Μόλις… 100 ευρώ για καύσιμα στα εκχιονιστικά ήταν ο λόγος που έκλεισε η Αττική Οδός πριν μια εβδομάδα, κατά την επέλαση της κακοκαιρίας «Ελπίς» και τον εγκλωβισμό χιλιάδων πολιτών μέσα στο δρόμο λόγω της σφοδρής χιονόπτωσης που φράκαρε τον συγκεκριμένο δρόμο.
Το συγκεκριμένο συμπέρασμα προκύπτει από το γεγονός ότι τα τρία εκχιονιστικά μηχανήματα της Αττικής Οδού, που βρίσκονταν στα διόδια της λεωφόρου Κατεχάκη δεν είχαν καύσιμα, κάτι που επιβεβαίωσε και ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης, Χρήστος Στυλιανίδης, από το βήμα της Βουλής.
Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι «ήμουν παρών όταν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Λευτέρης Οικονόμου, στο Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων, έψαξε και βρήκε 200 λίτρα πετρέλαιο για να βάλει στα εκχιονιστικά της εταιρείας το απόγευμα της Δευτέρας. Κι αυτό δείχνει κάτι».
Τι έφταιξε για το φιάσκο
Αυτό που εγείρει ακόμα περισσότερα ερωτήματα για τον συντονισμό και την κινητοποίηση των αρμόδιων για τον εκχιονισμό της οδηγικής αρτηρίας είναι τι προηγήθηκε αλλά και τι ακολούθησε από τη στιγμή που συνειδητοποίησαν πως τα ρεζερβουάρ έμειναν άδεια.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Το Βήμα», το σχέδιο για να μην εγκλωβιστούν τα οχήματα στην Αττική Οδό το βράδυ της περασμένης Δευτέρας (24.1.2022) ήταν να ανοίξει από τα χιόνια η περιφερειακή Υμηττού ώστε τα αυτοκίνητα που άρχισαν να «κολλάνε» στον κύριο οδικό άξονα Μαρκόπουλου-Ελευσίνας επειδή είχαν «διπλώσει» νταλίκες στο ύψος της Ανθούσας, να βρίσκουν διέξοδο από εκεί.
Έτσι, πλήρωμα της πυροσβεστικής έφτασε στον σταθμό της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη, εκεί όπου ήταν τα εκχιονιστικά, με τους πυροσβέστες να αναζητούν για αρκετή ώρα τους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονταν σε κοντινό κλειστό χώρο και δεν τους άκουγαν. Όταν, τελικά, τους βρήκαν και τους ζήτησαν να κινηθούν τα εκχιονιστικά, οι οδηγοί τους απάντησαν πως δεν είχαν καύσιμα.
Η έκπληξη, ωστόσο, ήρθε όταν οι υπεύθυνοι της Πολιτικής Προστασίας διαπίστωσαν ότι τα καύσιμα είχαν τελειώσει επειδή έγινε προσπάθεια καθαρισμού του δρόμου νωρίτερα. Σημειώνεται πως η λεωφόρος Κατεχάκη, στο κέντρο της Αθήνας, είχε κλείσει από νωρίς το μεσημέρι.
Όταν τους ζήτησαν να «φουλάρουν» τα ρεζερβουάρ για να ξεκινήσει ο εκχιονισμός της Αττικής Οδού, εκείνοι ανέφεραν ότι τους είχε δοθεί εντολή να κάνουν ανεφοδιασμό μόνο σε ένα πρατήριο στην Κάντζα, το οποίο ήταν δυσπρόσιτο, καθώς το χιόνι είχε ήδη καλύψει τα πάντα. Δεν προχώρησαν, δηλαδή, σε καμιά κίνηση να πάρουν καύσιμα από άλλα πρατήρια -με κόστος περίπου 100 ευρώ- γιατί δεν ήθελαν να διαθέσουν άλλα χρήματα κι από την «τσέπη» τους αφού η Αττική Οδός τους είχε επιβάλλει την συμφωνία μόνο με το συγκεκριμένο δυσπρόσιτο πρατήριο στην Κάντζα.
Εκχιονιστικά για να απεγκλωβίσουν… τα εκχιονιστικά
Για να μπορέσουν να ανεφοδιαστούν τα καύσιμα των τριών εκχιονιστικών, οργανώθηκε η μεταφορά από γειτονικό πρατήριο στον σταθμό Κατεχάκη. Αλλά, πλέον, ήταν αργά και όταν τα καύσιμα έφτασαν στα οχήματα, η χιονόπτωση τα είχε εγκλωβίσει ενώ δεν είχαν και αλυσίδες για να κινηθούν. Έτσι, ζητήθηκε βοήθεια από τα μηχανήματα αποχιονισμού από τον σταθμό της Νέας Εθνικής Οδού (σσ. που δεν είχε κλείσει) από τον σταθμό της Μαλακάσας που όμως έφθασαν με σημαντική καθυστέρηση.
Η απίστευτη και πρωτοφανής ταλαιπωρία των χιλιάδων πολιτών που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό αποτελεί και μια, επίσης, πρωτοφανή έλλειψη συντονισμού με ένα σχέδιο γεμάτο «τρύπες», το οποίο τελικά δεν λειτούργησε ώστε οι μεγάλοι οδικοί άξονες της Αθήνας να μείνουν ανοιχτοί.