεδομένων των πιστωτικών ή χρεωστικών τους καρτών. Η British Airways ανακοίνωσε ότι είναι σε εξέλιξη έρευνα για ηλεκτρονική κλοπή δεδομένων που υπέστη και μπορεί να αφορά 380.000 τραπεζικές κάρτες πελατών της. Επισημαίνει μάλιστα, ότι τα θύματα της κλοπής αυτής θα πάρουν αποζημίωση.
Η αποκάλυψη έγινε το βράδυ της Πέμπτης από την ίδια την εταιρεία. Όπως είπαν, η ηλεκτρονική κλοπή δεδομένων έγινε στα τέλη Αυγούστου και τις αρχές του Σεπτεμβρίου εν μέσω της περιόδου των διακοπών λόγω ηλεκτρονικής βλάβης, η οποία έχει τώρα διορθωθεί.
“Συμβουλεύουμε τους πελάτες μας που πιστεύουν ότι μπορεί να επηρεάστηκαν από το περιστατικό να επικοινωνήσουν με την τράπεζά τους ή τον εκδότη της κάρτας τους και να ακολουθήσουν τις συστάσεις τους”, προσθέτει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, η οποία έχει ενημερώσει τις αρχές.
“Λυπούμαστε βαθύτατα γι’αυτήν την αναστάτωση, η οποία προκλήθηκε από μια εγκληματική δραστηριότητα”, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της British Airways Άλεξ Κρουζ, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι η εταιρεία λαμβάνει “σοβαρά υπόψη” την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών της. Η εταιρεία επισήμανε ότι θα επικοινωνήσει με τους πελάτες που επηρέασε η κλοπή αυτή.
“Θα τους αποζημιώσουμε για οποιαδήποτε οικονομική ζημία μπορεί να υπέστησαν”, απάντησε ο Άλεξ Κρουζ στο BBC 4, υπογραμμίζοντας εκ νέου ότι προτεραιότητα της εταιρείας είναι να επικοινωνήσει με όλους τους πελάτες που αφορά το περιστατικό αυτό.
Τι έκλεψαν οι χάκερς
Οι πληροφορίες που εκλάπησαν αφορούν το όνομα, τη διεύθυνση, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) πελατών της και κυρίως όλα τα δεδομένα τραπεζικών τους καρτών, δηλαδή τον αριθμό, την ημερομηνία λήξης και τον τριψήφιο κωδικό ασφαλείας.
Οι χάκερς δεν απέκτησαν πρόσβαση στα δρομολόγια των πτήσεων ή στις πληροφορίες που βρίσκονται στο διαβατήριο των επιβατών.
“Είμαστε εξαιρετικά λυπημένοι γι’ αυτό που συνέβη. Επρόκειτο για μια εγκληματική, κακόβουλη επίθεση που έγινε με την χρήση πολύ υψηλής τεχνολογίας στην σελίδα μας στο Διαδίκτυο”, εξήγησε ο Κρουζ.
Πότε έγινε η επίθεση στην British Airways
Η επίθεση αυτή έγινε μεταξύ της νύχτας της 21ης Αυγούστου και της νύχτας της 5ης Σεπτεμβρίου και είχε ως αποτέλεσμα την κλοπή προσωπικών και οικονομικών δεδομένων πελατών που έκαναν κρατήσεις από το site της British Airways και από την εφαρμογή της για κινητά.
Η βρετανική αεροπορική εταιρεία διαβεβαίωσε ότι η λειτουργία του site της και της εφαρμογής της για κινητά έχει εξομαλυνθεί και ότι οι πελάτες της που θέλουν να κάνουν κράτηση μπορούν να προχωρήσουν κανονικά σε αυτήν μέσω ίντερνετ.
Η κλοπή αυτή δεδομένων προκάλεσε ανησυχία στους επενδυτές και επηρέασε την πορεία στο χρηματιστήριο της IAG, της μητρικής της British Airways. Η μετοχή της έχανε 2,76% και είχε πέσει στις 662,40 πένες μισή ώρα μετά το άνοιγμα του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.
Αυτό δεν είναι το πρώτο ηλεκτρονικό πρόβλημα που παρουσιάζει η βρετανική αεροπορική εταιρεία. Τον Μάιο του 2017 μια τεράστια βλάβη, που προκλήθηκε από πρόβλημα στην τροφοδοσία με ηλεκτρικό ρεύμα, την ανάγκασε να ακυρώσει 726 πτήσεις, δηλαδή να καθηλώσει το 28% των αεροπλάνων της κατά τη διάρκεια τριήμερης αργίας.
Το περιστατικό αυτό είχε προκαλέσει χάος στα αεροδρόμια Χίθροου και Γκάτγουικ του Λονδίνου, επηρεάζοντας 75.000 επιβάτες.