Άνοιξε σήμερα η αυλαία για την Black Friday εβδομάδα, γιατί αν και η επίσημη ημέρα που ανοίγει «πανηγυρικά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, είναι η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, ωστόσο τα καταστήματα έχουν ήδη ξεκινήσει να κάνουν γενναίες προσφορές, για να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να αυξήσουν τους τζίρους τους.
Στο «χορό» της Black Friday έχουν ήδη μπει από καταστήματα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών, μπουτίκ, αλυσίδες με είδη ένδυσης, καλλυντικών δώρων και αξεσουάρ για το σπίτι, μέχρι καφετέριες, κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής, ξενοδοχεία και γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Τα μηνύματα προς τους καταναλωτές έρχονται από παντού: από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο, μέσω email και μηνυμάτων στο κινητό, αλλά και μέσα από περιοδικά, εφημερίδες και αφίσες σε στάσεις λεωφορείων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετά από την περυσινή αδυναμία των εμπόρων, εξαιτίας της καραντίνας, να «ξεπουλήσουν» μέσα από τα φυσικά τους καταστήματα, φέτος οι έμποροι ελπίζουν ότι η Black Friday θα δικαιώσει τις προσδοκίες τους.
Θετικές προσδοκίες
Την θετική του εκτίμηση για την Black Friday και κυρίως για την Cyber Monday που ακολουθεί τρεις ημέρες μετά – στις 29 Νοεμβρίου – κάνει ο αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ κ. Αντώνης Ζαΐρης, λέγοντας ότι οι γενιές Millenians και η Generation Z είναι απόλυτα εξοικειωμένες με τις ηλεκτρονικές αγορές, γι’ αυτό και θα αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες.
Μιλώντας στο newsit.gr o κ. Ζαΐρης τόνισε ότι: «Η μέχρι τώρα αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης είναι προπομπός θετικών εξελίξεων για τη διαμόρφωση του ΑΕΠ στα τέλη του χρόνου, όπου θα συμμετάσχει με πάνω από το 70%. Παρά τα μέτρα, ο κόσμος εκδηλώνει αβίαστα την αγοραστική του διάθεση, μετά από μία μακρά περίοδο περιορισμού των δραστηριοτήτων του. Εάν δούμε το σύγχρονο προφίλ του καταναλωτή, διαπιστώνουμε ότι, οι επιλογές του δεν αφορούν την κάλυψη των λειτουργικών του αναγκών αλλά επιλογές που συνδυάζονται με την προσωπικότητά του στο πλαίσιο μιας συνολικής εμπειρίας που του παρέχεται στην αγορά».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι «κράχτες» των προσφορών
Η Black Friday, ήρθε στην Ελλάδα, το 2016 και μαζί ήρθε και ο ενθουσιασμός στους καταναλωτές. Πρωταγωνιστικός ήταν ο ρόλος της Public που καθιέρωσε την πολιτική «πτώσης τιμών» στην έναρξη της εορταστικής σεζόν, καταφέρνοντας μάλιστα να σχηματίζει ουρές έξω από τα καταστήματά της.
Ενδεικτικά αναφέρεται η πολιτική επώνυμων αλυσίδων ενόψει της Black Friday περιόδου. Για παράδειγμα η Public και MediaMarkt, φέτος για πρώτη φορά ενώνουν τις δυνάμεις τους για super Black Friday προσφορές. Ο όμιλος επικοινωνεί προς το κοινό ότι εκατομμύρια προϊόντα από την τεράστια γκάμα του Public, συναντούν τις κορυφαίες συσκευές της MediaMarkt και μαζί δημιουργούν το μεγαλύτερο Ελληνικό Black Friday. Όπως υποστηρίζουν, Black Friday προσφορές με την εγγύηση χαμηλότερης τιμής, υπάρχουν σε όλη την γκάμα, από τηλεοράσεις, smartphones, gaming κονσόλες, laptops, smart living, wearables, οικιακές συσκευές και πολλά άλλα προϊόντα.
Αυτό που έχει μεγάλη σημασία, είναι η πολιτική του ομίλου Public MediaMarkt για ενίσχυση της κίνησης στα φυσικά καταστήματα, γι’ αυτό και τονίζει ότι η εγγύηση χαμηλότερης τιμής ισχύει για αγορά προϊόντων στα φυσικά καταστήματα.
Άμεσα ανταγωνιστικές είναι και οι τιμές με τις οποίες πουλάνε αυτές τις ημέρες οι ομοειδείς αλυσίδες. Στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, υπάρχουν μεγάλες προσφορές, σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τηλεοράσεις κουζινομηχανές και λευκές συσκευές όπως ψυγεία, ηλεκτρικές κουζίνες, φούρνους, καθώς και σε διάφορες συσκευές για το σπίτι όπως αφυγραντήρες, ιονιστές, air condition. Στην Πλαίσιο απαντούν κι εκεί με μεγάλες προσφορές και πτώσεις τιμών, όπως σε κινητή συσκευή που η τιμή της από 1099 «κατεβαίνει» σε 749 ευρώ και σε προσωπικό υπολογιστή (laptop) που λόγω των ημερών, πουλιέται με κέρδος 300 ευρώ.
Δωρεάν μεταφορικά για on line παραγγελίες, αλλά και εκπτώσεις Black Friday έως 60% διαφήμισε η Intersport, ενώ με πρωτότυπη και χιουμοριστική καμπάνια, με κεντρικό μήνυμα ‘‘Πρακτικά θέλεις Black Friday στα Praktiker’’, η Praktiker, «ρίχνει» τις τιμές σε όλες τις κατηγορίες που εμπορεύεται από έπιπλα και είδη σπιτιού, μέχρι ηλεκτρικά εργαλεία, ψησταριές και αξεσουάρ για BBQ.
Εκπτώσεις έως 70% διαφημίζουν και στα Entos, ενώ στη Γρηγόρης Μικρογεύματα, με τη χρήση κωδικού που ισχύει για τις Black days ο καταναλωτής μπορεί να κάνει την παραγγελία του με έκπτωση 30%.
Οι προκλήσεις στο εμπόριο είναι πολλές και μεγάλες και όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, ο σωστός καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής.
Υπενθυμίζεται, ότι με την Black Friday «ανοίγει» πανηγυρικά η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Στην Αμερική, γιορτάζεται, από το 1952, στα μαγαζιά, με γενναίες προσφορές, εκπτώσεις και τεράστιους τζίρους, ωθώντας πολλές φορές στα άκρα συμπεριφορές καταναλωτών, που είτε διανυκτέρευσαν έξω από ένα πολυκατάστημα, είτε περίμεναν για ώρες σε μία μεγάλη ουρά, ώστε να αποκτήσουν κάποιο προϊόν, όχι πρώτης ανάγκης, αλλά σίγουρα ένα προϊόν, που θα προσφέρει ευχαρίστηση, όπως και το νόημα των εορτών!