Κι αν ο καμαρωτός, έφιππος Φίλιππος ο 4ος της Ισπανίας σε πίνακα του Βελάσκεθ του 1635-36, που επίσης φιλοξενείται στο Πράδο διαπίστωνε έκπληκτος ότι το άτι του δεν μπορούσε να βγει από τη θάλασσα που πλημμύρισε τα πάντα; Για να συμπέσει με την COP25, τη Διακυβερνητική του ΟΗΕ για το κλίμα, η οποία διεξάγεται στη Μαδρίτη έως τις 13 Δεκεμβρίου, το Μουσείο του Πράδο συνεργάστηκε με τη WWF και παρουσίασε τέσσερα αριστουργήματα από τις συλλογές του στα οποία έχουν ψηφιακά επέμβει για να αποδώσουν τις πιθανές επιπτώσεις της ανθρώπινης στάσης απέναντι στον πλανήτη μας.
Η πρωτοβουλία -με τίτλο «+1,5ºC Lo Cambia Todo (+1,5 βαθμοί Κελσίου αλλάζουν τα πάντα)» – θέλει να τραβήξει την προσοχή στην άνοδο της θερμοκρασίας. Καλεί, ταυτόχρονα, τις κυβερνήσεις να αναλάβουν δράση ώστε η άνοδος να μην είναι μεγαλύτερη του 1,5 βαθμού Κελσίου.
«Για το Μουσείο, αυτό το πρότζεκτ είναι μια ευκαιρία να εξακολουθήσει να θέτει την τέχνη και τις αξίες της στην υπηρεσία της κοινωνίας» δήλωσε, σε ανακοίνωση, ο πρόεδρος του Royal Board of Trustees του Μουσείου του Πράδο, Χαβιέρ Σολάνα. «Η συμβολική αξία των αριστουργημάτων και η εντυπωσιακή καλλιτεχνική αναδημιουργία τους την οποία παρουσιάζουμε με τη WWF είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να μεταδώσουμε στον καθένα, και ιδιαιτέρως στις νέες γενιές, αυτό το οποίο στην πραγματικότητα διακυβεύεται σε τούτον τον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».
Για την καμπάνια «+1,5ºC Lo Cambia Todo» επελέγησαν από τους ειδικούς του μουσείου και τη WWF τέσσερα αριστουργήματα της Δυτικής ζωγραφικής: «Το πέρασμα της Στύγας» (1515-24) του Φλαμανδού ζωγράφου του 16ου αιώνα Γιόαχιμ Πάτινιρ. «Το παρασόλι» (1777) του Φρανθίσκο ντε Γκόγια. Το «Ο έφιππος Φελίπε ο 4ος» (1635-36) του Ντιέγκο Βελάσκεθ. Και το «Παιδιά στην παραλία» (1909) του Χοακίν Σορόγια. Τα «αλλαγμένα» έργα αναφέρονται στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας, την απειλή εξαφάνισης βιολογικών ειδών, την επίπτωση ακραίας ξηρασίας και τη διαμάχη για τους κλιματικούς πρόσφυγες. Οι εικόνες αυτές παρουσιάζονται σε διαφημιστικές πινακίδες στο κέντρο της Μαδρίτης και μέσω της ψηφιακής καμπάνιας της WWF, #LoCambiaTodo.
«Η COP25 θέτει τη Μαδρίτη στο κέντρο της πολιτικής και μιντιακής προσοχής, παγκοσμίως. Κατά συνέπεια, θέλουμε να αδράξουμε την ευκαιρία να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα σε όλους μέσω της παγκόσμιας γλώσσας της τέχνης» τόνισε ο γενικός γραμματέας της WWF Spain, Χουάν Κάρλος ντελ Όλμο.