Σάββατο, 23 Νοε.
20oC Αθήνα

Τι ώρα κλείνουν σούπερ μάρκετ και μαγαζιά σήμερα (19/01) – Ωράριο καταστημάτων και χειμερινές εκπτώσεις

Τι ώρα κλείνουν σούπερ μάρκετ και μαγαζιά σήμερα (19/01) – Ωράριο καταστημάτων και χειμερινές εκπτώσεις

ΤΙ ΩΡΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ. Ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα και σούπερ μάρκετ στην Αθήνα, σήμερα Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020. Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις χειμερινές εκπτώσεις.

ΤΙ ΩΡΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ – ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ. Οι χειμερινές εκπτώσεις 2020 άρχισαν Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020 και θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020. Σήμερα, Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020, τα μαγαζιά και κάποια σούπερ μάρκετ είναι ανοιχτά. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, αναφέρει ότι την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να ανοίξουν, με προτεινόμενο ωράριο 11:00 – 18:00. Αντίστοιχο είναι το ωράριο λειτουργίας και των καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη. Όσον αφορά τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της πρωτεύουσας, τα μαγαζιά θα είναι ανοιχτά έως τις 20:00 το βράδυ.

Οι ημερομηνίες των χειμερινών εκπτώσεων είναι κατά βάση οι ίδιες με την προηγούμενη χρονιά και υπάρχει μια μικρή απόκλιση μιας ή δυο ημερών. Σημειώνεται ότι οι επίσημες περίοδοι των εκπτώσεων μέσα στο έτος είναι τέσσερις, δύο χειμερινές και δύο καλοκαιρινές, ενώ είθισται μέσα αυτά τα διαστήματα κάποιες Κυριακές τα καταστήματα είναι ανοιχτά.

Χειμερινές εκπτώσεις 2020: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Κατά τη διάρκεια των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, τα καταστήματα έχουν τη δυνατότητα να αναγράφουν και να προβάλλουν τόσο την παλαιά, όσο και τη νέα τιμή πώλησης των προϊόντων, καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης. Εάν πάνω από το 60% των προς πώληση προϊόντων διατίθεται με μειωμένη τιμή, τότε τα εμπορικά καταστήματα δύνανται να αναγράφουν το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης στη βιτρίνα του καταστήματος, καθώς και σε κάθε εμπορική επικοινωνία. Αξίζει να σημειωθεί ότι εφόσον προσφέρονται διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορία προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του ποσοστού έκπτωσης – π.χ. «από % έως %». Σε διαφορετική περίπτωση, πρέπει να αναφέρεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη και να αναγράφεται το ποσοστό της παρεχόμενης έκπτωσης.

Δείτε χρήσιμες πληροφορίες στο site του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Χρήσιμες συμβουλές από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

Από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές. Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει τα εξής:
– Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.

– Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

– Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.

– Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.

– Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

– Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.

– Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.

– Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν “κράχτες”, ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

– Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

– Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.

– Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις