Για τέσσερις ώρες, από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν σε ομάδες τον σταθμό Συντριβανίου, δίπλα από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τον σταθμό της Παπάφη, στην οδό Κων. Καραμανλή και τον τερματικό σταθμό στην περιοχή της Πυλαίας.
“Είναι μια ευκαιρία, το Σαββατοκύριακο, που η Θεσσαλονίκη γιορτάζει να δουν οι πολίτες με τα δικά τους μάτια τις σήραγγες, τις αποβάθρες και την τεράστια πρόοδο που έχει κάνει το έργο. Να έχουν χειροπιαστή απόδειξη, ότι το Μετρό προχωράει”, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος.
Επίσης, στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ, θα γίνουν την Κυριακή, 9 Σεπτεμβρίου, στις 7 το βράδυ, τα εγκαίνια της Αττικό Μετρό από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.
“Την πρώτη χρονιά στη ΔΕΘ είχαμε ένα βαγόνι από το μετρό της Αθήνας για συμβολικούς λόγους. Πέρσι είχαμε ένα βαγόνι από την Κοπεγχάγη, όμως φέτος θα έχουμε το δικό μας υπερσύγχρονο βαγόνι, χωρίς οδηγό, το βαγόνι της Θεσσαλονίκης. Αυτά που έχουμε παραγγείλει και αναμένονται στην πόλη στις αρχές του 2019”, πρόσθεσε ο κ. Μυλόπουλος.
Πέρα από τα εγκαίνια, την Κυριακή θα παρουσιαστεί από την Αττικό Μετρό ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, με τίτλο “Το Μετρό στην πόλη μας”, ειδικά σχεδιασμένο για τα παιδιά της Θεσσαλονίκης και το οποίο, στη συνέχεια, θα διδαχτεί σε μαθητές δημοτικών σχολείων και γυμνασίων της πόλης.
“Είναι ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, που φέρνει τους μαθητές της Θεσσαλονίκης κοντά στην ιδέα του Μετρό. Τι είναι, πώς κατασκευάζεται και πώς λειτουργεί”, συμπλήρωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.
Οι εργασίες για το Μετρό τρέχουν σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα, όπως είπε ο κ. Μυλόπουλος, και τον Νοέμβριο του 2020 θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια της βασικής γραμμής. “Το Μετρό θα αλλάξει τη ζωή της Θεσσαλονίκης, θα βελτιωθεί, θα έχουμε άλλη ποιότητα περιβάλλοντος, θα τονωθεί η ανάπτυξη, η αγορά στο κέντρο που ήταν παγωμένη τόσα χρόνια με τα εργοτάξια και τις λαμαρίνες. Ένα έργο συνολικής αξίας 1,5 δις ευρώ, που αποτελεί τη μεγαλύτερη παρέμβαση που έγινε στην πόλη”.
“Το Μετρό από το 2016 και μετά τρέχει όσο γίνεται πιο γρήγορα. Ήδη βρισκόμαστε σε μια φάση να βλέπουμε το τέλος. Το δεύτερο εξάμηνο του 2019 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία μια και θα είναι υπερσύγχρονο, δεν θα έχει οδηγό. Αυτά τα συστήματα θέλουν μεγάλους χρόνους δοκιμαστικών λειτουργιών ώστε να καλυφούν όλα τα πιθανά ενδεχόμενα”, ανέφερε.
“Το 2018 ήταν η χρονιά απελευθέρωσης των δρόμων από τις λαμαρίνες. Έχουμε τελειώσει τη διάνοιξη των σηράγγων και στη βασική γραμμή και στην επέκταση της Καλαμαριάς. Οι σταθμοί έχουν φτάσει σε ένα κατασκευαστικό στάδιο περίπου της τάξης του 95% της ολοκλήρωσης τους”, είπε ο κ. Μυλόπουλος.
“Από το 2006 έως το 2016 είχε ολοκληρωθεί το 37% του έργου. Από τον Μάρτιο του 2016 που αναλάβαμε ως διοίκηση έως σήμερα, σε 2,5 χρόνια έχουμε φτάσει το έργο στο 65%. Καταλαβαίνει κανείς ότι τρέξαμε τρεις με τρεισήμισι φορές πιο γρήγορα”, τόνισε ο κ. Μυλόπουλος.
Παρουσίασε επίσης στοιχεία από την 26η Γενική Συνέλευση της Αττικό Μετρό, λέγοντας πως «έως το 2016 η Εταιρία επένδυε σε έργα -κατά μέσο όρο- ένα ποσό 100–150 μάξιμουμ εκατ. ευρώ στην Ελλάδα. Ειδικά το 2017, η Εταιρία επένδυσε το ποσό των 347 εκατ. ευρώ σε έργα, εκ των οποίων τα 250 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν στη Θεσσαλονίκη».
Προς τα τέλη Σεπτεμβρίου και αμέσως μετά την 83η ΔΕΘ θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την πλάκα οροφής στο σταθμό της Βενιζέλου, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα ολοκληρωθεί το 2022, ανάλογα με τις αρχαιολογικές εργασίες. “Η Εγνατία οδός δεν θα κλείσει. Στη Βενιζέλου θα έχουμε μια λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ θα κλείσει το κομμάτι του δρόμου πάνω από την Εγνατία”, είπε ο κ. Μυλόπουλος.