Η βλάβη σημειώθηκε χθες το βράδυ και αρχικά αφορούσε το δίκτυο της κρατικής υπηρεσίας τηλεπικοινωνιών KPN, προτού επεκταθεί στα δίκτυα των παρόχων που συνδέονται με αυτή σε όλη τη χώρα.
Η βλάβη κράτησε τέσσερις ώρες στη διάρκεια των οποίων οι Ολλανδοί δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν ούτε καν με τις υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων.
Μέλη της αστυνομίας, της πυροσβεστικής και της υπηρεσίας ασθενοφόρων βγήκαν στους δρόμους ώστε οι πολίτες να μπορούν να τους δουν και να επικοινωνήσουν μαζί τους, αν τους χρειαστούν, ενώ η ολλανδική κυβέρνηση δημιούργησε στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης μια υπηρεσία παρόμοια με την τηλεφωνική γραμμή για έκτακτες ανάγκες 112.
Διευκρινίσεις στον υπουργό Δικαιοσύνης
Ο Ολλανδός υπουργός Δικαιοσύνης και Ασφάλειας Φερντ Γκράπερχαους έχει καλέσει σήμερα τη διεύθυνση του KPN προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για τη βλάβη και για να τον διαβεβαιώσει ότι «δεν θα ξανασυμβεί».
Στη συνάντηση αυτή θα συμμετάσχει και η ολλανδική υπηρεσία αντιτρομοκρατίας (NCTV), μετέδωσαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Ωστόσο δεν υπάρχουν υποψίες για κυβερνοεπίθεση, όπως δήλωσε χθες στην τηλεοπτική εκπομπή Nieuwsuur o αξιωματούχος της KPN Γιουστ Φάρβερκ.
Η KPN ανακοίνωσε ότι ο γενικός της διευθυντής Μάξιμο Ιμπάρα θα αποχωρήσει από την εταιρεία, διευκρινίζοντας όμως ότι η αποχώρησή του δεν οφείλεται στη βλάβη, αλλά σε οικογενειακούς λόγους.
Η βλάβη σημειώθηκε την ώρα που οι υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων είχαν κινητοποιηθεί εξαιτίας του κύματος καύσωνα που πλήττει την Ολλανδία, όπως πολλές χώρες της δυτικής Ευρώπης.