Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ χθες (21.05.2020) ανέφερε ότι εξαιτίας του κορονοϊού και στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσής του, θα απαγορευτεί για τουλάχιστον τρεις μήνες η κυκλοφορία οχημάτων σε κεντρικότατους δρόμους, ώστε να δοθεί χώρος στους πεζούς.
Όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές στο newsit.gr, η απαγόρευση δεν ήταν για τον κορονοϊό αλλά επειδή ξεκινούσαν τα έργα για την ανάπλαση της Αθήνας και τον «Μεγάλο Περίπατο». Η ΚΥΑ ανέφερε ότι η απαγόρευση θα ήταν σε ισχύ από την ημέρα (χθες) που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ.
Click4more Όλη η Αθήνα ένας «Μεγάλος Περίπατος»! Ιδού το σχέδιο για τη μεταμόρφωση της πρωτεύουσας
Τελικά, χρειάστηκε η ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων για να ξεκαθαρίσει τα πράγματα. Η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας θα γίνει εξαιτίας του Μεγάλου Περιπάτου και των έργων που θα ξεκινήσουν αλλά θα τεθεί σε ισχύ από τα μέσα Ιουνίου.
Σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου που «επισπεύδεται και υλοποιείται άμεσα λόγω της πανδημίας», όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο δήμος Αθηναίων.
Που θα απαγορευτεί η κυκλοφορία
Η πρώτη απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας αφορά στην Πλάκα και στην περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς: Μητροπόλεως – Ερμού – Αθηνάς – Σταδίου – Μητροπόλεως και στο τμήμα της οδού Ερμού από την οδό Αθηνάς ως την οδό Αγ. Ασωμάτων. Η Σταδίου παραμένει σε κυκλοφορία στο σύνολό της.
Επίσης, επιβάλλονται προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα (όχι απαγόρευση κυκλοφορίας) και ρυθμίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης, στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας και ειδικότερα επί των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), Φιλελλήνων, Βασιλίσσης Όλγας, Ηρώδου Αττικού και Σταδίου (από την οδό Καραγιώργη Σερβίας έως την οδό Μητροπόλεως).
Οι εξαιρέσεις
Από τις απαγορεύσεις εξαιρούνται υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί, ειδικοί και υπηρεσιακοί γραμματείς, βουλευτές, δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, περιφερειάρχες και αντιπεριφερειάρχες και συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για μετακινήσεις που αφορούν στην άσκηση των καθηκόντων τους.
Click4more Η ΚΥΑ που προκαλεί σύγχυση: Που και γιατί απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο
Εξαιρούνται επίσης όσους υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους.
Φυσικά, εξαιρούνται
α) μετακινήσεις οχημάτων μονίμων κατοίκων της περιοχής,
β) μετακινήσεις οχημάτων από και προς πάρκινγκ που λειτουργούν στην περιοχή,
γ) μετακινήσεις επαγγελματικών οχημάτων (TAXI) μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση
δ) τα μέσα μεταφοράς.
Όσοι επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην περιοχή, είτε είναι κάτοικοι (α) είτε πάνε ή φεύγουν από πάρκινγκ της περιοχής (β), θα πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά ταυτότητα ή διαβατήριο.
Στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας όπου θα απαγορευτεί η κυκλοφορία των οχημάτων θα επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η τροφοδοσία (παράδοση – παραλαβή) με οχήματα που είναι εφοδιασμένα με έγκυρα παραστατικά μεταφοράς εμπορευμάτων και υλικών αποκλειστικά και μόνο προς τον σκοπό της τροφοδοσίας των καταστημάτων και επιχειρήσεων που λειτουργούν κατά την περίοδο που ισχύει η απαγόρευση.
Τα πρόστιμα
Τους ελέγχους για το αν τηρούνται οι απαγορεύσει στο κέντρο της Αθήνας θα κάνει η δημοτική αστυνομία και εκείνη θα «κόβει» τα πρόστιμα που θα φτάνουν τα 150 ευρώ.
Τα μέτρα θα ισχύουν για τρεις μήνες και υπάρχει η δυνατότητα να παραταθούν για άλλους τρεις, μετά από εισήγηση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Αθηναίων και απόφαση του υπουργού Μεταφορών.
Η ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων
«Η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την επιβολή κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στη περιοχή του κέντρου της πρωτεύουσας, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της πρόσφατης, ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας.
Πρόκειται για την πιλοτική εφαρμογή της παρέμβασης του Μεγάλου Περιπάτου, που επισπεύδεται και υλοποιείται άμεσα λόγω της πανδημίας και τίθεται σε διαβούλευση στην πράξη, ώστε αν χρειαστεί να υπάρξουν προσαρμογές.
Η Αθήνα υιοθετεί τις καλές πρακτικές πολλών άλλων πρωτευουσών με στόχο:
– Την απελευθέρωση και απόδοση επιπλέον 50 στρεμμάτων δημοσίου χώρου στους πολίτες για την διασφάλιση των κοινωνικών αποστάσεων,
– Την αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς δίνεται προτεραιότητα στους πεζούς και ποδηλάτες, ενώ αυξάνεται η συχνότητα των λεωφορείων λόγω ταχύτερης κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις βασίζονται σε μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και έλαβαν την σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσια Υγείας έναντι του κορωνοϊού.
Η παρέμβαση ξεκινά να υλοποιείται σταδιακά από τα μέσα Ιουνίου, με μια σειρά ήπιων και προσωρινών παρεμβάσεων που έχουν σχεδιαστεί. Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κάθε μια από τις οδούς που αναφέρονται στην ΚΥΑ, θα υπάρχουν έγκαιρες και αναλυτικές ανακοινώσεις για την διευκόλυνση κατοίκων, εργαζόμενων και επισκεπτών της πόλης».