Εφυγε από τη ζωή το πρωί του Σαββάτου ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος το τελευταίο διάστημα νοσηλεύονταν με σοβαρά προβλήματα υγείας.
Ο γνωστός εφοπλιστής έδινε τη μάχη του από τις 20 Μαρτίου σε ιδιωτικό νοσοκομείο της Αθήνας μετά από καρδιακό επεισόδιο.
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1948 και ήταν ιδιοκτήτης της “Angelicoussis Shipping Group”, που ιδρύθηκε από τον πατέρα του, Αντώνη Αγγελικούση. Ήταν ο κορυφαίος, ελληνικής καταγωγής, εφοπλιστής για το 2017, σύμφωνα με την “Lloyd’s List”. Ήταν γιος του Αντώνη Αγγελικούση και της Μαρίας Παπαλιού. Ξεκίνησε να εργάζεται στην εταιρεία του πατέρα του το 1973. Αδελφή του ήταν η Άννα Αγγελικούση, η οποία αποτελεί μια από τις ισχυρές γυναίκες της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας.
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης μπήκε στην εταιρεία το 1973 και ανέλαβε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group το 1989, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση.
Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των tankers, ενώ το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.> Εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα πλοία του είδους που είχε παραγγείλει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής. Το 2000 αποφάσισε να επεκτείνει τον τομέα των tankers, με νέες παραγγελίες πλοίων Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs.
Το 2000 η αδελφή του, Άννα, αποχώρησε και ίδρυσε τον δικό της εφοπλιστικό όμιλο (Pantheon Tankers, Alpha Bulkers, Alpha Gas.) ενώ το 2001 ο Γιάννης Αγγελικούσης απέκτησε το σύνολο των μετοχών της εταιρείας.
Τον Σεπτέμβριο 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα την θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε και στην πρώτη παραγγελία για πλοίο LPG.
Πλέον, ο όμιλος “Angelicoussis Shipping Group” συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις εταιρίες “Maran Dry Management Inc.. “Maran Gas Maritime” και “Maran Tankers Management”. Περιλαμβάνει επίσης τις θυγατρικές MARAN SHIP SUPPLIES PTE LTD, FRIENDLY MARITIME SERVICES INC, MARAN ASIA PTE LTD. και MARAN (UK) LIMITED.
Στους κορυφαίους της παγκόσμιας ναυτιλίας
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης έκανε συχνές εμφανίσεις στην “Lloyd’s List”, ενώ συγκαταλεγόταν στους κορυφαίους του χώρου της παγκόσμιας ναυτιλίας. Υπήρξε 5ος το 2015 και 4ος το 2014 στον κόσμο, στον κατάλογο της Lloyd’s για τους 100 ανθρώπους με την μεγαλύτερη επιρροή στην ναυτιλία.
Επί των ημερών του, η Angelicoussis Shipping Group έγινε ο ελληνόκτητος όμιλος με τον μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα. Μέχρι το 2020, ο όμιλος είχε επισήμως 139 πλοία και άλλα 14 πλοία υπό παραγγελία.
Τον Μάρτιο 2015, ο Αγγελικούσης είχε καθαρή αξία 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την Bloomberg. Εκτός από την κατοχή του μεγαλύτερου ελληνόκτητου στόλου, ο Αγγελικούσης ήλεγχε τον μεγαλύτερο στόλο που φέρει ελληνική σημαία.
O Ιωάννης Αγγελικούσης εμφανιζόταν κάθε χρόνο στην λίστα του Lloyd’s με τους 100 ανθρώπους με την μεγαλύτερη επιρροή στην ναυτιλιακή βιομηχανία. Το 2010 ήταν στην 6η θέση, το 2011 στην 9η, το 2012 στην 4η θέση, το 2013 στην 5η θέση, το 2014 στην 4η, το 2015 στην 5η, το 2016 στην 7η, το 2017 στην 8η, το 2018 στην 6η και το 2019 στην 7η.
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Αγγελικούση είναι o δεύτερος μεγαλύτερος διεθνώς ναυτιλιακός όμιλος. Σύμφωνα με τα στοιχεία διαθέτει 141 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 26,7 εκατ. τόνων και αξίας 9,01 δισ. δολαρίων, ενώ «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα 22 πλοίων. Στο στόλο του ομίλου περιλαμβάνονται 57 είναι δεξαμενόπλοια, 49 φορτηγά και 35 LNG. Τα περισσότερα πλοία του φέρουν την ελληνική σημαία.
Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 584 πλοία άνω των 1.000 τόνων, κάτι που σημαίνει ότι τα πλοία του ομίλου Αγγελικούση αποτελούν το 21,5% του ελληνικού νηολογίου και το 40% με βάση τη χωρητικότητα του στόλου.
Πληροφορίες wikipedia