Χωρίς κατηγορία

Πανελλήνιες: Αλλαγές από την νέα χρονιά – Πως διαμορφώνεται το νέο “τοπίο”

Παρεμβάσεις από Νίκη Κεραμέως και Σοφία Ζαχαράκη στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Αλλαγές στις Πανελλήνιες από τη νέα χρονιά. Οι τρεις άξονες που αλλάζουν το "τοπίο".

Αλλαγές στην πανελλήνιες φέρνουν με παρεμβάσεις τους η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη.

Όπως σημειώνουν σε κοινή τους δήλωση, η νέα κυβέρνηση έχει σκοπό να αλλάξει τον τρόπο εισαγωγής συγκεκριμένων μαθημάτων, αλλά και την ύλη τους.

Επίσης πρόθεσή τους είναι να καταργηθεί η κατηγοριοποίηση των τμημάτων σε “ελεύθερης πρόσβασης” και σε “κατόπιν εξετάσεων”.

Οι τρεις άξονες

«Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ’ Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος.

Σήμερα, ανακοινώνουμε παρεμβάσεις σε τρεις άξονες:

Εξεταστέα ύλη. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη. Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Κατηγοριοποίηση τμημάτων. Θα προτείνουμε στη Βουλή των Ελλήνων ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις: αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται.

Εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Περαιτέρω, στην ίδια λογική, με σεβασμό στο σχεδιασμό και την προετοιμασία των μαθητών, ανακοινώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.»

Χωρίς κατηγορία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Χωρίς κατηγορία: Περισσότερα άρθρα
Ανάπτυξη 5G δικτύου για «έξυπνες» τοπικές κοινότητες, με τη συμβολή της COSMOTE
Συμμετοχή της COSMOTE στο ευρωπαϊκό έργο 5G-ΤΕRRA, με στόχο την παροχή υψηλής ποιότητας 5G συνδεσιμότητας μέσω του δικτύου της, στους κατοίκους απομακρυσμένων και αραιοκατοικημένων περιοχών της χώρας
Ανάπτυξη 5G δικτύου για «έξυπνες» τοπικές κοινότητες, με τη συμβολή της COSMOTE
Μιχάλης Γιαννάκος: «Οι γιατροί που δεν κατήγγειλαν την ενδοοικογενειακή βία της 35χρονης αστυνομικού, να αντιμετωπίσουν ποινικές ευθύνες»
«Αν ισχύουν οι ισχυρισμοί της γυναίκας, τότε μιλάμε για σοβαρές πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες των γιατρών που γνώριζαν και δεν μίλησαν», δήλωσε...
Μιχάλης Γιαννάκος: «Οι γιατροί που δεν κατήγγειλαν την ενδοοικογενειακή βία της 35χρονης αστυνομικού, να αντιμετωπίσουν ποινικές ευθύνες»