Τετάρτη, 27 Νοε.
19oC Αθήνα

ΤΙΤΑΝ: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις και μειώθηκαν τα κέρδη εν μέσω κορονοϊού

ΤΙΤΑΝ
Φωτογραφία Αρχείου: Intime

Παρά τις επιπτώσεις της νόσου Covid 19 που προκαλεί ο νέος κορονοϊός, από τα μέσα Μαρτίου και μετά, δυνατό ήταν το ξεκίνημα της τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ το πρώτο τρίμηνο του έτους. «Όπως κάθε κρίση, έτσι κι αυτή θα περάσει – και θέλουμε να είμαστε καλά προετοιμασμένοι για να συνεχίσουμε την πορεία μας δυναμικά όταν φτάσει αυτή η στιγμή», δήλωσε ο πρόεδρος του ομίλου Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Τα αποτελέσματα Α΄ τριμήνου για την ΤΙΤΑΝ

Οι πωλήσεις το 2020 ξεκίνησαν δυναμικά. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου αυξήθηκε κατά 6,1% το πρώτο τρίμηνο του 2020, φτάνοντας τα 384,8 εκατ., στηριζόμενος στην ισχυρή ζήτηση των ΗΠΑ και την ανθεκτικότητα των αγορών στην Ανατολική Μεσόγειο και παρά την επιβράδυνση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων λόγω του κορονοϊού από τα μέσα Μαρτίου. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) μειώθηκαν κατά €3,7εκ. σε €40,6εκ., κυρίως λόγω της επιβάρυνσης κόστους περίπου €10εκ. το οποίο αφορά την ετήσια συντήρηση του εργοστασίου στην Φλόριντα, η οποία πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σε σχέση με πέρυσι (2ο τρίμηνο 2019).

Τον Απρίλιο, τα αποτελέσματα επωφελήθηκαν αντίστοιχα από τη χρονική μετατόπιση του κόστους συντήρησης φέτος. Τα αρχικά οικονομικά αποτελέσματα δείχνουν ότι ο κύκλος εργασιών την περίοδο από αρχής έτους έως και τον Απρίλιο κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με το 2019, φθάνοντας τα €508εκ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €67,2εκ, υψηλότερα κατά €5,7εκ ή 9,3%.

Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου, το πρώτο τρίμηνο του 2020, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας εμφάνισαν ζημίες €15,8 εκ., έναντι ζημιών €6,2 εκ. το πρώτο τρίμηνο του 2019. Η μείωση οφείλεται στο κόστος €9εκ. από την αποτίμηση συμβάσεων hedging σταθερού επιτοκίου σε δολάρια.

Αυξητικά κινήθηκαν οι πωλήσεις σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Οι πωλήσεις τσιμέντου του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 4% λόγω της υψηλότερης ζήτησης στις περισσότερες αγορές δραστηριοποίησης. Οι πωλήσεις αδρανών υλικών αυξήθηκαν κατά 3% ενώ οι πωλήσεις έτοιμου σκυροδέματος κατά 2%.

Επιπτώσεις από τον κορονοϊό

Απευθυνόμενη στους μετόχους της, η διοίκηση της εταιρείας δήλωσε ότι «Από την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εμφανίστηκε στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε στις αρχές Μαρτίου, επικεντρωθήκαμε στην προστασία των εργαζομένων του Ομίλου και των οικογενειών τους, των επιχειρηματικών μας εταίρων, των πελατών μας και των τοπικών κοινοτήτων μας, ιδίως στις αγροτικές περιοχές που απέχουν περισσότερο από τις Αρχές και από τις δημόσιες δομές υγείας.

Ο Όμιλος προέβη στη λήψη επιπρόσθετων μέτρων προστασίας για όσους εξακολουθούν να εργάζονται στις εγκαταστάσεις μας ώστε να τους εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν ασφαλέστερες συνθήκες. Ποσοστό άνω του 35% του συνολικού προσωπικού μας στράφηκε στην εργασία εξ αποστάσεως. Οργανώσαμε την επικοινωνία με τη διοίκηση και με ειδικούς ώστε να εξασφαλίσουμε την παροχή πληροφοριών και υποστήριξης προς όλους ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν. Επιπλέον, διατηρήσαμε τις από κοινού προσπάθειες σε συνεργασία με τις τοπικές Αρχές, τους δημόσιους φορείς υγείας και τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, εστιάζοντας σε θέματα υγείας, ασφάλειας και προστασίας. Στηρίξαμε οικονομικά και με την παροχή εξοπλισμού τη λειτουργία νοσοκομείων και ιατρικών κέντρων σε αρκετές περιοχές. Παράλληλα, φροντίσαμε να ελαχιστοποιήσουμε τις επιπτώσεις στις δραστηριότητες μας και να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας το καλύτερο δυνατό επίπεδο εξυπηρέτησης.

Από τα μέσα Μαρτίου του 2020 η πανδημία του κορονοϊού είχε σημαντικές, αν και ανομοιογενείς χώρα με χώρα, επιπτώσεις στη ζήτηση για τα προϊόντα μας. Οι πρώτες συνέπειες της πανδημίας στον κλάδο μας ήταν λιγότερο επιβαρυντικές σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις. Η συνεχιζόμενη λειτουργία του κατασκευαστικού κλάδου κρίθηκε αναγκαία στις περισσότερες χώρες. Όλα τα εργοστάσια τσιμέντου του Ομίλου συνέχισαν να λειτουργούν, προσαρμόζοντας την παραγωγή τους στα επίπεδα της τρέχουσας ζήτησης.

Η ζήτηση τσιμέντου ανά γεωγραφική περιοχή

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας για το συγκεκριμένο διάστημα των προηγούμενων έξι εβδομάδων, η αγορά τσιμέντου κατέγραψε από πτώση της τάξης του 10% στη Φλόριντα, στις Μεσοατλαντικές Πολιτείες όπως επίσης και στην Τουρκία, έως περίπου 30%-40% στις αγορές οι οποίες επλήγησαν περισσότερο, όπως η Νοτιοανατολική Ευρώπη και η Νέα Υόρκη. Το ποσοστό για την Ελλάδα τοποθετείται ανάμεσα σε αυτές τις τιμές, ενώ στην Αίγυπτο σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης παρά τις δυσμενείς συνθήκες. Καθώς σταδιακά καταργούνται τα περιοριστικά μέτρα, παρατηρείται ήδη κάποια αύξηση της κατανάλωσης στις αγορές.

Πολιτική για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας

  • Ενισχύσαμε τη ρευστότητα στα €400 εκ. (ταμειακά διαθέσιμα και δεσμευμένες γραμμές χρηματοδότησης).
  • Ελέγξαμε εξονυχιστικά το πρόγραμμα επενδυτικών δαπανών του Ομίλου και αναστείλαμε δαπάνες ύψους €50 εκ. που κρίθηκαν προς το παρόν μη απαραίτητες.
  • Εντοπίσαμε δυνατότητες περικοπής των δαπανών και ήδη προβαίνουμε σε ενέργειες για τη μείωσή τους κατά τουλάχιστον €33 εκ. Παρακολουθούμε πολύ προσεκτικά την κατάσταση, προκειμένου να προβούμε σε περαιτέρω προσαρμογές ανάλογα με την εξέλιξη της δυναμικής των αγορών.

Τι δήλωσε ο Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου

«Οι δράσεις μας στο άμεσο μέλλον θα πρέπει να αποφασίζονται με γνώμονα τα παρακάτω κριτήρια:

  • Πάνω από όλα, προστασία της υγείας και της ασφάλειας των ανθρώπων μας και δράσεις για τη στήριξη των προσπαθειών που αποβλέπουν στον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού.
  • Μέριμνα για τη διατήρηση του καλύτερου δυνατού επιπέδου απρόσκοπτης εξυπηρέτησης των πελατών μας.
  • Πρόβλεψη για ενδεχόμενα προβλήματα στη λειτουργία μας και εφαρμογή σχεδίων για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων μας. Ανάπτυξη εναλλακτικών σεναρίων και διαμόρφωση όσο το δυνατόν πιο ευέλικτων λύσεων. Παράλληλα, συνεχίζουμε να σκεφτόμαστε και μακροπρόθεσμα, όπως πάντα στον Τιτάνα: φροντίζουμε τους ανθρώπους μας, στηρίζουμε ενεργά τις τοπικές κοινότητες, τοποθετούμαστε αποτελεσματικά στην αγορά, μειώνουμε το ανθρακικό αποτύπωμά μας, υιοθετούμε νέες τεχνολογίες και καινοτομούμε. Όπως κάθε κρίση, έτσι κι αυτή θα περάσει – και θέλουμε να είμαστε καλά προετοιμασμένοι για να συνεχίσουμε την πορεία μας δυναμικά όταν φτάσει αυτή η στιγμή.» 

*Της Μαίρης Ι. Παπακωνσταντίνου.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις