H Ρόδος ήταν η αφετηρία τους. Ένα ταξίδι στην Τσεχία γέννησε την ιδέα και πλέον πέντε χρόνια μετά, απολαμβάνουν τους καρπούς των προσπαθειών τους…
Δύο κάτοικοι της Ρόδου, ο Πανταζής Χούλης και ο Λευτέρης Σπάρταλης μετέτρεψαν μια απλή σκέψη, σε κάτι που ήρθε να ταράξει τα νερά όχι μόνο της εγχώριας αλλά και της παγκόσμιας αρτοβιομηχανίας. Η ιστορία ξεκίνησε πριν από 5,5 περίπου χρόνια στη Ρόδο, όταν μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση τουριστικού προσανατολισμού επιχείρησε να φέρει στο νησί ένα παραδοσιακό ουγγρικό γλύκισμα το οποίο είχε μετατραπεί στην Τσεχία την τελευταία δεκαετία σε τουριστική ατραξιόν.
Σε ένα ταξίδι στην Πράγα, που στόχο είχε να ανακαλυφθούν τα μυστικά του γλυκίσματος, η φαντασία γέννησε την εφαλτήριο σκέψη για κάτι εντελώς καινοτόμο, πρωτοποριακό και πλέον ελληνικό! Η ιδέα ήταν απλή: “Αν είναι έτσι το γλυκό, πώς είναι το αλμυρό; Ωραία ας το φτιάξουμε και θα του δώσουμε το σχήμα του κώνου αντί της καμινάδας ώστε να συγκρατείται η γέμιση στο εσωτερικό και φυσικά να το τρώμε κρατώντας το στο χέρι!”
Στις βαλίτσες της επιστροφής πλέον δεν είχε μόνο μυστικά ενός ουγγρικού γλυκίσματος, αλλά το σπόρο μίας καινοτομίας που άρχισε να ευδοκιμεί με την επιστροφή στη Ρόδο. Το πρώτο βήμα για την δημιουργία του προϊόντος ήταν να πραγματοποιηθεί από το μηδέν, μία εντελώς νέα συνταγή για ζύμη στην οποία τέθηκε από την αρχή το κριτήριο της υψηλής διατροφικής αξίας.
Στο νέο προϊόν που ονομάστηκε Roll, δεν περιορίζονταν πλέον οι γεμίσεις με αυτές του παραδοσιακού σάντουιτς, αλλά με ένα τρόπο μαγικό χώρεσε στην καρδιά του, στην κυριολεξία… όλη η κουζίνα του κόσμου! Παράλληλα, όμως, ο σπόρος της καινοτομίας χρειαζόταν να εμποτιστεί με την απαραίτητη εμπειρία κι έτσι ενώθηκε ο δρόμος των δύο Ροδίων, που μετά από μία επιτυχημένη σεζόν στο νησί, πήραν μία απόφαση που εκείνη τη στιγμή οι περισσότεροι θα την χαρακτήριζαν τρελή.
Πόσο εύκολα θα παρατούσε κάποιος τριαντάρης μία ακαδημαϊκή διαδρομή μέσα από Πολυτεχνεία, μεταπτυχιακά και δημοσιεύσεις, που έχτιζε όλα τα χρόνια της ενήλικης ζωής του, για μία ιδέα; Πόσο εύκολα ένας πενηντάρης θα άφηνε μία καριέρα τριάντα χρόνων στην ηλεκτρομηχανολογία για μία ιδέα; Αυτή την απόφαση πήραν οι δύο άντρες και με μοναδικό όπλο την πίστη στην ιδέα για το νέο πρότζεκτ ανηφόρησαν προς την Αθήνα με στόχο να φτιάξουν μία ομάδα συνεργατών που θα πίστευαν στο όραμα, χτίζοντας μία νέου τύπου αλυσίδα καταστημάτων.
Σύμφωνα με το dimokratiki.gr, η πρώτη πολύ μεγάλη συνεργασία ήρθε από μία εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο η οποία και πίστεψε στη διεθνή προοπτική του εγχειρήματος. Ο λόγος για τους “Μύλους Κεπενού”, τη δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική αλευροβιομηχανία και την τρίτη πιο σύγχρονη σε εγκαταστάσεις στην Ευρώπη, η στήριξη των οποίων έφερε την τελειοποίηση της αρχικής συνταγής, η οποία πλέον περιελάμβανε τρία διαφορετικά άλευρα, προζύμι από… πράσινο μήλο και στο σύνολο 21 αποκλειστικά αγνά συστατικά!
Το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία και το όραμα άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά. Η επιτυχημένη ανεύρεση επενδυτών ήταν ο τελευταίος κρίκος για να πωληθεί στην καρδιά της πρωτεύουσας μέσα από δύο νέα καταστήματα το πρώτο ΦΥΝ (Φρέσκο – Υγιεινό – Νόστιμο) Roll! Ο κόσμος αγκάλιασε με ενθουσιασμό το νέο κόνσεπτ και καθημερινά κερδίζει υποστηρικτές.
Φτάνοντας στο σήμερα με καινοτομίες που έχουν επεκταθεί και στην υπόλοιπη γραμμή παραγωγής, το προϊόν μπορεί να παραχθεί σε ποσότητες που φτάνουν τα 40.000 τεμάχια ημερησίως, ενώ ήδη σχεδιάζεται το επόμενο βήμα σε νέο εργοστάσιο, όπου θα μπορούν να παραχθούν έως και 360.000 τεμάχια ημερησίως, καθώς και ένα πλήθος από λοιπά προϊόντα αρτοποιίας βασισμένα στην νέα συνταγή!
Η παραγωγή θα είναι σε θέση να καλύψει τόσο την εγχώρια ζήτηση, καθώς ήδη πολύ μεγάλες επώνυμες εταιρείας έχουν εκφράσει θερμό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του Roll στα δίκτυα διανομής τους, όσο και εξαγωγές καθώς τα “νέα” έχουν φτάσει ήδη στο εξωτερικό και οι επαφές έχουν ήδη ξεκινήσει.