Τρίτη, 26 Νοε.
10oC Αθήνα

Απεργία στην εστίαση: Ερήμωσε το κέντρο της Αθήνας – «Κάτι πρέπει να αλλάξει» λέει ιδιοκτήτης στο newsit.gr

Απεργία στην εστίαση: Ερήμωσε το κέντρο της Αθήνας - «Κάτι πρέπει να αλλάξει» λέει ιδιοκτήτης στο newsit.gr

Έρημο είναι το κέντρο της Αθήνας σήμερα Τρίτη (16.11.2021) καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η απεργία στην εστίαση, με τα καταστήματα να έχουν κατεβάσει ρολά και τους ιδιοκτήτες να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα των φορέων για διαμαρτυρία σε μια σειρά αιτημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, οι φορείς της εστίασης προχωρούν σε απεργία, με βασικά αιτήματα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ):

  • Αναπροσαρμογή των προστίμων και μετατόπισή τους και στον παραβάτη.
  • Μεταβολή επιστρεπτέας προκαταβολής σε ΜΗ επιστρεπτέα.
  • Συμμετοχή στην λήψη αποφάσεων με συμμετοχή στις αρμόδιες επιτροπές.
  • Επιδότηση ενεργειακού κόστους και ενοικίου.
  • Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών ή αναστολή των συμβάσεων εργασίας.
  • Απαλλαγή από την καταβολή δημοτικών τελών.
  • Μείωση του ΦΠΑ στο 6%.
  • Συνέχιση της επιδότησης των δόσεων δανείων.
  • Νέες χρηματοδοτήσεις ανάλογες εκείνων του 2020 και των αρχών του 2021.

«Κάτι πρέπει να αλλάξει»

Στο newsit.gr μίλησε και ο κ. Γιώργος Ξενάριος, ιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης στην πλατεία Αγίας Ειρήνης επί 20 χρόνια, ο οποίος είπε ότι συμμετέχει σε αυτή την πανελλαδική κίνηση επειδή «κάτι πρέπει να αλλάξει». Ο ίδιος τόνισε ότι «αυτά τα μέτρα, για τη λειτουργία των καταστημάτων είναι αρκετά δύσκολα. Ιδιαίτερα το μέτρο της ταυτοπροσωπίας είναι το πιο δύσκολο από όλα, για μένα, καθώς ερχόμαστε σε δύσκολη θέση με τους πελάτες, επειδή δεν θέλουν να μας δείξουν τις ταυτότητές τους και αναγκαστικά τους διώχνουμε».

«Αυτό έχει αντίκτυπο και στη λειτουργία μας και στις εισπράξεις μας» αναφέρει ο κ. Ξενάριος και προσθέτει ότι «ήδη υπάρχει μειωμένη πελατεία και όταν οι εσωτερικοί χώροι μας δεν λειτουργούν τον τελευταίο 1,5 χρόνο, καταλαβαίνετε ότι είναι δύσκολο να μείνουν ανοιχτά τα μαγαζιά και να πληρούνται οι θέσεις εργασίας».

«Έχουν ακριβύνει τα πάντα, δεν ξέρουμε πώς θα ανταπεξέλθουμε και πώς θα μείνουμε ανοιχτά», τονίζει ο ιδιοκτήτης του καταστήματος.

«Να είναι αντίστροφα τα πρόστιμα»

Ο κ. Ξενάριος κατήγγειλε, επίσης, στο newsit.gr, τον τρόπο με τον οποίο επιβάλλονται τα πρόστιμα στην περίπτωση που εντοπιστεί παράβαση των μέτρων που ισχύουν. Αναφέροντας ως παράδειγμα το κλείσιμο ενός καταστήματος στην περιοχή της πλατείας Αγίας Ειρήνης για 15 ημέρες, είπε:

«Βρέθηκε πλαστό πιστοποιητικό σε πελάτη, το οποίο δεν το κατάλαβε ο υπεύθυνος και δεν του ζήτησε ταυτότητα. Έγινε έλεγχος και το κατάστημα έκλεισε για 15 ημέρες. Θεωρώ πως είναι άδικο ότι αυτός που προκαλεί το πρόβλημα, έχει μικρότερο πρόστιμο από αυτόν που τελικά παθαίνει τη ζημιά. Δεν μπορεί ο πελάτης να πληρώνει 300 ευρώ και το κατάστημα να πληρώνει 5.000 ευρώ και να κλείνει για 15 ημέρες.

Για μένα θα έπρεπε να ισχύει το ανάποδο. Να ξέρει ο πελάτης, που παρανομεί ή προσπαθεί να παρανομήσει, ότι θα του επιβληθεί υψηλό πρόστιμο ώστε να το ξανασκεφτεί και να μην το κάνει τελικά».

Ρεπορτάζ: Αναστασία Σταματοπούλου

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις