Έντονος ο ανταγωνισμός τη φετινή σεζόν που ως είθισται ολοκληρώθηκε χθες, την τελευταία ημέρα του Ιουνίου.
Μίας ιδιαίτερης σεζόν που κυρίως λόγω της πανδημίας η τηλεόραση κρατούσε, ή για να το θέσω πιο σωστά, θα έπρεπε να κρατούσε περισσότερη συντροφιά στους… έγκλειστους πολίτες. Κι η αλήθεια είναι ότι παρά τις αναβολές σε προγράμματα λόγω κρουσμάτων κορονοϊού τα κανάλια προσπάθησαν να κρατήσουν ψηλά, στον αέρα, τα προγράμματά τους, αλλά με πολλά να σημειώνουν χαμηλές τηλεθεάσεις.
Αν και μήνα με το μήνα, αναφερόμασταν στο newsit.gr για τα αποτελέσματα στη μάχη της τηλεθέασης, έχει ενδιαφέρον να δούμε τις επιδόσεις των τηλεοπτικών σταθμών πανελλήνιας εμβέλειας γενικού περιεχομένου όλης της σεζόν, δηλαδή από 1η Σεπτεμβρίου 2020 έως 30 Ιουνίου 2021 που μόλις ολοκληρώθηκε, αλλά και να τις συγκρίνουμε με τις επιδόσεις τους την προηγούμενη σεζόν, δηλαδή από 1η Σεπτεμβρίου 2019 έως 30 Ιουνίου 2020.
Όπως βλέπετε λοιπόν στον «Πίνακα 1», σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen στην κορυφή του γενικού συνόλου βρέθηκε ξανά ο ΣΚΑΪ, ανεβάζοντας τα ποσοστά του και ανοίγοντας την «ψαλίδα» με τον ΑΝΤ1 που ακολουθεί και έχει χάσει ποσοστά των δυνάμεών του. Ωστόσο πιο «λαβωμένος» τη φετινή σεζόν, σε σχέση με την προηγούμενη εμφανίζεται το STAR που σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση των ποσοστών του από τους υπόλοιπους σταθμούς και βρέθηκε να απειλείται από τον ALPHA, που ναι μεν έχασε κι αυτός τηλεθεατές, αλλά λιγότερους σε σχέση με το «αδελφό» του κανάλι. Με πτωτική πορεία κλείνει τη φετινή σεζόν και το ΟΡΕΝ, ενώ το MEGA που ακολουθεί στην κατάταξη αύξησε τα ποσοστά του, όπως και το πρώτο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης, η ΕΡΤ1. Αντίθετα η ΕΡΤ2 μείωσε κι άλλο τα προηγούμενα χαμηλά ποσοστά της ενώ φαίνεται ότι… ελάχιστοι τηλεθεατές ανακάλυψαν την ΕΡΤ3 που ανέβασε το χαμηλότατο μέσο όρο της. Αναλυτικά λοιπόν στον παρακάτω πίνακα, τον Πίνακα 1, είναι η κατάταξη των τηλεοπτικών σταθμών βάσει των μέσων όρων τους τη φετινή σεζόν, δηλαδή από 1η Σεπτεμβρίου 2020 έως 30 Ιουνίου 2021 ενώ εντός παρένθεσης αναφέρονται οι αντίστοιχοι την προηγούμενη σεζόν, δηλαδή από 1η Σεπτεμβρίου 2019 έως 30 Ιουνίου 2020 για να έχετε πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία τους.
Πάμε όμως να δούμε και την κατάταξη των τηλεοπτικών σταθμών στο δυναμικό κοινό που έχει ενδιαφέρον καθώς στην κορυφή βρέθηκε ο ΣΚΑΪ που αύξησε αρκετά τα ποσοστά του, ξεπερνώντας το STAR που είχε κλείσει πρώτος την προηγούμενη σεζόν, αλλά φέτος σημείωσε σημαντική πτώση στους πίνακες τηλεθέασης. Πτωτική πορεία και για τον ΑΝΤ1 που τερμάτισε φέτος στην τρίτη θέση, αλλά και ο ALPHA που ακολουθεί , ενώ το MEGA σημείωσε μεν ελάχιστη μείωση «δυνάμεων» αλλά κατάφερε να ξεπεράσει το ΟΡΕΝ που έχασε περισσότερους τηλεθεατές από τη συχνότητά του. Χαμηλές πτήσεις για τα κανάλια της ΕΡΤ που ολοκληρώνουν την κατάταξη αλλά έχοντας… τσιμπήσει… ελάχιστα και αποδεικνύοντας όμως, ότι θέλουν πολύ κόπο για να κερδίσουν την επιλογή των τηλεθεατών αυτής της ηλικιακής ομάδας!
Στο επόμενο πίνακα λοιπόν αναφέρεται η κατάταξη των τηλεοπτικών σταθμών στο «δυναμικό κοινό» βάσει των μέσων όρων τους τη φετινή σεζόν, δηλαδή από 1η Σεπτεμβρίου 2020 έως 30 Ιουνίου 2021 ενώ εντός παρένθεσης αναφέρονται οι αντίστοιχοι την προηγούμενη σεζόν, δηλαδή από 1η Σεπτεμβρίου 2019 έως 30 Ιουνίου 2020.
Έτσι λοιπόν ολοκληρώθηκε η φετινή σεζόν και τα στοιχεία από τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen σαφώς θα επηρεάσουν τις επιλογές των τηλεοπτικών σταθμών για την επόμενη σεζόν που θα είναι πολύ ανταγωνιστική… σκληρή… και με πολλές ανατροπές κατά τη διάρκειά της…!