Σάββατο, 30 Νοε.
17oC Αθήνα

Μεγάλος Περίπατος στην… κόλαση της μποτιλιαρισμένης Αθήνας (pics, video)

Μεγάλος Περίπατος στην… κόλαση της μποτιλιαρισμένης Αθήνας (pics, video)

Αθήνα. Καλοκαίρι. Ζέστη. Μποτιλιάρισμα. Άλλη μια μέρα είπατε; Μάλλον η πρώτη μέρα στην “κόλαση”.

Ο Μεγάλος Περίπατος είναι έργο μεγαλόπνοο για την Αθήνα. Αλλά μέχρι να ολοκληρωθεί, να «δουλέψει» και να το συνηθίσουν όλοι, χρειάζεται καιρός. Και υπομονή. Γιατί η εικόνα της μποτιλιαρισμένης Αθήνας μάλλον ήρθε για να μείνει.

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ήταν η Βασιλίσσης Όλγας που… χρωματίστηκε (κόκκινο για τους πεζούς, κίτρινο για τους ποδηλάτες) και σειρά πήρε η Πανεπιστημίου. Ο δρόμος από τον οποίο περνά… όλη η Αθήνα έμεινε με τρεις λωρίδες.

Πλέον, αυτοκίνητα, λεωφορεία, τρόλεϊ στον ίδιο… ντορβά. Με την Πανεπιστημίου μποτιλιαρισμένη, είναι όλη η Αθήνα μποτιλιαρισμένη. Μπλοκάρει και η Βασιλίσσης Σοφίας, μπλοκάρει και η Αμαλίας, μπλοκάρει και η Συγγρού.

Δεν θέλει άλλη περιγραφή για να καταλάβει κανείς τι κόλαση περνούν από το πρωί όσοι αναγκαστικά κινούνται στο κέντρο με το αυτοκίνητό τους. Γιατί, μην ξεχνάμε και την… ισχυρή σύσταση να μην μετακινούνται οι πολίτες με τα ΜΜΜ λόγω κορονοϊού αλλά με το αυτοκίνητό τους.

Να περιγράψει κανείς τις αντιδράσεις των οδηγών; Το θέμα δεν είναι μόνο η ταλαιπωρία, σε κάθε μεγάλο έργο υπάρχει ταλαιπωρία. Το θέμα είναι πως δεν υπάρχει και η σήμανση που να ειδοποιεί τους οδηγούς πως στην Πανεπιστημίου γίνονται έργα και πως οι λωρίδες έχουν μείνει… μισές.

Το… κακό είχε αρχίσει να φαίνεται από νωρίς το πρωί. Μπλοκαρισμένη η Πανεπιστημίου, η Αμαλίας, η Καλιρρόης, η Συγγρού.

Μεγάλος Περίπατος: Έτσι θα αλλάξει η Αθήνα

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει ήδη ανακοινωθεί από τον δήμο Αθηναίων, στην Πανεπιστημίου θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που θα καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.

Επίσης θα διαμορφωθεί ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος, που θα καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας, μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ. στον οποίο θα υπάρχουν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες. Ακόμη θα υπάρχει μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας, με συνολικό μήκος διαδρομής 6,8 χιλιόμετρα, θα περιλαμβάνει την Ενοποίηση του Ιστορικού κέντρου της πόλης.

Με την ολοκλήρωση του έργου θα έχουν αποδοθεί περίπου 50.000 τ.μ. ελεύθερου δημόσιου χώρου στους κατοίκους και τους επισκέπτες στην Αθήνα, αλλά κι ένας νέος ποδηλατόδρομος στην οδό Πανεπιστημίου. Επίσης οι ιστορικές περιοχές της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου, ενώ οι οδοί Ηρώδου Αττικού, Μητροπόλεως, Ερμού και Αθηνάς θα μετατραπούν σε περιοχές ελεύθερες από Ι.Χ..

Πεζοδρόμηση στην Πανεπιστημίου – Αλλαγές σε Ομόνοια και άλλους κεντρικούς δρόμους

Μεταξύ άλλων, στην Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα, ποδηλατόδρομος και αισθητική αναβάθμισή της. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000 τ.μ. στον δημόσιο χώρο ενώ αναδεικνύεται και η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).

Η παρέμβαση επίσης, θα περιλάβει και την Πατησίων, από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου, για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στην οδό Βασιλίσσης Όλγας, το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό του Ολυμπίου Διός ενώ η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500 τ.μ., νέου δημόσιου χώρου.

Η Ηρώδου Αττικού, μετατρέπεται σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ.

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και των κατοίκων. Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000 τ.μ. στον δημόσιο χώρο. Η οδός Ερμού μέχρι την οδό ‘Αγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ. με εξαιρέσεις τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, κατοίκων και ξενοδοχείων.

Η κυκλοφορία των λεωφορείων θα γίνεται μόνο σε καθορισμένους άξονες. Περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ., γίνεται και η Πλάκα, η Μητροπόλεως, όπως και το Εμπορικό Τρίγωνο, με τις παραπάνω εξαιρέσεις οχημάτων. Για την πλατεία Συντάγματος, το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΟΥΧΑΪΜΠ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις