Δευτέρα, 25 Νοε.
6oC Αθήνα

Πιτσιόρλας: “Κληρώνει” τους επόμενους δύο μήνες για ΕΒΖ, ΕΒΟ και ναυπηγεία

Πιτσιόρλας: “Κληρώνει” τους επόμενους δύο μήνες για ΕΒΖ, ΕΒΟ και ναυπηγεία

Εξελίξεις “εγκυμονεί” το επόμενο δίμηνο για την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, την ΕΛΒΟ τα ναυπηγεία και άλλα θέματα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Βιομηχανίας, Στέργιος Πιτσιόρλας.

Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, η σημασία που δίνει η κυβέρνηση στην αναβάθμιση του χαρτοφυλακίου για τη βιομηχανία φαίνεται από τον σχεδιασμό να υπάρξει αυτόνομο υπουργείο Βιομηχανίας στο μέλλον.

Στη συνέχεια ο κ. Πιτσιόρλας γνωστοποίησε σε ποιούς τομείς θα εστιαστεί το ενδιαφέρον των υπηρεσίων μέχρι το τέλος του χρόνου.

Οι προτεραιότητες που θέτει

– Άμεσα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, θα συγκροτηθεί εθνικό συμβούλιο για την 4η Βιομηχανική Επανάσταση και μέσα στο επόμενο δίμηνο θα έχει διαμορφωθεί πλήρης πρόταση στρατηγικής της χώρας μας.

– Θα δημιουργηθεί δομή στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, προκειμένου να αξιοποιηθούν κονδύλια του ΕΣΠΑ κατά τα πρότυπα της δομής που υπάρχει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Ετοιμάζεται ένα πρόγραμμα για τις αλυσίδες αξίας για ΜΜΕ που η δημόσια διαπάνη θα ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ και για την περιβαλλοντική βιομηχανία 20 εκατ. ευρώ θα είναι η δημόσια συμμετοχή.

– Για τη χρυσή βίζα ετοιμάζεται νομοσχέδιο, προκειμένου να προστεθούν νέα προιόντα. Η χρυσή βίζα θα αφορά πλέον και αγορά ομολόγων ή μετοχές σε επιχειρήσεις επενδύσεων real estate ή καταθέσεις μέχρι 400.000 ευρώ για ομόλογα και έως 800.000 ευρώ για τη δραστηριοποίηση στη δευτερογενή αγορά. Με την υποχρέωση διατήρησης των τίτλων για πέντε χρόνια και ό,τι προβλέπει η νομοθεσία σχετικά με τον έλεγχο αυτών των επενδύσεων.

– Έχει προετοιμαστεί ένα πολυνομοσχέδιο που σύντομα θα πάει για ψήφιση στη Βουλή, το οποίο περιέχει θέματα βιομηχανικής ιδιοκτησίας. Θα ενσωματωθεί η ευρωπαϊκή Οδηγία για τα εμπορικά απόρρητα, θα προβλέπει μητρώο για πατέντες ανοικτών ευρεσιτεχνιών, ενίσχυση των συμπράξεων για εκμετάλλευση τεχνολογίας και πατεντών και δημιουργία μίας δεξαμενή πατεντών με clusters, ενώ θα ρυθμιστούν όλα τα θελήματα διανοητικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας.

– Για το βιομηχανικό πάρκο στα Οινόφυτα υπάρχει πρόβλεψη στο πολύνομοσχέδιο, με το οποίο θα ρυθμιστούν και ευρύτερα θέματα αποθηκών και logistic, καθώς σήμερα λειτουργούν αυτές οι επιχειρηματικές δραστηριότητες με παλιό καθεστώς ως αποθήκες και με τη σημερινή νομοθεσία είναι εκτός χρήσεων γης. Στόχος είναι μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου να υπάρξουν τροπολογίες για όλα τα γενικότερα θέματα επιχειρηματικών πάρκων και logistics και να ρυθμιστούν οριζόντια όλα τα ζητήματα.

Ενεργειακό κόστος και ναυπηγεία

Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός, υπάρχει μελέτη για άτυπες βιομηχανικές περιοχές και μετά τα Οινόφυτα θα ρυθμιστεί η βιομηχανική περιοχή στο Καλοχώρι, αλλά και σε άλλες περιοχές, ενώ να λυθούν και θέματα που αφορούν τις ΒΙΠΕ.

– Σε δέκα ημέρες θα καταθέσει το υπουργείο Οικονομίας πακέτο προτάσεων για τη μείωση του ενεργειακού κόστους. Οι προτάσεις θα τεθούν προς συζήτηση με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη ΔΕΗ, αλλά και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να γίνει ένας ολοκληρωμένος δίαλογος. Διότι, όπως τόνισε ο κ. Πιτσιόρλας, έχουν γίνει προσπάθειες και έχουν υπάρξει αποφάσεις για να επιλυθεί το ζήτημα «αλλά θα πρέπει να αναπροσαρμόσουμε τις λύσεις που δόθηκαν».

– Από τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, ενώ για το ναυπηγείο στη Σύρο αναμένεται η απόφαση του δικαστηρίου. Για την Ελευσίνα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, μέσα στον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν συζητήσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές και μέχρι σήμερα υπάρχουν τρία επενδυτικά σχήματα που έχουν δηλώσει γραπτώς το ενδιαφέρον τους, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει η διαδικασία για συμφωνία εξυγίανσης με προτιμητέο επενδυτή.

Εν τω μεταξύ, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα ξεκινήσουν διαγωνιστικές διαδικασίες για τον Σκαραμαγκά. Από τον ειδικό διαχειριστή θα γίνουν δύο διαγωνισμοί για την αξιοποίηση του στρατιωτικού και του εμπορικόυ τμήματος και από την ΕΤΑΔ ένας διαγωνισμός για τη δεξαμενή 5 και για μία παράπλευρη έκταση 120 στρεμμάτων.

O κ. Πιτσιόρλας ξεκαθάρισε ότι η Cosco δεν έχει καταθέσει πρόταση για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, όπως αναφέρεται, αλλά η μόνη πρόταση που έχει γίνει είναι για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, αλλά εκεί -λόγω της νομοθεσίας- δεν μπορεί να δοθεί νέα άδεια ναυπηγείου, παρά μόνο για δεξαμενή που μπορούν να χρησιμοποιούν και άλλα -μικρότερου μεγέθους- προϋπάρχοντα ναυπηγεία. Σημείωνεται, ότι υπάρχει πρόβλεψη στη σύμβαση παραχώρησης για δημιουργία ναυπηγείου για μεγάλου τονάζ καράβι στην ακτογραμμή της Ψυτάλλειας, αλλά και αυτό είναι υπό διερεύνηση.

Ο κ. Πιτσιόρλας τόνιζε ότι συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η προσπάθεια συνεργασίας του κλάδου αγροδιατροφής με τον τουρισμό.

Για την κλωστοϋφαντουργία, ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι υπάρχει έντονος προβληματισμός για την πορεία του κλάδου, ιδιάιτερα για την κάνναβη και τον κλάδο μεταξιού.

Σε ό,τι αφορά στη φαρμακευτική κάνναβη, επισήμανε ότι υπάρχει ενδιαφέρον, ήδη αξιολογούνται από την αρμόδια υπηρεσία επτά επενδυτικοί φάκελοι και το επόμενο διάστημα θα δοθούν οι πρώτες άδειες.

Ανοιχτά τα ενδεχόμενα για την ΕΒΖ

Μέσα στον μήνα θα ξεκαθαρίσει η εικόνα εάν θα προχωρήσει η επένδυση για την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (ΕΒΖ), ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Όπως γνωστοποίησε ο κ. Πιτσιόρλας, για την ΕΒΖ σύντομα θα υπάρχουν ανακοινώσεις σχετικά με τις εξελίξεις, καθώς υπάρχει μία καταρχήν συμφωνία με επενδυτικό σχήμα και προστασία από πιστωτές μέχρι τον Δεκέμβριο, αλλά συνεχίζονται οι επαφές με τους αγρότες, τον επενδυτή και με εργαζόμενους για να επιλυθούν όλα τα ζητήματα.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο αναπληρωτής υπουργός υποστήριξε ότι φέτος η παραγωγή ζάχαρης είναι μικρή, ενώ αναζητούνται τα κεφάλαια που απαιτούνται για τη λειτουργία της βιομηχανίας. Όπως ανέφερε, τα κεφάλαια που απαιτούνται για πληρωμή αγροτών, μεταφορικό κόστος και λειτουργία εργοστασίου με έκτακτο προσωπικό -υπολογίζονται περίπου στα 2 εκατ. ευρώ -δεν υπάρχουν και γίνεται μία συνεννόηση, ενώ έχει γίνει και πρόταση να καταβάλλει το ποσό ο επενδυτής. Εν τω μεταξύ, εξακολουθούν να αποτελούν πρόβλημα τα μεγάλα χρέη της βιομηχανίας, όπως για το ενεργειακό κόστος προς τη ΔΕΠΑ αλλά και για το μεταφορικό κόστος προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (περίπου 7 εκατ. ευρώ).

“Θα ξέρουμε σε λίγες ημέρες εάν ευωδοθούν οι προσπάθειες”, σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας και πρόσθεσε: «Σκεφτόμαστε και το ενδεχόμενο της μη ολοκλήρωσης της διαδικασίας, αλλά προσπαθούμε να επιτύχουμε την αξιοποίηση αυτού του σημαντικού περιουσιακού στοιχείου. Πιστεύω ότι θα ολοκληρωθεί το σχέδιο, αλλιώς θα επιμείνουμε να αναζητήσουμε νέο επενδυτή».

“Μεγάλο ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ”

– Για την ΕΛΒΟ, ο αναπληρωτής υπουργός Βιομηχανίας τόνισε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. Όπως παρατήρησε, «αν και έχουν γίνει δύο άγονοι διαγωνισμοί, ενόψει του τρίτου διαγωνισμού γίνεται μία σημαντική προετοιμασία και από τη διερεύνηση νομίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός με επιτυχία και μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις για να προχωρήσει η προκήρυξη».

– Για το πλαίσιο, στη βάση του οποίου θα λειτουργούν τα δικηγορικά γραφεία ως εισπρακτικές εταιρείες, θα ολοκληρωθεί το έργο της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.

– Το νομοσχέδιο για τους μετασχηματισμούς θα δοθεί για διαβούλευση εντός της εβδομάδας, ενώ ετοιμάζεται το πλαίσιο για τη λειτουργία διεθνούς επιμελητηρίου και ολοκληρώνεται το έργο της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την αναμόρφωση της επιμελητηριακής νομοθεσίας.

– Συνεχίζεται η διαδικασία απλοποίησης της αδειοδοτικής διαδικασίας των επιχειρήσεων, ενώ γίνεται συγκεκριμενοποίηση και εξειδίκευση των ζητημάτων ελέγχου επιχειρήσεων. Σε δύο τομείς, στα τρόφιμα και τους περιβαλλοντικούς ελέγχους, θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του νέου πλαισίου που έχει στόχο να είναι απλό και ουσιαστικό.

Τέλος, θα αναθεωρηθεί το καθεστώς κατάταξης οχλήσεων για την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις