Οι συρμοί μπήκαν στις ράγες και οι δοκιμαστικές διαδρομές του μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε φουλ ρυθμούς.
Τα πρώτα μέτρα που διήνυσε το μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν με χαμηλές ταχύτητες τον Σεπτέμβριο του 2020. Μετά από ένα χρόνο -και εν καιρώ πανδημίας- οι ιθύνοντες της Αττικό Μετρό εργάστηκαν ενδελεχώς και καθημερινά διεξάγονται τουλάχιστον 3 δρομολόγια από το «Αμαξοστάσιο Πυλαίας» έως το σταθμό «Συντριβάνι».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στις φωτογραφίες του ThessToday.gr απεικονίζεται η πλήρης επιδομή, δηλαδή το στρώσιμο των ραγών, ενώ κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος από τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό Α.Ε. στο σύστημα ταχυτήτων, καθώς πρόκειται για αυτοματοποιημένα τρένα, και με υπερσύγχρονο software πλοήγησης.
Πρόκειται για συρμούς, συνολικού μήκους 60 μέτρων έκαστο, που αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων. Μετά τα προβλεπόμενα test track, οι συρμοί αναπτύσσουν πλέον ταχύτητες που αγγίζουν ακόμη και τα 15 – 20 χιλιόμετρα την ώρα (κανονικά, στη σήραγγα, θα φτάνουν τα 80), πραγματοποιώντας ουσιαστικά τις πρώτες διαδρομές του με επιβατικό κοινό.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το ThessToday.gr, το βάρος των δοκιμαστικών λειτουργιών πέφτει κυρίως στην ακρίβεια χιλιοστού που πρέπει να σταματά ο συρμός του τρένου στην αποβάθρα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση δεν ανοίγει η πόρτα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα προκαταρτικά τεστ που εξετάζονται ενδελεχώς από τους ανθρώπους της Αττικό Μετρό θα διαρκέσουν επιβεβαιωμένα 18 μήνες και αφορούν αυτούς καθ’ αυτούς τους συρμούς, είτε τις σιδηροτροχιές, είτε την ολοκληρωτική αυτοματοποιημένη κίνηση του μετρό, το σύνολο δηλαδή του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ο οποίος θα εγγυάται την καθημερινή ασφαλή λειτουργία του.
Όπως είχε γράψει πρώτο το ThessToday.gr, η διαδρομή των δοκιμαστικών δρομολογίων θα επεκταθεί στο σύνολο της βασικής γραμμής, δηλαδή, από το «Αμαξοστάσιο της Πυλαίας» μέχρι τον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», όταν αποσπαστούν και επανατοποθετηθούν οι αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου. Προς το παρόν έχει ολοκληρωθεί η επιδομή μέχρι και τον σταθμό «Βενιζέλου», κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι μόλις ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα οι εργασίες των αρχαιολόγων στον πολύπαθο σταθμό, το μετρό θα είναι έτοιμο για τον ολοκληρωμένο δοκιμαστικό έλεγχό του.
Μέχρι τέλη Σεπτέμβρη οι τρεις τελευταίοι συρμοί
Τον Ιούλιο είχε φτάσει στη Θεσσαλονίκη ο 14ος συρμός από τους συνολικά 18 που επιβάλλονται για τις ανάγκες του Μετρό, ενώ προ ολίγων ημερών έφθασε και ο 15ος. Έως τέλη Σεπτεμβρίου θα καταφθάσουν και οι τελευταίοι τρεις. Η διαδικασία που ακολουθείται θα είναι: έλεγχος των συρμών στην ειδική γραμμή στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, έλεγχος ηλεκτροδότησης, έλεγχος σημάτων ασφαλείας, έλεγχος διαδρομής με τον ειδικό συρμό, έλεγχος διαδρομής επιβατικών συρμών που θα χρησιμοποιηθούν όταν ολοκληρωθεί το μετρό, με «πυξίδα» το 2023.
Αλλάζει πρόσωπο η Γ’ Σεπτεμβρίου – Έφυγαν οι λαμαρίνες
Την ίδια ώρα, στην αρχική της μορφή αναμένεται να επιστρέψει σε σύντομο χρονικό διάστημα η οδός Γ’ Σεπτεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη, και τα 2.000 τετραγωνικά μέτρα που καταλάμβανε έως τώρα η Αττικό Μετρό για τις ανάγκες του εργοταξίου!
Ο χρονικός ορίζοντας των παραπάνω εργασιών τοποθετείται στην περίοδο της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, ενώ σκοπός της Αττικό Μετρό Α.Ε. είναι να απελευθερώσει το κομμάτι που χρησιμοποιούσε για το εργοτάξιο, καθώς όταν το πεζοδρόμιο πάρει την τελική του μορφή θα μπορεί και πάλι να αποδοθεί προς χρήση για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
Και όλα αυτά, ενώ περί τα μέσα Ιουλίου απομακρύνθηκαν και οι λαμαρίνες που είχαν τοποθετηθεί στη συμβολή των οδών Μοναστηρίου και Λαγκαδά για τα εργοτάξια του μετρό.