Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

O Ν.Ταβουλάρης μιλάει στο newsit.gr για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας στην ΟΝΕΧ 

O Ν.Ταβουλάρης μιλάει στο newsit.gr για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας στην ΟΝΕΧ 

Λίγα μόλις εικοσιτετράωρα αφότου ολοκληρώθηκε η συμφωνία μετάβασης των Ναυπηγείων Ελευσίνας στην ελληνοαμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ΟΝΕΧ, και ο μέχρι σήμερα βασικός μέτοχος των Ναυπηγείων Νίκος Ταβουλάρης δηλώνει στο newsit.gr ότι στηρίζει οποιαδήποτε λύση συμβάλλει στην ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Ο Ν.Ταβουλάρης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος για πολλές δεκαετίες των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ενώ αρχικά διατηρούσε τις επιφυλάξεις του για τη μεταβίβαση της εταιρείας, ωστόσο τώρα τάσσεται υπέρ των νέων μετόχων, λέγοντας ότι «Οι Αμερικάνοι είναι οι μόνοι που μας υποστηρίζουν» κι εξηγεί ότι «Όπως η Ελλάδα, σώθηκε από τη βοήθεια των ξένων σε βάθος χρόνου, έτσι και τα Ναυπηγεία ελπίζουν ότι θα σωθούν από ξένα κεφάλαια».   

Με επικεφαλής τον Πάνο Ξενοκώστα και με τη στήριξη της αμερικανικής Κυβέρνησης, η ONEX σχεδιάζει πρόγραμμα εξυγίανσης στα πρότυπα του Νεώριου Σύρου και επενδύσεις που θα ανέλθουν στα 400 εκατ. ευρώ, για την επόμενη δεκαπενταετία, με χρηματοδότηση από αμερικανικές τράπεζες. Η στρατηγική των Αμερικανών αναμένεται να εστιάσει στην αμυντική βιομηχανία, καθώς στην Ελευσίνα θα μπορούν να κατασκευάζονται και να επισκευάζονται πολεμικά πλοία. Επιπλέον, υπάρχουν σχέδια για να παρέχουν τα Ναυπηγεία υπηρεσίες σε πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου LNG από τις ΗΠΑ και τη Δυτική Αφρική προς την Ελλάδα και τα Βαλκάνια συνολικά. 

Τα σχέδια αυτά βρίσκουν σύμφωνο και τον κ. Ταβουλάρη, ωστόσο, ο ίδιος εκφράζει το παράπονό του για το σύστημα της Ελλάδας που για πολλά χρόνια αποτελούσε τροχοπέδη για τους Έλληνες επιχειρηματίες. Όπως λέει, κανείς δεν μπαίνει στη θέση των επιχειρηματιών που ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, είχαν να αντιμετωπίσουν αποτρεπτικά τραπεζικά επιτόκια δανεισμού, όταν σε άλλες χώρες τράπεζες και Πολιτεία προσέφεραν στήριξη προς τις επιχειρήσεις.  Όπως λέει, όταν στην Ελλάδα βαριές βιομηχανίες έπρεπε να δανείζονται με δυσθεώρητα επιτόκια,-  τουλάχιστον διπλάσια απ’ αυτά που δανείζονται οι εταιρείες του εξωτερικού – την ίδια στιγμή, κάποιοι που ήταν έξω από όλο αυτό το κλίμα, αναρωτιόντουσαν γιατί οι ελληνικές εταιρείες δεν ανταγωνίζονται τις εταιρείες του εξωτερικού.  Λόγω αυτού του κλίματος, ο ίδιος δικαιολογεί κατά κάποιο τρόπο την απόφαση μεγάλων εταιρειών, να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό, στα χρόνια της κρίσης, ώστε να μειώσουν τα έξοδα και να μπορέσουν να συντηρήσουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα.  Όπως διευκρινίζει, «το 2010 όταν φαινόταν η διεθνής κρίση, οι παραγγελίες για πλοία μειώθηκαν κατά 70% και ενεργές μείναν μόνο κάποιες παραγγελίες για πολεμικά προγράμματα.   Έτσι, ενώ τη δεκαετία του ΄80 είχαμε μια ισχυρή ναυτική βιομηχανία, μόλις ήρθε η κρίση, οι πολιτικοί μας έλεγαν μην απολύσετε κανέναν.  Το διάστημα που μειωνόταν η παραγωγικότητα, οι μισθοί αυξάνονταν κι αυτό αποτέλεσε τη συνταγή της καταστροφής.   Ποια είναι η συνταγή για το μέλλον; Ρευστότητα και αισιοδοξία!»

Ένα ακόμη μεγάλο παράπονο που, εκφράζει ο μεγαλομέτοχος των Ναυπηγείων, είναι ότι κανείς δεν τον προστατεύει, για όσα λέγονται εις βάρος του στη Βουλή, υπενθυμίζοντας ότι το ποσοστό των Ναυπηγείων το είχε αποκτήσει κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού.

Μέχρι να επέλθει η συμφωνία μεταβίβασης του ποσοστού του κ. Ταβουλάρη και των λοιπών μετόχων στον όμιλο ΟΝΕΧ, προηγήθηκαν πολλές συζητήσεις. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτούνται, πολύς χρόνος και πολλές υπογραφές και σε όλα αυτά προστίθεται και η παρουσία των πολιτικών.  «Υπάρχουν τόσο πολλοί νόμοι, που ο ένας σκοντάφτει στον άλλον» σχολιάζει ο κ. Ταβουλάρης και συμπληρώνει ότι παρόλο που έχει γενικευτεί η ηλεκτρονική υπογραφή, κυρίως τις ημέρες του κορονοϊού, εν τούτοις κάποιες υπηρεσίες δεν τη δέχονται και απαιτούν τη φυσική παρουσία. 

Τα σχέδια της ΟΝΕΧ

Από την πλευρά της ΟΝΕΧ, μετά την απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών, υπάρχουν σχέδια για την ναυπήγηση μεγάλων πολεμικών πλοίων στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, καθώς και επισκευές πλοίων του 6ου αμερικανικού στόλου.  Όπως έχει δηλώσει ο κ. Ξενοκώστας, στους στόχους της εταιρείας συμπεριλαμβάνεται η επισκευή έως 200 σκαφών το χρόνο, καθώς και οι μετασκευές πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.

Να σημειωθεί, ότι, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις εννεαμήνου, οι υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας ξεπερνούν τα 231 εκατ. ευρώ. Όπως προβλέπει το πρόγραμμα εξυγίανσης, οι οφειλές αυτές πρόκειται να «κουρευτούν». Όσον αφορά το Νεώριο Σύρου, από τις πιο πρόσφατες συμφωνίες που υπέγραψε, αφορά αυτή με τα ισραηλινά ναυπηγεία Israel Shipyard.  Τις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων στη Σύρο, αναμένεται αύριο (17/7) να επισκεφθούν τέσσερις Υπουργοί.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις