Κυριακή, 24 Νοε.
10oC Αθήνα

Ν. Λουμίδης: «Με το e-shop τα καφεκοπτεία μας αντιμετωπίζουν την πτώση πωλήσεων καφέ»

Ν. Λουμίδης: «Με το e-shop τα καφεκοπτεία μας αντιμετωπίζουν την πτώση πωλήσεων καφέ»

Όσο Μένουμε Σπίτι, γα να αποφύγουμε τη μετάδοση του κορονοϊού, τόσο η οικιακή κατανάλωση καφέ, αυξάνεται, καθώς το να πίνουμε έναν γευστικό καφέ, αποτελεί μία από τις μικρές πολυτέλειες της καθημερινότητάς μας. Επειδή όμως υπάρχει η απαγόρευση της κυκλοφορίας, εταιρείες όπως η Καφεκοπτεία Λουμίδη, με παράδοση 100 χρόνων στην αγορά καφέ, σπεύδουν να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά καταστήματα, τόσο για να ενισχύουν την προσπάθεια του περιορισμού των μετακινήσεών μας, όσο και για να αντιμετωπίσουν την πτώση έως 80% των πωλήσεων που προκάλεσε η πανδημία, στα φυσικά της καταστήματα.  Για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην εταιρεία, τα σχέδια της επόμενης ημέρας, καθώς και για τη σχέση του Έλληνα με τον καφέ μιλά στο newsit.gr και τη Μαίρη Παπακωνσταντίνου, ο υπεύθυνος Ανάπτυξης και Καινοτομίας της αλυσίδας Καφεκοπτεία Λουμίδης, κ. Νικόλαος Λουμίδης. Μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:

Η δημιουργία του e-shop και οι πρώτες εντυπώσεις  

«Έχοντας γράψει ιστορία 100 χρόνων στον κλάδο του καφέ, κοιτούσαμε το μέλλον και πώς θα εξελιχθούμε. Σκοπός μας ήταν να ανοίξουμε το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα εντός του έτους, όμως το επισπεύσαμε λόγω των ειδικών συνθηκών. Έτσι, ανοίξαμε λίγο βιαστικά για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας στο σπίτι τους. Από τις 25 Μαρτίου που εγκαινιάσαμε τον ηλεκτρονικό τρόπο παραγγελιών, τα πρώτα μηνύματα είναι πολύ θετικά. Δική μας προτεραιότητα είναι να εξυπηρετούμε τους πελάτες όσο καλύτερα μπορούμε και χωρίς λάθη.  Αυτό που με ικανοποιεί περισσότερο, είναι ότι εξυπηρετούμε πολλούς πελάτες που δεν μπορούσαμε πριν, επειδή δεν είχαν εύκολη πρόσβαση στα καταστήματα.  Έτσι, λοιπόν ένας μεγάλος αριθμός παραγγελιών έρχεται από επαρχία και νησιά».

Μέτρα προστασίας για εργαζόμενους και πελάτες κατά του κορονοϊού

«Πρώτο μας μέλημα είναι η υγεία των πελατών μας και του προσωπικού μας, οπότε πριν καν ανοίξουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα. Άνθρωποι που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας, δουλεύουν από το σπίτι. Επίσης, άμεσα προσφέραμε μάσκες γάντια κι αντισηπτικό, ενώ τυπώσαμε ευανάγνωστες οδηγίες για να διασφαλίσουμε την υγεία όλων, τόσο του προσωπικού μας, όσο και των πελατών που επισκέπτονται τα φυσικά μας καταστήματα. Αλλά και το προσωπικό που ασχολείται με τις ηλεκτρονικές παραγγελίες τηρεί όλα τα απαραίτητα μέτρα, ενώ και με τα γραφεία ταχυμεταφορών, που συνεργαζόμαστε ελέγχουμε ότι κι αυτοί πληρούν τα μέτρα διασφάλισης των κανόνων υγείας».

Οι επιπτώσεις από την εξάπλωση του ιού

«Ως μια εταιρεία πρωτίστως λιανεμπορική, αφενός ο πρώτος μεγάλος αντίκτυπος ήταν μία τεράστια πτώση στις πωλήσεις μας. Αυτή τη στιγμή ο τζίρος και η διέλευση πελατών είναι στο μείον 80% οπότε καταλαβαίνετε ότι είναι ένα τεράστιο πλήγμα. Καθώς όμως προτεραιότητα μας είναι μεν η υγεία, αλλά και η εξυπηρέτηση των πελατών μας, δεν έχουμε πάρει την απόφαση να τα κλείσουμε, έστω για αυτούς τους λίγους πελάτες που μας επισκέπτονται.  Είμαστε εκεί και τους υποστηρίζουμε με προσωπικό ασφαλείας.  Και στη χονδρική, όπως καφετέριες, κυλικεία κ.λπ, που αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς μας επίσης, το πλήγμα είναι μεγάλο, καθώς ο όγκος δουλειάς τους έχει μειωθεί κατακόρυφα».

Στρατηγικός σχεδιασμός

«Ο οποιοσδήποτε επιχειρηματίας αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δυσκολεύεται να προβλέψει και να επενδύσει. Εμείς έχουμε εστιάσει στο ηλεκτρονικό κατάστημα, όμως οποιεσδήποτε άλλες ενέργειες που αφορούν κυρίως την ανάπτυξη των φυσικών καταστημάτων, μπαίνουν στο «ψυγείο», καθώς δεν ξέρουμε πότε θα λήξει όλη αυτή η κατάσταση που ζούμε, με ποιό τρόπο θα βγούμε και τι αντίκτυπο θα έχει στη ζωή μας περαιτέρω»

Επεκτατικά σχέδια

«Το μεγάλο πλεονέκτημα του e-shop είναι ότι μπορούμε να καλύψουμε πανελλαδικά τη ζήτηση. Περαιτέρω σχέδια υπάρχουν και για το εξωτερικό. Κατά σειρά προτεραιότητας θα ξεκινήσουμε με την Ευρωπαϊκή Ένωση, επειδή υπάρχουν λιγότερα εμπόδια γραφειοκρατίας. Αυτό είναι κάτι που μέχρι τέλος του μήνα θα ολοκληρωθεί. Και σε επόμενο χρόνο θα δούμε και Τρίτες Χώρες, επειδή πιστεύουμε πολύ στα προϊόντα μας, τους καφέδες, τα ροφήματα, τα γλυκίσματα και όλη τη γκάμα που διατίθεται από τα καταστήματά μας. Πρωτίστως, στόχος μας είναι να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες πελατών που γνωρίζουν τα προϊόντα μας και βρίσκονται εκτός Ελλάδος, επειδή σπουδάζουν ή εργάζονται και μένουν στο εξωτερικό».

Προοπτικές του κλάδου ηλεκτρονικών παραγγελιών

«Όσον αφορά τη συχνότητα που χρησιμοποιεί ο μέσος Έλληνας για να κάνει ηλεκτρονικές παραγγελίες, είναι λίγο πίσω σε σχέση με άλλες χώρες του εξωτερικού. Ωστόσο, πιστεύω ότι λόγω της κατάστασης που βιώνουμε σήμερα, Μένοντας υποχρεωτικά Σπίτι, δημιουργούνται κάποιες νέες συνήθειες. Όσο ωριμάζει το σύστημα των ηλεκτρονικών παραγγελιών, τόσο πιο πολύ εξοικειώνεται και ο Έλληνας καταναλωτής, άρα όταν βγει από την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα, θα είναι περισσότερο «ώριμη» η σχέση του με τις ηλεκτρονικές παραγγελίες».

Η σχέση του Έλληνα με τον καφέ από το χθες στο σήμερα

«Η ιστορία του καφέ με συναρπάζει, είναι ένα προϊόν που αποτελεί μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας. Το γεγονός ότι, σχετίζεται η εξάπλωση του καφέ με την Αναγέννηση δεν είναι καθόλου τυχαίο. Αυτό που βλέπω, είναι ότι αποτελεί ένα προϊόν που ο Έλληνας το αγαπάει, το λατρεύει. Όσον αφορά την καταναλωτική τάση, ο εσπρέσο έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, παίρνοντας όμως μερίδιο από το στιγμιαίο και τον καφέ φίλτρου κι όχι από τον ελληνικό.  Όπως και στο κρασί, που υπάρχουν ποικιλίες, έτσι και στον καφέ, ο Έλληνας όλο και περισσότερο εκπαιδεύεται στο να ζητάει την ποικιλία που θέλει, με τα χαρακτηριστικά της προτίμησής του. Εμείς, για παράδειγμα πουλάμε εννιά ποικιλίες ελληνικού καφέ. Αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι ο Έλληνας είναι μερακλής. Ο καφές αποτελεί κομμάτι της κοινωνικής μας ζωής κι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει».

Έμφαση στα ελληνικά προϊόντα

Ως παραδοσιακό καφεκοπτείο, εκτός από τον καφέ, πουλάμε και συνοδευτικά προϊόντα, όπως γλυκά κουταλιού, βουτήματα, λουκούμια, ταχίνι, φυστικοβούτυρο, λικέρ καφέ,  γκάμα με μαρμελάδες χωρίς ζάχαρη κι άλλα παραδοσιακά προϊόντα, που παράγουν για λογαριασμό μας μικρές ελληνικές βιοτεχνίες.  Πιστεύουμε πολύ στην ποιότητα των ελληνικών βιοτεχνιών και τις στηρίζουμε».

Το μήνυμα για την επόμενη ημέρα

«Στεναχωριέμαι πολύ και για τον κόσμο και για την οικονομία που ξαφνικά βρίσκεται αντιμέτωπη με αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση, λόγω κορονοϊού. Αφενός, χαίρομαι με την αντιμετώπιση της Κυβέρνησης και δίνω ένα μεγάλο μπράβο, αφετέρου χαίρομαι και με την αντίδραση των Ελλήνων, που δείχνουν καλή διάθεση για να συνεργαστούν. Πιστεύω ότι, λόγω των νέων συνθηκών, μπαίνουν οι βάσεις για να είμαστε πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχα προβλήματα στο μέλλον. Επιπλέον, αποτέλεσε μία ευκαιρία, ώστε οι Έλληνες να εξοικειωθούν περισσότερο με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το τελευταίο θετικό μήνυμα που θέλω να στείλω, είναι ότι επειδή είμαστε εγκλωβισμένοι στα σπίτια  μας, επιδιώκουμε να έλθουμε σε επαφή με ανθρώπους που δεν το κάναμε πριν, έτσι, μέσα από τις κακουχίες ερχόμαστε πιο κοντά με περισσότερους ανθρώπους του περιβάλλοντός μας».

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη:

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις