Μεγάλοι κερδισμένοι της χθεσινής ημέρας, αναδείχθηκαν οι ζαχαροπλάστες και ανθοπώλες, ενώ αντίθετα οι αγορές δεν ήταν σημαντικές στα κοσμηματοπωλεία. Αυτά προκύπτουν από ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, για τον εορτασμό της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, μαζί με αυτές της Γυναίκας και της Μητέρας, εξακολουθούν να εορτάζονται με αμείωτη ένταση και να μεταφράζονται σε αγορές από τους Έλληνες, δίνοντας ανάσα στους επαγγελματίες της αγοράς, ακόμη και εάν -όπως λένε- αποτελεί κοινή διαπίστωση των καταστηματαρχών ότι οι δαπάνες γίνονται πλέον με φειδώ.
Αυξημένη σε ποσοστό 10% καταγράφηκε φέτος, έναντι της περσινής αντίστοιχης ημέρας του εορτασμού του Αγίου Βαλεντίνου, η επισκεψιμότητα στα ανθοπωλεία της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ανθοπώλης, Μανώλης Σύλλης, πρόεδρος του τμήματος των επαγγελματιών στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Υπογραμμίζοντας ότι το λιανεμπόριο “περνά δύσκολα χρόνια” τα τελευταία έτη, ο κ. Σύλλης επισήμανε ωστόσο οτι “ο εορτασμός του Αγίου Βαλεντίνου, όπως και αυτές της Γυναίκας και της Μητέρας ευτυχώς δεν έχουν καταποντιστεί από την οικονομική κρίση”.
Τονίζοντας ότι οι υπερβολές που γίνονταν στα χρόνια προ οικονομικής κρίσης έχουν “περάσει ανεπιστρεπτί”, ο ίδιος τόνισε ότι παρά την αυξημένη επισκεψιμότητα φέτος στα ανθοπωλεία της Θεσσαλονίκης, ο ημερήσιος τζίρος στη χθεσινή ημέρα εορτασμού του Αγίου Βαλεντίνου κινήθηκε στα επίπεδα των 5-30 ευρώ ανά πελάτη και “λίγοι ήταν αυτοί που δαπάνησαν ποσό ύψους 50 ευρώ”. Υπογραμμίζοντας ότι οι Έλληνες πιστεύουν την γιορτή του Έρωτα στις 14/2, ο κ. Σύλλης εξέφρασε και την απορία του για την μη προτίμηση λουλουδιών από το γυναικείο φύλο ως δώρο, λέγοντας “η αντιστοιχία είναι 80% άντρες και 20% γυναίκες. Και στα ποσοστά που αναφέρομαι είμαι γενναιόδωρος ως προς τις γυναίκες”.
Πάντως, ο ίδιος τόνισε ότι “φετινή έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι καταγράφηκε αυξημένος ο αριθμός των μικρών παιδιών που συνοδευόμενα από τους γονείς τους, επισκέφτηκαν τα ανθοπωλεία και με δικό τους χαρζτηλίκι αγόρασαν κόκκινα τριαντάφυλλα για τους γονείς τους. Για αυτά, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, εκφράζει την αγάπη. Άλλωστε ο έρωτας είναι αγάπη”, επισήμανε.
Ο έρωτας περνά από το…στομάχι
“Ο έρωτας περνά από το στομάχι”, επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Συντεχνίας Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, Μάριος Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας ότι στον χθεσινό εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου η επισκεψιμότητα στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης καταγράφηκε αυξημένη σε ποσοστό ως και 65%. Βέβαια, όπως ο ίδιος τόνισε “ο τζίρος εμφάνισε θετική μεταβολή της τάξης μόνο του 30%, γεγονός που όμως αποδίδεται στο ότι η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου έπεσε φέτος καθημερινή”.
Επαναλαμβάνοντας ότι “η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη του γλυκού”, ο ίδιος επισήμανε ότι “οι πολίτες έχουν κατανοήσει πλήρως ότι το γλυκό, γλυκαίνει τις πίκρες”, αν και όπως πρόσθεσε, “οι αγορές που έγιναν χθες, έγιναν με κέρματα και όχι χαρτονομίσματα. Δεν συνδυάστηκαν με μεγάλα ποσά δαπάνης, αφού αυτά κυμάνθηκαν στα 1-5 ευρώ”, υπογράμμισε.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι τα 170 μέλη της συντεχνίας, όπως και τα περισσότερα από 400 ζαχαροπλαστεία στον νομό Θεσσαλονίκης διαθέτουν όλων των ειδών τις καρδιές, ακόμη και “αυτές που θέλουν να δείξουν με ένα γλύκισμα ότι δεν θέλουν να τις αγαπούν”.
Τα κοσμήματα… θάμπωσαν
“Μπορεί να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι δεν έσβησε εντελώς η επιθυμία των Ελλήνων να εκφράσουν και τη συγκεκριμένη ημέρα τα συναισθήματά τους με ένα κόσμημα, αλλά η διάθεση δεν φτάνει”, επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών, Πέτρος Καλπακίδης.
“Ο κόσμος μπήκε στα κοσμηματοπωλεία, αλλά η πλειονότητα δεν προέβη σε αγορές” είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας “ο μέσος όρος χρημάτων που δαπανήθηκαν από τους λίγους που τελικά προέβησαν σε αγορές κάποιου κοσμήματος για τον εορτασμού του Αγίου Βαλεντίνου κινήθηκε στα 100-120 ευρώ”.
Ο ίδιος έστειλε μήνυμα προς το καταναλωτικό κοινό “να μην φοβάται να μπαίνει στα κοσμηματοπωλεία”, λέγοντας χαρακτηριστικά “και εμείς οι κοσμηματοπώλες έχουμε προσαρμόσει τα είδη μας στα εισοδήματα των καταναλωτών. Υπάρχουν έξυπνα και κομψά κοσμήματα, ακόμη και από ασήμι. Κάποιος με ένα εύρος δαπάνης από 50 ευρώ έως και 200 ευρώ, μπορεί να προσφέρει ένα υπέροχο κόσμημα στην αγαπημένη του”. ‘Αλλωστε, όπως πρόσθεσε “δεν είναι η αξία που τονώνει το συναίσθημα, αλλά η ίδια η πράξη”.
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος κάλεσε τους Έλληνες καταναλωτές να επιλέγουν για τις αγορές τους τα κοσμηματοπωλεία που φέρουν στην είσοδό τους το σήμα του συλλόγου, ενώ τους συνέστησε να ψηφίζουν ελληνικά, αφού όπως είπε «το ελληνικό κόσμημα είναι εξαιρετικού γούστου και άριστης κατασκευής και τεχνικής».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ