Ο έρωτας είτε περνά… από το στομάχι, είτε εκφράζεται με λουλούδια ή κοσμήματα, την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου έχει την τιμητική του στη Θεσσαλονίκη, καθώς, όπως λένε έμποροι και καταστηματάρχες της πόλης, οι Θεσσαλονικείς δεν τού γύρισαν ούτε φέτος την πλάτη.
Αυτό, αποτυπώνεται τόσο στην επισκεψιμότητα στα καταστήματα όσο και στα διάφορα site ηλεκτρονικών παραγγελιών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το νέο στοιχείο των φετινών αγορών ενόψει της ερχόμενης Δευτέρας (14 Φεβρουαρίου) είναι αυτό των προπαραγγελιών από το διαδίκτυο, ενώ η αυξημένη κινητικότητα δεν ανταποκρίνεται στους τζίρους των καταστημάτων, λόγω των πιο φθηνών επιλογών δώρων.
Ο έρωτας περνά …από το στομάχι!
Με τη φράση «ο έρωτας περνά από το στομάχι», ο πρόεδρος της Συντεχνίας Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης Μάριος Παπαδόπουλος εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αν και φαίνεται ο κόσμος να μην έχει καταλάβει ακόμη ότι η ημέρα των ερωτευμένων είναι προ των πυλών, είναι βέβαιο πως και φέτος οι Θεσσαλονικείς θα τη γιορτάσουν …γλυκά.
Ο κ. Παπαδόπουλος εκτιμά ότι οι προετοιμασίες των ζαχαροπλαστών του νομού δεν θα πάνε χαμένες και οι κάτοικοι της πόλης, «με σοκολάτα ή φράουλες, τούρτα, μπισκότα ή οποιοδήποτε άλλο γλύκισμα σε σχήμα καρδιά -ή και όχι- θα περάσει το κατώφλι των ζαχαροπλαστείων, δαπανώντας ένα ή πολλά ευρώ». Πάντως, όπως διαβεβαίωσε, οι ζαχαροπλάστες είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε κάθε βαλάντιο. Στο πλαίσιο αυτό, επισήμανε ότι τα 170 μέλη της συντεχνίας, όπως και τα περισσότερα από 400 ζαχαροπλαστεία στον νομό Θεσσαλονίκης διαθέτουν όλων των ειδών τις καρδιές, «ακόμη και αυτές που θέλουν να δείξουν με ένα γλύκισμα ότι δεν θέλουν να τις …αγαπούν».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πες το σ’ αγαπώ με ένα (κόκκινο) τριαντάφυλλο
«Ο εορτασμός της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου, όπως κι αυτές της Γυναίκας και της Μητέρας δεν έχουν καταποντιστεί, όποιες κι αν είναι οι συνθήκες που επικρατούν σε επίπεδο οικονομίας και αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών», λέει ο ανθοπώλης Μανώλης Σύλλης, μέλος της διοικητικής επιτροπής του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Όπως σημειώνει, οι υπερβολές που γίνονταν προ 10ετίας έχουν «περάσει ανεπιστρεπτί», ωστόσο όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος «ο έρωτας θα βρει την αγάπη και αντίστροφα, έστω και αν εκφραστεί με ένα λουλούδι των τριών ευρώ».
Τονίζοντας ότι οι ανθοπώλες στο νομό Θεσσαλονίκη έχουν εξοπλιστεί με -μεταξύ άλλων- 150.000 κόκκινα τριαντάφυλλα, ο κ. Σύλλης χαρακτηρίζει ενθαρρυντικό το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερα παιδιά, συνοδευόμενα από τους γονείς τους, επισκέπτονται τα ανθοπωλεία και με δικό τους χαρτζιλίκι αγοράζουν κόκκινα τριαντάφυλλα για τους γονείς τους. «Γι’ αυτά, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, εκφράζει την αγάπη. Άλλωστε ο έρωτας είναι αγάπη», επισημαίνει.
Τα κοσμήματα «θάμπωσαν» και πάλι
«Μπορεί να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι δεν έχει σβήσει η επιθυμία των Ελλήνων να εκφράσουν και τη συγκεκριμένη ημέρα τα συναισθήματά τους με ένα κόσμημα, αλλά η διάθεση δεν φτάνει», τονίζει, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Πέτρος Καλπακίδης.
«Εκεί που πήγαμε να ενθαρρυνθούμε ως κλάδος, ήρθε η πανδημία του κορονοϊού που σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος της ενέργειας, απομάκρυνε και πάλι τον κόσμο από τα κοσμηματοπωλεία», λέει ο κ. Καλπακίδης, στέλνοντας μήνυμα στο καταναλωτικό κοινό «να μην φοβάται να μπαίνει στα κοσμηματοπωλεία» καθώς οι καταστηματάρχες έχουν προσαρμόσει τα είδη τους στα εισοδήματα των καταναλωτών. «Υπάρχουν έξυπνα και κομψά κοσμήματα, ακόμη και από ασήμι. Κάποιος με ένα εύρος δαπάνης από 50 ευρώ έως και 100 ευρώ, μπορεί να προσφέρει ένα υπέροχο κόσμημα στην αγαπημένη του», αναφέρει και προσθέτει με νόημα πως «δεν είναι η αξία που τονώνει το συναίσθημα, αλλά η ίδια η πράξη».