Με δεδομένο πως όλοι σήµερα αντιµετωπίζουν το ντίζελ επιφυλακτικά, οι σύγχρονοι, οικονοµικοί κινητήρες βενζίνης αποκτούν περισσότερο εμπορικό νόηµα από ποτέ.
Πολύ χαρακτηριστικό δείγµα τους αποτελεί ο 1.5 TSI Evo της Volkswagen που σταδιακά αντικαθιστά τον 1.4 TSI. Ανήκει στη γενιά EA211 TSI Evo και η µικρή έκδοση διαθέτει τούρµπο µε πτερύγια µεταβλητής γεωµετρίας που λειτουργούν µε ηλεκτρικό παλµό και όχι µε υποπίεση, σχέση συµπίεσης 12,5:1, µέγιστη πίεση 350 bar στο σύστηµα ψεκασµού common-rail και λειτουργία σε θερµοδυναµικό κύκλο Miller.
Χάρη σε όλα αυτά η εταιρεία αναφέρει πως συγκριτικά µε τον 1.4 TSI 125 PS, ο 1.5 έχει 10% καλύτερο βαθµό απόδοσης και 35% ταχύτερη κορύφωση της ροπής των 220 Nm, στο εύρος 1.750 έως 3.500 rpm. Οι 130 PS µε τη σειρά τους αποδίδονται στο παράθυρο 5.000-6.000 rpm.