Ένα νέο κατάστημα Zara, στο Ηράκλειο Κρήτης, προστέθηκε πριν από λίγες ημέρες στην αλυσίδα καταστημάτων της Inditex, που συνεχίζει την αναπτυξιακή της πολιτική στην Ελλάδα. Ο ισπανικός όμιλος που στη χώρα μας αναπτύσσει 7 αυτόνομες αλυσίδες, κατάφερε το 2019 να αυξήσει τις πωλήσεις του μόνο από τα φυσικά καταστήματα, κατά 6,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ξεπερνώντας τα 550 εκατ. ευρώ, ενώ οι επενδύσεις το ίδιο έτος, κυμάνθηκαν 9 εκατ. ευρώ.
Στα σχέδια για την ελληνική αγορά, περιλαμβάνεται η ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ικανοποιημένη η διοίκηση, από την πορεία των καταστημάτων του ομίλου Inditex στην Ελλάδα.
Μετά την υγειονομική έξαρση και λόγω της καραντίνας για τον περιορισμό μετάδοσης του κορονοϊού, οι ηλεκτρονικές παραγγελίες από τα καταστήματα Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, και Zara Home, – που αναπτύσσονται με φυσικά καταστήματα στη χώρα μας – αυξήθηκαν κατακόρυφα.
Οι εισπράξεις, ωστόσο, δεν υπολογίζονται στα μεγέθη των ελληνικών θυγατρικών του ομίλου, καθώς ελέγχονται απευθείας από την μητρική, που η έδρα της βρίσκεται στην Ισπανία.
Όπως έχει ανακοινώσει η ισπανική Inditex, οι συνολικές online πωλήσεις του ομίλου, αντιπροσωπεύουν το 14% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών.
Στα σχέδια, ωστόσο των Ισπανών, περιλαμβάνονται επενδύσεις 2,7 δισ. ευρώ για ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, έτσι, ώστε το 2022 οι πωλήσεις από το διαδίκτυο, να αντιπροσωπεύουν το 25% των ενοποιημένων πωλήσεων.
Παράλληλα, ο όμιλος θα περιορίσει σημαντικά το δίκτυο φυσικών καταστημάτων που διατηρεί στις αγορές του κόσμου, απόφαση που η διοίκηση εξέλαβε λόγω των επιπτώσεων που επέφερε το lockdown στην λειτουργία τους.
Σε αναπτυξιακή τροχιά στην Ελλάδα
Το προηγούμενο έτος, ο όμιλος Inditex επένδυσε στην ελληνική αγορά περί τα 9,2 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, που αθροιστικά αριθμεί 165 καταστήματα και για τις 7 φίρμες που αναπτύσσονται αυτόνομα. Όπως αναφέρεται στον ισολογισμό χρήσης 2019, ο όμιλος στο τέλος του προηγούμενου έτους απασχολούσε στην Ελλάδα 3.956 εργαζομένους.
Ναυαρχίδα του ομίλου αποτελεί η Zara Hellas με 47 καταστήματα το 2019 και πωλήσεις 296 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10% έναντι του 2018, που διαμορφώθηκαν στα 269 εκατ. ευρώ. Δεύτερο κατά σειρά σήμα του ομίλου με τη μεγαλύτερη παρουσία στην ελληνική αγορά είναι η Bershka Hellas, που στο τέλος του 2019 διέθετε δίκτυο 28 καταστημάτων και οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 68,7 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά την Pull&Bear Hellas, διαθέτει 25 καταστήματα και ο τζίρος της το 2019 αυξήθηκε κατά 3% στα 55,5 εκατ. ευρώ. Η Stradivarius Hellas με 22 καταστήματα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2019 σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 7,5%, στα 52,6 εκατ. ευρώ, ενώ αύξηση των πωλήσεων κατά 4% πέτυχε και η Massimo Dutti Hellas, η οποία ωστόσο διαθέτει το μικρότερο δίκτυο καταστημάτων, με 13 σημεία πώλησης.
Ανοδική ήταν την προηγούμενη χρονιά και η πορεία των πωλήσεων της Oysho Hellas, που διαθέτει 20 καταστήματα, ενώ από τις 7 αλυσίδες, μόνο η Zara Home, μείωσε ελαφρά –σχεδόν ανεπαίσθητα – τις πωλήσεις της το προηγούμενο έτος.
Το νέο Zara στο Ηράκλειο Κρήτης
Σχετικά με το νέο κατάστημα Zara στο Ηράκλειο Κρήτης, που άνοιξε τις πόρτες του την Πέμπτη 20 Αυγούστου, στεγάζεται σε πρώην κτίριο κινηματογράφου, έχοντας δύο εισόδους, μία από την οδό Δικαιοσύνης και μία στην οδό Δαιδάλου. Το ανανεωμένο κατάστημα επεκτείνεται σε 4 ορόφους με σχεδόν 2220 m2 χώρο πώλησης, σχεδιασμένο με αρκετές πινελιές πράσινου, κομψά έπιπλα και πολλές καινοτομίες.