Ο γενικός εισαγγελέας της Ρωσικής Ομοσπονδίας Γιούρι Τσάικα, μιλώντας στην Κρατική Δούμα, δήλωσε ότι το κρατικό πρόγραμμα που εγγυάται την ασφάλεια των πτήσεων δεν ανταποκρίνεται στις διεθνείς απαιτήσεις, ενώ δεν έχει ακόμη προσδιορισθεί ένα αποδεκτό επίπεδο ασφαλείας στην Ρωσία.
«Οι δεσμεύσεις, που προβλέπονται από την Σύμβαση για τη Διεθνή Πολιτική Αεροπορία, δεν έχουν υλοενποιηθεί», επισήμανε απευθυνόμενος στους βουλευτές της Κρατικής Δούμας κατά την «ώρα της κυβέρνησης».
“Δεν έχει οριστεί αποδεκτό επίπεδο ασφαλείας των πτήσεων”
Ο γενικός εισαγγελέας της Ρωσικής Ομοσπονδίας είπε επίσης ότι «δεν έχει ορισθεί ένα στοχευμένο και αποδεκτό επίπεδο ασφαλείας των πτήσεων, όπως και ένα πρόσωπο το οποίο να είναι αρμόδιο για την εφαρμογή του προγράμματος το οποίο έχει ήδη επικαιροποιηθεί από το 2008».
Ο Ρώσος αξιωματούχος επισήμανε ότι το υπουργείο Μεταφορών μέχρι σήμερα δεν έχει επεξεργαστεί όλες τις αναγκαίες νομικές πράξεις που αφορούν τις πιστοποιήσεις αεροπορικών τεχνολογιών, τους κατασκευαστές του και την εκπαίδευση του προσωπικού.
«Δεν έχουν εγκριθεί οι κανονισμοί που αφορούν την χερσαία και τεχνική εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, τις απαιτήσεις που σχετίζονται με τα χρονικά όρια εκμετάλλευσης τους ούτε τα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των ειδικών που εργάζονται στις αερομεταφορές» είπε χαρακτηριστικά ο Τσάϊκα.
Απομακρύνθηκαν 550 πιλότοι
Ο Γενικός εισαγγελέας της Ρωσίας δήλωσε ότι από το 2017, έπειτα από ελέγχους που έγιναν με εισαγγελική παραγγελία, απομακρύνθηκαν 550 πιλότοι, αφαιρέθηκαν 160 άδειες πτήσεων, διακόπηκε η λειτουργία δύο κέντρων εκπαίδευσης.
Κατά την διάρκεια των ελέγχων, είπε ο Τσάϊκα, «βρέθηκαν στοιχεία που πιστοποιούσαν ότι το ιπτάμενο προσωπικό δεν είχε ολοκληρώσει προγράμματα εκπαίδευσης, καθώς και ότι υπάρχουν ελλείψεις σε αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό και υλικές υποδομές στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς». Ο γενικός εισαγγελέας ανέφερε επίσης στην ομιλία του «ότι κατά τη διάρκεια ελέγχων που έγιναν με εισαγγελική παραγγελία, διαπιστώθηκε ότι σε περισσότερα από 400 αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας είχαν γίνει διάφορες τροποποιήσεις χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες έρευνες και να υπάρχουν οι προβλεπόμενες πιστοποιήσεις».
Με αφορμή αυτές τις διαπιστώσεις ο Γιούρι Τσάϊκα άσκησε επίσης κριτική στην Ρωσική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας «Rosaviatsia» επειδή, όπως είπε, πραγματοποιεί συχνά τυπικούς και όχι ουσιαστικούς ελέγχους στις αεροπορικές εταιρίες.