Τετάρτη, 27 Νοε.
11oC Αθήνα

Μετρό – Γραμμή 4: Η ΑΒΑΞ την καλύτερη προσφορά, που θα γίνουν οι 15 σταθμοί

Μετρό – Γραμμή 4: Η ΑΒΑΞ την καλύτερη προσφορά, που θα γίνουν οι 15 σταθμοί

Μετά από πολλά εμπόδια και καθυστερήσεις, η διαδικασία για την ανάθεση της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό που θα συνδέει το Γαλάτσι με το Γουδή, παίρνει τελικά, το δρόμο της υλοποίησης. Πριν από λίγο άνοιξαν οι οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπρακτικών σχημάτων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και σύμφωνα με πληροφορίες, η  κοινοπραξία των εταιρειών ΑΒΑΞ – Ghella – Alstrom Transport έδωσε την καλύτερη οικονομική προσφορά, σε σχέση με την κοινοπραξία των εταιρειών η ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi, που επίσης διεκδίκησε το έργο.

Μετά και απ’ αυτή την εξέλιξη, ανοίγει ο δρόμος για ένα σημαντικό έργο που θα εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας. Υπολογίζεται, ότι εάν δεν υπάρξουν απρόοπτες εξελίξεις, οι υπογραφές για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό θα «πέσουν» την περίοδο του Πάσχα, ενώ το έργο θα χρειαστεί τουλάχιστον 8 χρόνια μέχρι την παράδοσή του.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, θα κατασκευαστεί γραμμή μήκους 12,8 χλμ με 15 σταθμούς στις εξής περιοχές:  Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, ενώ ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης του έργου είναι 96 μήνες.

Η νέα γραμμή, θα εξυπηρετεί επίσης την πρόσβαση σε σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια, οργανισμούς ή υπουργεία.

Τα εμπόδια που ξεπεράστηκαν

Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα στη διαδικασία που, πέρασε από «40 κύματα», όπως λένε στην αγορά, έως ότου προχωρήσει ένα βήμα προς τα εμπρός, καθώς είχαν προηγηθεί ενστάσεις και προσφυγές από τα δύο κοινοπρακτικά σχήματα που διεκδίκησαν το έργο, με αποτέλεσμα να σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις.

Συγκεκριμένα, τον περασμένο Μάιο οι δύο υποψήφιες κοινοπραξίες στις οποίες ηγούνται η ΑΒΑΞ και η ΕΛΛΑΚΤΩΡ,  είχαν στραφεί η μία εναντίον της άλλης, προσφεύγοντας μέχρι το Συμβούλιο της Επικρατείας για να ζητήσουν να ακυρωθεί η διαδικασία. Χρειάστηκε να παρέμβει η Αττικό Μετρό, για να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός. Την κίνηση αυτή διαδέχθηκε η απόφαση των δύο εταιρειών να αποσύρουν τις προσφυγές και να «ανοίξουν» ξανά το δρόμο για το διαγωνισμό, φθάνοντας στο σήμερα, όπου άνοιξαν οι οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών και μαζί τους «άνοιξε» και ο δρόμος για την υλοποίηση ενός μεγαλόπνοου και πολύ σημαντικού έργου.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις