Δευτέρα, 25 Νοε.
13oC Αθήνα

Πανελλήνιες 2021: Υποψήφιος με 20.988 μόρια δεν περνά στη σχολή που θέλει λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Πανελλήνιες 2021: Υποψήφιος με 20.988 μόρια δεν περνά στη σχολή που θέλει λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έστειλε ένα παιδί που έδωσε φέτος πανελλήνιες, πέτυχε αλλά… δεν πέτυχε λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής!

Αυξάνονται και πληθαίνουν οι φωνές πως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια «κόβει» τα όνειρα πολλών παιδιών που έδωσαν φέτος πανελλήνιες. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ένα παιδί από το 1o πρότυπο λύκειο Αθηνών, ο Διονύσης Κατάκαλος. Ένας «αριστούχος αποτυχημένος» όπως αυτοχαρακτηρίζεται στην ανοιχτή επιστολή του προς τη Νίκη Κεραμέως.

Ο Διονύσης κατάφερε με τις επιδόσεις του στις πανελλήνιες να συγκεντρώσει 20.988 (!) μόρια. Όπως παρά την, ομολογουμένως, εντυπωσιακή επίδοσή του, δεν περνάει στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ. Γιατί; Λόγω της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα!

«Είμαι ένας αποτυχημένος άριστος» γράφει ο μαθητής στη Νίκη Κεραμέως. Και της εξηγεί γιατί: «Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1.838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση (…) παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα» γράφει στην επιστολή του.

Ο νεαρός, ζητά από την υπουργό Παιδείας «να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας».

Όλη η επιστολή στη Νίκη Κεραμέως

Αξιότιμη κα υπουργέ,

«Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις