Αν στον ορισμό του ζεν πρεμιέ έπρεπε να υπάρχει μια φωτογραφία αυτή θα ήταν του Τόνι Κέρτις. Ο διάσημος ηθοποιός, με το αγγελικό πρόσωπο, τα νεανικά και υπέροχα χαρακτηριστικά, λατρεύτηκε από τις γυναίκες και τους το ανταπέδωσε με έξι γάμους και εκατοντάδες ερωτικούς δεσμούς, ορισμένοι απ’ τους οποίους έμειναν στην ιστορία, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτού με την Μέριλιν Μονρόε.
Ο Κέρτις, που υπήρξε καλός ηθοποιός, είχε τη σπάνια λάμψη του σταρ, αυτό τον περίφημο μαγνήτη της κάμερας, αλλά και όλα τα προαπαιτούμενα για να σαγηνέψει εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο.
Συμπληρώνοντας δέκα χρόνια από το θάνατό του (29 Σεπτεμβρίου 2010) είναι μια ευκαιρία να θυμηθούμε αυτό που τον έκανε τον ακαταμάχητο σταρ, τις μεγάλες του στιγμές, και φυσικά τις περιπέτειές του με τις γυναίκες.
Ο Σβαρτς που έγινε Κέρτις
Ο Τόνι Κέρτις γεννήθηκε στις 3 Ιουνίου του 1925, στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, από γονείς που ήταν Ούγγροι μετανάστες, εβραϊκής καταγωγής και το πραγματικό του όνομα ήταν Μπερνάρντ Σβαρτς. Πέρασε φτωχικά παιδικά χρόνια, τόσο ώστε οι γονείς του τον έστειλαν μαζί με τον αδελφό του Τζούλιους, για ένα μήνα σε ορφανοτροφείο, καθώς αδυνατούσαν να τους θρέψουν.
Στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο κατετάγη στο Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό, υπηρετώντας σε υποβρύχιο κοντά στο Τόκιο. Μετά τον πόλεμο ξεκίνησε σπουδές ηθοποιίας στη Νέα Υόρκη, όπου τον ανακάλυψε ο κυνηγός ταλέντων Τζόις Σέλζνικ, ανιψιός του περίφημου παραγωγού Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ. Το 1948 πήγε στο Χόλιγουντ, άλλαξε το όνομά του σε Τόνι Κέρτις και υπέγραψε συμβόλαιο με την Universal.
Η πορεία του στον κινηματογράφο ξεκίνησε με ασήμαντα ρολάκια, ενώ το πρώτο του σύντομο πέρασμα στη μεγάλη οθόνη το έκανε στο περίφημο φιλμ νουάρ “Πουλημένη στην Αμαρτία” του Σιόντμακ, με τον Μπαρτ Λάνκαστερ και την Ιβόν ντε Κάρλο. Γρήγορα άρχισε να παίρνει κάποιους δευτερεύοντες ρόλους, συμπρωταγωνιστεί στα φιλμ “Βαριετέ” (1956) και “Βίκινγκς” (1957) και στα τέλη της δεκαετίας του ’50 η φήμη του εκτοξεύτηκε, με τρεις σπουδαίες ταινίες και σωστά βήματα, προς την κορυφή.
Όταν έσπασε τις αλυσίδες
Το 1957 θα πρωταγωνιστήσει στην εκπληκτική δραματική ταινία του Αλεξάντερ Μακέντρικ “Σκοτεινοί Δολοφόνοι” που περιγράφει τη ζοφερή ατμόσφαιρα των καλλιτεχνικών παρασκηνίων, υποδυόμενος έναν ατζέντη, λακέ ενός μεγαλοδημοσιογράφου (Λάνκαστερ). Δύο χρόνια μετά θα έρθει η αντιρατσιστική περιπέτεια “Όταν Σπάσαμε τις Αλυσίδες”, του Στάνλεϊ Κράμερ, κρατώντας τον ρόλο ενός ρατσιστή κατάδικου που δραπετεύει με έναν μαύρο που υποδύεται ο Σίντνεϊ Πουατιέ. Είναι η πρώτη και τελευταία φορά που φτάνει πολύ κοντά στο Όσκαρ αλλά θα χάσει από τον Τσάρλτον Ίστον.
Εκεί όμως που του δόθηκε η μεγάλη ευκαιρία να δείξει την αξία του και να μείνει στην ιστορία είναι ο τριπλός ρόλος στην κλασική κωμωδία του Μπίλι Γουάιλντερ “Μερικοί το Προτιμούν Καυτό”, δίπλα στην Μέριλιν Μονρόε και τον Τζακ Λέμον. Ο Τόνι Κέρτις ουσιαστικά παίζει τρεις χαρακτήρες, αυτόν του άφραγκου τζογαδόρου γυναικά μουσικού, της… κοπέλας, μέλος μιας γυναικείας μπάντας και του υποτιθέμενου πολυεκατομμυριούχου, που ερωτεύεται η Σούγκαρ (Μονρόε).
Τον επόμενο χρόνο θα παίξει το ρόλο του σκλάβου Αντονίνο στην επική υπερπαραγωγή του Στάνλεϊ Κιούμπρικ “Σπάρτακος” και στη συνέχεια σε αρκετές καλές ταινίες, όπως “Δάφνες Κυλισμένες στη Λάσπη”, “Το Σεξ και το Μοναχικό Κορίτσι”, “Ο Στραγγαλιστής της Βοστόνης”, “Τάρας Μπούλμπα” κ.ά. Επίσης, ο Κέρτις έκανε και πολύ τηλεόραση, με μεγαλύτερη επιτυχία στους “Αντίζηλους”, δίπλα στον Ρότζερ Μουρ.
Μεγάλη αδυναμία του οι γυναίκες
Η αδυναμία του Τόνι Κέρτις για τις γυναίκες υπήρξε παροιμιώδης! Ακόμη και σε μεγάλη ηλικία δεν έχασε ποτέ το κέφι του για μία ακόμη ερωτική περιπέτεια. Αυτή η ερωτική του επιθυμία, η λατρεία για το γυναικείο φύλο ακτινοβολούσε και στην οθόνη, πέρναγε στον θεατή και θα ‘λεγε κανείς ότι ήταν το μυστικό της επιτυχίας του και στο σινεμά.
Παντρεύτηκε έξι φορές… επισήμως, αποκτώντας συνολικά έξι παιδιά και πάλι… επισήμως. Πρώτη του σύζυγος ήταν η διάσημη ηθοποιός, πρωταγωνίστρια στο “Ψυχώ”, Τζάνετ Λι, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τις ηθοποιούς Κέλι και Τζέιμι Λι Κέρτις, η οποία κάνει μια αξιοσημείωτη καριέρα. Τελευταία σύζυγός του ήταν η κατά 45 χρόνια νεότερή του Τζιλ Βάντερμπεργκ, ένα πανέμορφο μοντέλο.
Κανείς δεν είναι τέλειος
Πάντως, από τις πιο καυτές πρωταγωνίστριες με την οποία είχε δεσμό ο σταρ, που “ερωτευόταν κάθε μία ώρα”, ήταν η Μέριλιν Μονρόε. Τη γνώρισε το 1950 όταν εκείνη προσπαθούσε να κάνει συμβόλαιο με κάποιο στούντιο. Μετά το θάνατό της, μιλώντας για τη σχέση τους, είχε μόνο καλά λόγια για εκείνη, χαρακτηρίζοντάς την “αξιολάτρευτη”, αν και οι κακές οι γλώσσες υποστήριζαν ότι έλεγε τα αντίθετα…
Αν και πέθανε από καρδιακή ανακοπή στο σπίτι του, στο Λας Βέγκας, μάλλον δεν ήταν δίπλα σε μία από τις αναρίθμητες ερωτικές συντρόφους του. Περίεργο! Δεν ήταν όμως περίεργο αυτό που ακούστηκε στον επικήδειό του, καθώς είχε ζητήσει ο ίδιος να ειπωθεί, “κλέβοντας” την αξέχαστη ατάκα που έλεγε στο φινάλε του “Μερικοί το Προτιμούν Καυτό” ο φίλος του Τζακ Λέμον: “Κανείς δεν είναι τέλειος”…
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ