Ιδιαίτερα αισιόδοξος για την επόμενη ημέρα της “Βαράγκης” εμφανίζεται ο επικεφαλής της εταιρίας Δημήτρης Βαράγκης, δηλώνοντας σε συνέντευξή του στο newsit.gr και τον Θανάση Παπαδή ότι «η προσπάθεια αυτή που ξεκινήσαμε θα πετύχει 100%. Δεν φοβηθήκαμε, βγήκαμε μπροστά και αναδείξαμε το πρόβλημα. Δεν το κρύψαμε κάτω από το τραπέζι».
Αναφερόμενος στην επιχείρηση ο Δ. Βαράγκης τονίζει «είμαστε μία μοναδική εταιρία σχεδιασμού και παραγωγής ξύλινων επίπλων στην Ελλάδα που στην ουσία είναι ο εφευρέτης της διαχείρισης του ξύλου στην χώρα. Η εταιρία έχει ένα know how που ελάχιστες εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο το έχουν. Αυτή είναι η παρακαταθήκη του παρελθόντος που χρησιμοποιεί για το μέλλον».
Πριν μερικές μέρες, η εταιρία “Βαράγκης” μπήκε στο 106 (προπτωχευτική διαδικασία), με στόχο να υλοποιήσει την σχεδιαζόμενη αναδιάρθρωσή της
Σχετικά με την κρίση στην οποία έχει περιέλθει, ο Δ. Βαράγκης σημειώνει ότι «όλες οι επιχειρήσεις περνούν περιόδους κρίσης. Αυτό που κάνει να ξεχωρίζει μία επιχείρηση, είναι πως θα μπορέσει να ξεπερνά τις κακές αυτές περιόδους. Στις καλές ημέρες όλες οι επιχειρήσεις και όλοι οι επιχειρηματίες καλοί είναι. Το θέμα είναι στις δύσκολες περιόδους πως μπορούν να ανταποκριθούν και να λύσουν προβλήματα που πολλές φορές είναι αδιέξοδα».
Σημειώνει παράλληλα ότι «η εταιρία Βαράγκης, αν φανταστούμε ότι έχει περάσει εμφυλίους πολέμους, παγκόσμιους πολέμους, κρίσεις στην αγορά, η μοναδικότητα ότι σε περιόδους δύσκολες είχε την δυνατότητα να αναβαπτίζεται με νέες αρχές και νέα δεδομένα».
Τι όμως έφερε τα προβλήματα και ποια ήταν η απάντηση σε αυτά; Την απάντηση την δίνει ο Δ. Βαράγκης χωρίς περιστροφές και χωρίς καμία διάθεση να ωραιοποιήσει την κατάσταση. «Εμείς φτιάχναμε και φτιάχνουμε έπιπλα ποιότητας και απευθυνόταν στην μεσαία τάξη. Ωστόσο την περίοδο της κρίσης η μεσαία τάξη έχασε μεγάλο μέρος της αγοραστικής της δύναμης και ως εκ τούτου η εταιρία μετέθεσε όλη την προσπάθεια στο εξωτερικό. Έτσι σήμερα το 98% των πωλήσεων είναι στο εξωτερικό και μόλις το 2% γίνεται στην Ελλάδα».
Αναφέρει όμως και κάτι που προκαλεί θλίψη για την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης: «ποιος θα έρθει στην Ελλάδα να αγοράσει έπιπλο ποιότητας; το αντίθετο συμβαίνει. Έρχονται άνθρωποι που έχουν αγοράσει έπιπλα από εμάς και ζητούν να τα αγοράσουμε προκειμένου να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους (φόρους και εισφορές)».
Γιατί όμως η «Βαράγκης» επιλέγει τώρα τη λύση του άρθρου 106; Ο Δ. Βαράγκης δίνει μία απλοϊκή, αλλά ιδιαίτερα πειστική απάντηση: «αυτή τη στιγμή η εταιρία αυτό που ξεκίνησε το 2011 θέλει να το εδραιώσει. Δεν ήταν ξαφνικό. Όμως έχουμε δανεισμό από την Ελλάδα και αυτό είναι ένα βαρίδι. Στη Μέση Ανατολή όλοι θέλουν να ξέρουν τα δεδομένα της εταιρίας στην Ελλάδα και εκεί έχουμε πρόβλημα. Ήρθε η στιγμή ώστε η εταιρία να βρει έναν τρόπο ώστε να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες ώστε να ανοίξει ο δρόμος για περαιτέρω ανάπτυξη στο εξωτερικό».
Ο Δ. Βαράγκης πιστεύει ότι ξημερώνει μία άλλη ημέρα. «Αυτή η προσπάθεια υποστηρίζεται από τις τράπεζες. Είμαι 100% σίγουρος ότι η προσπάθεια αυτή θα πετύχει. Το εργοστάσιο στην Αθήνα δουλεύει μέρα νύχτα ώστε να εξυπηρετήσει έργα στο εξωτερικό. Οι εταιρίες για να πάνε καλά χρειάζονται οικονομική εξυγίανση, ώστε να έχουν αυτονομία στα οικονομικά τους. Εμείς δεν την έχουμε και πρέπει άμεσα να την αποκτήσουμε».
Και καταλήγοντας ο Δ. Βαράγκης στέλνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας προς όλους. «Είμαστε οι εφευρέτες του ξύλου. Όλοι οι εργαζόμενοι είναι εξειδικευμένοι και αυτή είναι η μεγάλη μας υπεραξία. Μία κρίση δημιουργεί μία ευκαιρία. Βγαίνουμε εμείς στην αγορά και δεν κρύβουμε κάτω από το τραπέζι. Βγαίνουμε μπροστά για να λύσουμε το πρόβλημα και θα το λύσουμε».