Οικονομία

Η φετινή Black Friday δεν θα είναι τόσο…. μαύρη: Φόβοι για ελλείψεις και «μικρές» προσφορές

Πολλοί καταναλωτές περιμένουν τον Νοέμβριο πως και πως, ελπίζοντας ότι θα βρουν το αντικείμενο των ονείρων τους, συνήθως κάποιο gadget (smartphone ή τηλεόραση) σε πολύ χαμηλή τιμή στην Black Friday που τα τελευταία χρόνια έχει πολύ μεγαλύτερη χρονική διάρκεια από 24 ώρες.

Δυστυχώς για αυτούς η φετινή «μαύρη Παρασκευή», η Black Friday, μπορεί να μην μοιάζει όπως την είχαν φανταστεί και αυτό διότι ενδεχομένως οι τιμές να μην πέσουν τόσο πολύ και το κυριότερο είναι να μην υπάρχουν διαθέσιμα τα προϊόντα οι θέλουν οι καταναλωτές.

Και αυτό λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν στην αγορά σε κάποια προϊόντα κυρίως τεχνολογίας. Αν μάλιστα παρατηρήσει κάποιος, θα διαπιστώσει ότι ήδη έχουν παρατηρηθεί κάποιες ελλείψεις. Όχι βέβαια σημαντικές, αλλά θα πρέπει να θεωρείται ως δεδομένο ότι όσο θα περνάει ο καιρός και η ζήτηση θα αυξάνει, τότε αυτές θα γίνουν σημαντικές.

Οι μεγάλες αλυσίδες πέρυσι στην περίοδο των εορτών είχαν να αντιμετωπίσουν την αδυναμία των εταιριών ταχυμεταφορών να παραδώσουν έγκαιρα τα προϊόντα. Φέτος ο φόβος, αν όχι ο εφιάλτης τους, είναι μήπως τελικά δεν υπάρχουν προϊόντα προς παράδοση ή για την ακρίβεια δεν έχουν τις απαραίτητες ποσότητες ώστε να καλύψουν την ζήτηση.

Οι μεγάλες βιομηχανίες έχουν να αντιμετωπίσουν σειρά προβλημάτων που έχουν να κάνουν με τις ελλείψεις στους ημιαγωγούς, στις πρώτες ύλες, αλλά και τις τιμές ρεκόρ στην ενέργεια και τις μεταφορές. Όλα αυτά μία βιομηχανία κολοσσός τα σταθμίζει και πράττει ανάλογα για το μέγεθος της παραγωγής της.

Στην Ελλάδα τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο σε Βρετανία και ΗΠΑ, όπου ο κίνδυνος να υπάρξουν τρομακτικές ελλείψεις και η black Friday να αποδειχθεί, είναι υπαρκτός όσο ποτέ.

Οι μεγάλες εγχώριες αλυσίδες, έχουν κάνει σοβαρές προμήθειες, αλλά δεν αποκλείεται και ελλείψεις να υπάρξουν και οι τιμές να μην καταρρεύσουν όπως περιμένουν οι καταναλωτές.

Σε προϊόντα υψηλής ζήτησης, όπως είδη τεχνολογίας, αθλητικά ρούχα και παπούτσια, παιχνίδια μέχρι αυτοκίνητα, ψυγεία, κουζίνες και χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, η ζήτηση είναι σίγουρο ότι θα είναι μεγαλύτερη από την προσφορά με ότι αυτό σημαίνει για την οικονομία και τις επιχειρήσεις.

Πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν ότι οι μεγάλοι παίκτες της λιανικής όπως Κωτσόβολος, Public-Media Markt, Πλαίσιο, IKEA, Praktiker, Leroy Merlin, Intersport, Zakcret, Μουστάκας, Max Stores, Hondos Center, αλλά και μικρότερες αλυσίδες ή μεμονωμένα καταστήματα έχουν προσπαθήσει να γεμίσουν τις αποθήκες τους προϊόντα προετοιμαζόμενοι νωρίτερα και για την εορταστική περίοδο του Δεκεμβρίου, αλλά και την «Μαύρη Παρασκευή».

Η Black Friday φέτος είναι προγραμματισμένη για τις 26 Νοεμβρίου, αλλά όλοι συμφωνούν ότι εφέτος δεν θα μοιάζει με καμία προηγούμενη.

Στα δημοφιλή ηλεκτρονικά είδη, όπως smartphone, φορητοί υπολογιστές, τηλεοράσεις και κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών έχουν αρχίσει ήδη ελλείψεις, καθώς η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών συνεχίζει να προκαλεί τρόμο στις βιομηχανίες τεχνολογικών προϊόντων, υπάρχει αμφιβολία για το μέγεθος των προσφορών.

«Οι καταναλωτές θα πρέπει να περιμένουν ότι φέτος οι εκπτώσεις στα smartphones θα είναι λιγότερο επιθετικές κατά τις παραδοσιακές εκπτωτικές περιόδους», αναφέρει χαρακτηριστικά η Canalys, κυρίαρχη εταιρεία ερευνών παγκοσμίως.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και η Apple αναγκάστηκε να μειώσει τους στόχους παραγωγής για το iPhone 13, ενώ κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών, συμπεριλαμβανομένων της Sony και της Samsung, έχουν προειδοποιήσει πως τα προϊόντα τους τα οποία ήταν ήδη σε έλλειψη θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να βρεθούν το επόμενο διάστημα.

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Το πλάνο για τη μείωση των φόρων
Βάση αυτού του σχεδίου κινείται το οικονομικό επιτελείο σε ό,τι αφορά τη φορολογική πολιτική που αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2026
Το πλάνο για τη μείωση των φόρων