Ικανοποιητική πορεία καταγράφουν τα αποτελέσματα εξαμήνου της μεγαλύτερης εταιρείας παιχνιδιών στην Ελλάδα, παρά τις επιπτώσεις του κορονοϊού, που διατήρησαν κατά 40% λιγότερες ημέρες λειτουργίας τα καταστήματα ΟΠΑΠ.
Ο ΟΠΑΠ τους πρώτους έξι μήνες εμφανίζει καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) στα €570,1εκ. αυξημένα κατά 12,2% σε ετήσια βάση. Τα GGR στο β’ τρίμηνο 2021 ανήλθαν στα €395,9εκ., αυξημένα κατά 120,4% ενισχυμένα από την επαναλειτουργία των καταστημάτων, την αυξημένη συνεισφορά του online και την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε κατά 30,2% και διαμορφώθηκε στο α’ εξάμηνο 2021 στα €248,8εκ. (α’ εξάμηνο 2020: €191,1εκ.). Το β’ τρίμηνο 2021 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε €173,2εκ. αυξημένο κατά 151,9% (β’ τρίμηνο 2020: €68,8εκ.) εξαιτίας της αύξησης των εσόδων σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κερδοφορίας, παρά τη δυσανάλογη εισφορά επί του GGR της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ», ώστε να πληροί το ελάχιστο ετήσιο συμβατικό όριο των €50εκ.
Τα Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2021 είναι υψηλότερα κατά 99,8% στα €204,8εκ. (α’ εξάμηνο 2020: €102,5εκ.) ή αυξημένα κατά 74,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια των δύο ετών, καθώς και ενισχυμένα από τα έσοδα που σχετίζονται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Τα EBITDA στο β’ τρίμηνο 2021 διαμορφώθηκαν στα €143,5εκ. (β’ τρίμηνο 2020: €16,2εκ.) αυξημένα κατά €127,3εκ. ή αυξημένα κατά €119,2εκ. σε επαναλαμβανόμενη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια.
Εκτιμήσεις της διοίκησης και προοπτικές
Ο κ. Jan Karas, διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, σχολίασε για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2021: «Με ικανοποίηση ανακοινώνουμε τα οικονομικά αποτελέσματά μας για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, τα οποία αναδεικνύουν μια δυναμική επιστροφή στην κανονικότητα. Η σημαντική ανάκαμψη των retail δραστηριοτήτων συνεισέφερε ξεκάθαρα στις επιδόσεις μας, ενώ τα έσοδα από τις online δραστηριότητες διατήρησαν ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική. Παρά τους περιορισμούς για τη νόσο COVID-19 που είναι ακόμα σε ισχύ, καταφέραμε να προσελκύσουμε ξανά τους πελάτες στα καταστήματά μας, με βάση το ολοκληρωμένο εμπορικό πλάνο μας και τη συνεχή εστίαση μας στην παροχή παγκόσμιου επιπέδου διασκέδασης και τυχερών παιχνιδιών. Η προσέγγιση αυτή στηρίζει την ανάκαμψη και τη βιωσιμότητα των δραστηριοτήτων των συνεργατών μας.
Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να ηγούμαστε της online αγοράς, χάριν στη μακροπρόθεσμη, διπλή στρατηγική μας, με την επένδυσή μας στην Kaizen Gaming να συνεχίζει να αποδίδει και τις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ να ενισχύονται και να διαφοροποιούνται περαιτέρω. Συνολικά, ο ΟΠΑΠ διαθέτει ένα μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο, αναπτύσσοντας συνεχώς και παρέχοντας υπηρεσίες, με στόχο την καλύτερη ανταπόκριση στις προσδοκίες των πελατών μας. Κοιτώντας προς το μέλλον, παραμένουμε εστιασμένοι στην επέκταση της online παρουσίας μας, την ψηφιοποίηση της retail εμπειρίας και την εξέλιξη του brand και του προϊοντικού χαρτοφυλακίου μας, ώστε να προσελκύσουμε νέα κοινά και να ενεργοποιήσουμε περαιτέρω τα ήδη υπάρχοντα».
Σχετικά με τη μερισματική πολιτική, να σημειωθεί, ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε τη διανομή μεικτού προμερίσματος για τη χρήση 2021 ύψους €0,10 ανά μετοχή. Ημερομηνία αποκοπής ορίστηκε η Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2021, ημερομηνία καταγραφής των δικαιούχων μετόχων ορίστηκε η Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2021, ενώ η πληρωμή του προμερίσματος θα ξεκινήσει την Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2021.