Τα τελευταία χρόνια έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά, η οποία στρέφεται πλέον προς μια πιο «ψηφιακή» κατεύθυνση, προσφέροντας νέες δυνατότητες, high-end λύσεις και αναβαθμισμένα προϊόντα στους καταναλωτές.
Η παρατεταμένη πανδημία φαίνεται πως επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ασφαλιστικής αγοράς. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο το internet αναζητώντας μέσα από μεγάλες πλατφόρμες ασφάλεια, ταχύτητα και ευκολία, ενώ πολλές εταιρείες επαναπροσδιόρισαν τη στρατηγική τους. Έγιναν πιο ευέλικτες, στράφηκαν στις νέες τεχνολογίες και ανασυντάχθηκαν σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τα κόστη και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Η αγορά διέγνωσε βασικά ζητήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν (όπως η έλλειψη συχνής επαφής με τον πελάτη, η περεταίρω εμπέδωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, ο τρόπος που διανέμονται τα προϊόντα στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο και η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη) και προχώρησε σε δράσεις που βελτιώνουν σημαντικά τα ασφαλιστικά προϊόντα.
Προς αυτή τη κατεύθυνση, τα ασφαλιστικά προϊόντα πλέον:
1) Γίνονται απλούστερα και πιο κατανοητά. Οι Γενικοί Όροι των συμβολαίων (τα «ψιλά γράμματα») γίνονται συνοπτικότεροι και σαφέστεροι.
2) Ενσωματώνονται – όλο και συχνότερα – σε άλλες υπηρεσίες ή προϊόντα. Για παράδειγμα, αντιπροσωπείες αυτοκινήτων πωλούν την ασφάλιση μαζί με το όχημα, retailers ασφαλίζουν τις συσκευές που πουλούν, τράπεζες ασφαλίζουν τις κάρτες που διαθέτουν, ενώ πριν κλείσεις κανείς αεροπορικά εισιτήρια η ιστοσελίδα τον ρωτά εάν θέλει ταξιδιωτική ασφάλιση.
3) Σχηματοποιούνται και καταναλώνονται ταχύτερα μετά την αγορά. Το ασφαλιστικό προϊόν, προσδίδει μεγαλύτερη αξία στον αγοραστή συμπεριλαμβάνοντας μικρά ή μεγαλύτερα προστιθέμενα οφέλη ανεξάρτητα από την ενεργοποίηση της βασικής κάλυψης. Ελληνικές ασφαλιστικές παρέχουν σήμερα δωρεάν check-up με την ασφάλιση αυτοκινήτου και πρόσβαση σε online υπηρεσίες γυμναστών/trainersμε την ασφάλιση υγείας.
4) Μπορούν να καλύπτουν τον ασφαλιζόμενο για όσο χρόνο θέλει ή βάσει της χρήσης που κάνει σε ένα αγαθό. Έτσι, πέρα από ευέλικτα γίνονται και φθηνότερα υπό προϋποθέσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η χρέωση ασφαλίστρων με τη χρήση της τηλεματικής, που καταγράφει και επιβραβεύει τη σωστή οδηγική συμπεριφορά ή την περιορισμένη χρήση οχήματος.
5) Διανέμονται πολυκαναλικά. Πρόσφατη έρευνα της Accenture καταγράφει ότι σχεδόν 2 στους 3 Έλληνες καταναλωτές είναι θετικοί στην προοπτική αγοράς ασφαλιστικών υπηρεσιών από εναλλακτικούς παρόχους (retailers, εταιρείες τηλεπικοινωνιών κλπ.).
Τα νέα χαρακτηριστικά της αγοράς μέσα από το COSMOTE Insurance
Η ανάπτυξη και η χρήση της τεχνολογίας υπήρξε καθοριστική για τις περισσότερες από τις παραπάνω εξελίξεις.
Η COSMOTE, αξιοποιώντας την τεχνολογική της υπεροχή, απέδειξε πως ήταν έτοιμη για τη νέα ψηφιακή εποχή, παρέχοντας στους καταναλωτές την ψηφιακή πλατφόρμα cosmoteinsurance.gr. Το COSMOTE Insurance αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση σύγκρισης και αγοράς προϊόντων για την ασφάλιση αυτοκίνητου, μοτοσυκλέτας, κατοικίας, σκάφους και πρωτοβάθμιας υγείας.
Το COSMOTE Insurance αποτελεί βασική επιλογή του κοινού όταν έρθει η ώρα της έρευνας αγοράς για τη σύναψη ή την ανανέωση ασφαλιστηρίων, καθώς σε συνεργασία με 15 κορυφαίες ασφαλιστικές φέρνει κυριολεκτικά την ασφαλιστική αγορά στο κινητό του καταναλωτή, ενώ είναι γρήγορο και εύκολο στη χρήση, παρέχει διαφάνεια στη σύγκριση προϊόντων και ασφάλεια στις συναλλαγές. Μάλιστα, απευθύνεται σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως τηλεπικοινωνιακού παρόχου.
Η εμπειρία του πελάτη αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο μέσα από 24ωρη εξυπηρέτηση εξειδικευμένων συμβούλων, με τον δείκτη ικανοποίησης των ασφαλισμένων να ξεπερνά σταθερά το 90%. Στο COSMOTE Insurance η προσπάθεια βελτίωσης δεν σταματά. Με συνεχείς αναβαθμίσεις, με νέες συνεργασίες και προσφορές, με εμπλουτισμό της ομάδας των πιστοποιημένων συμβούλων ασφάλισης, η πλατφόρμα εξελίσσεται συνεχώς για να κάνει τη ζωή μας ευκολότερη μέσω της τεχνολογίας.
Η ανάπτυξη της ψηφιακής ασφαλιστικής αγοράς στη χώρα μας έχει ήδη ξεκινήσει και όπως όλα δείχνουν θα έχει ιδιαίτερη δυναμική στο μέλλον.