Δευτέρα, 25 Νοε.
13oC Αθήνα

Σινεμά: Πρεμιέρα για το «King Richard», το «Uncharted» και ακόμη τρεις ταινίες

Σινεμά: Πρεμιέρα για το «King Richard», το «Uncharted» και ακόμη τρεις ταινίες
Φωτογραφία ΑΠΕ - ΜΠΕ

Πέντε νέες ταινίες κάνουν πρεμιέρα στα σινεμά από απόψε Πέμπτη (17.2.2022) και για όλη την εβδομάδα, εκ των οποίων η μία είναι οσκαρική ενώ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη και ο αγαπημένος ηθοποιός Τζέισον Στέιθαμ αλλά και ο Τομ Χόλαντ, μετά την τεράστια επιτυχία του «Spider-Man: No Way Home».

Έτσι λοιπόν, σήμερα, κάνουν πρεμιέρα στα σινεμά οι εξής ταινίες: Το υποψήφιο με έξι Όσκαρ βιογραφικό δράμα «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς», με τον Γουίλ Σμιθ να είναι υποψήφιος για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου, τη βίαιη περιπέτεια «Ένας Οργισμένος Άντρας Εκδικείται» του Γκάι Ρίτσι, με τον Τζέισον Στέιθαμ, το τουρκικό δράμα «Φύλακας Αδερφός», η περιπέτεια «Uncharted» που αποτελεί μεταφορά ενός βιντεοπαιχνιδιού στη μεγάλη οθόνη και το δράμα από την Αίγυπτο «Τα Μυστικά της Αδερφής μου».

Η Μέθοδος των Γουίλιαμς (King Richard)

Δραματική βιογραφία, αμερικανικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Ρεϊνάλντο Μάρκους Γκριν, με τους Γουίλ Σμιθ, Τζον Μπέρνταλ, Αουνχάνιουε Έλις, Σανίγια Σίντνεϊ, Ντέμι Σίνγκλετον κ.ά.

Εκτός από το ”αμερικάνικο όνειρο” εδώ και κάποια χρόνια υπάρχει και το ”αφροαμερικάνικο όνειρο” βασικός εκπρόσωπος του οποίου -τουλάχιστον για το Χόλιγουντ- θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο Γουίλ Σμιθ. ”Η Μέθοδος των Γουίλιαμς” δένει απόλυτα με τον πρωταγωνιστή της, αποτελεί επιτομή αυτού του ”ονείρου”, καθώς μέσα από την ιστορία του πατέρα των δυο διάσημων τενιστριών, της Σερένα και της Βένους Γουίλιαμς, που για χρόνια πρωταγωνίστησαν στα γήπεδα του τένις, ”αποδεικνύεται” ότι με σκληρή, επίπονη προσπάθεια θα πετύχεις στην Αμερική. Τόσο απλά… Ένα πολυδιαφημισμένο μοντέλο, ένας μύθος που κρύβει όλες τις παθογένειες των ΗΠΑ, τη βαρβαρότητα ενός άκρατου καπιταλισμού, της χαώδους κοινωνικής ανισότητας, της θεοποίησης του χρήματος.

Η ταινία του φιλόδοξου, επίσης, Αφροαμερικάνου σκηνοθέτη Ρεϊναλντο Μάρκους Γκριν, ξεκινάει με μια λευκή κοινωνική λειτουργό να επισκέπτεται το σπίτι των Γουίλιαμς για να ελέγξει τις συνθήκες που μεγαλώνουν η Σερένα και η Βένους, καθώς υπάρχει καταγγελία που υποστηρίζει ότι ο πατέρας τις παραζορίζει με τη σκληρή προπόνηση που τους έχει επιβάλει. Ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς θα παραδεχθεί ότι αυτό ισχύει, γιατί, όπως λέει, θέλει να κρατήσει μακριά από τους επικίνδυνους δρόμους του Λος Άντζελες τις κόρες του και θέλει να τις δει πρωταθλήτριες στο τένις.

Ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς, στον οποίο επικεντρώνεται η ταινία, που έχει ζήσει την απόρριψη, έχει καταστρώσει, πριν ακόμη γεννηθούν οι δυο κόρες του, ένα σχέδιο επιτυχίας, που θα τις κάνει νούμερο ένα στο τένις. Προσηλωμένος, στα όρια τής εμμονής, στο σχέδιό του, βάζοντας στο μυαλό των κοριτσιών το ”μικρόβιο” του πρωταθλητισμού από τα μικράτα τους και με εξοντωτική προετοιμασία και προπόνηση θα κάνει τα πάντα για να πετύχει, βρίσκοντας τους κατάλληλους προπονητές, τους ανθρώπους που θα τον βοηθήσουν και πάντα επιβάλλοντας τις ιδέες του και κυριαρχώντας στις ψυχές τους. Έτσι, κόντρα στις προκαταλήψεις, τη λευκή υπεροχή, τις τεράστιες δυσκολίες και την οικογενειακή ισορροπία, ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς θα δώσει τη μάχη του και θα τα καταφέρει.

Μια ταινία, που πατά με σιγουριά στο είδος του αθλητικού βιογραφικού δράματος, το οποίο ελκύει ιδιαιτέρως το ευρύ αμερικανικό κοινό, με τις συμβάσεις και τις ευκολίες μιας συναισθηματικής φόρτισης και βεβαίως με πολλά ”ναι, μεν αλλά”, τα οποία αφορούν και τον Γουίλ Σμιθ, που κάνει μια καλή -κλισέ- ερμηνεία, αλλά μοιάζει περισσότερο σαν να εκλιπαρεί για το Όσκαρ. Άλλωστε η ταινία, που έχει στηθεί πάνω του, έχει όλα τα στοιχεία που θα ενθουσιάσουν το καλοβολεμένο αφροαμερικανό Χόλιγουντ και γενικότερα το σύστημα αξιών που προωθεί η καθεστηκυία αμερικανική τάξη.

Όλα λοιπόν για το Όσκαρ, από τον Γουίλ Σμιθ, που ήδη μπήκε ανάμεσα στους υποψήφιους για τον Α’ Ανδρικό Ρόλο (η ταινία προτάθηκε συνολικά με έξι Όσκαρ και ανάμεσά τους για εκείνο της ”Καλύτερης Ταινίας”…) και τώρα μπορεί να ελπίζει. Να ελπίζει για ένα φινάλε ανάλογο με την ταινία του, όταν οι χορηγοί ρίχνουν χρυσάφι στα πόδια των κοριτσιών και για αυτόν, όταν τα μέλη της Ακαδημίας του παραδώσουν το χρυσό αγαλματίδιο. Χάπι εντ. Τόσο απλά…

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Εξοπλισμένος με ένα ξεκάθαρο όραμα και ένα παράτολμο σχέδιο 78 σελίδων, ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς είναι αποφασισμένος να γράψει ιστορία μαζί με τις κόρες του, Βένους και Σερένα. Με σκληρές προπονήσεις στα εγκαταλελειμμένα γήπεδα της Καλιφόρνια, τα δύο ακατάβλητα κορίτσια σφυρηλατήθηκαν από την ανυποχώρητη αφοσίωση του πατέρα τους και την ισορροπημένη προσέγγιση της μητέρας τους, για να αντιμετωπίσουν ανυπέρβλητα εμπόδια και να ξεπεράσουν κάθε προσδοκία.

Ένας Οργισμένος Άντρας Εκδικείται (Wrath of Man)

Περιπέτεια, αμερικανικηής και βρετανικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Γκάι Ρίτσι, με τους Τζέισον Στέιθαμ, Σκοτ Ίστγουντ, Τζέφρι Ντόνοβαν, Τζος Χάρτνετ κ.ά.

Βίαιη περιπέτεια εκδίκησης, από τον μάστορα του είδους Γκάι Ρίτσι, ο οποίος καταφέρνει να ανεβάσει την αδρεναλίνη, αλλά αγκομαχάει σεναριακά και πολλές φορές τα αναμενόμενα κλισέ λειτουργούν ανασταλτικά στο σασπένς, ενώ η προσπάθεια να δοθεί κάποιο βάθος στους χαρακτήρες σκοντάφτει αφενός στα απίθανα που συμβαίνουν στην ταινία και αφετέρου στις επίπεδες ερμηνείες.

Στα πρώτα πλάνα της ταινίας ακούγεται η ατάκα «δεν είναι μπάτσος, ποιος είναι;». Η απάντηση απλή. Είναι ο Τζέισον Στέιθαμ, που έρχεται να ισοπεδώσει τα πάντα γύρω του, προκειμένου να βρει τον ψυχρό εκτελεστή τού γιου του, σε μια ληστεία χρηματαποστολής.

Ο Στέιθαμ, που εδώ θα ξανασυναντηθεί για τέταρτη φορά κινηματογραφικά με τον Ρίτσι, είναι λιγομίλητος, παγερά ανέκφραστος, δημιουργώντας αρχικά ένα μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του, αλλά σιγά σιγά χάνει όλα τα πλεονεκτήματα του ρόλου του, για να εξελιχθεί σε έναν αδυσώπητο τιμωρό, με τα γνωστά και αναμενόμενα κλισέ για το είδος με τους πολυάριθμους φαν.

Απ’ την πλευρά του, ο Γκάι Ρίτσι, μπορεί να κρατά το ρυθμό, εκτός από το δεύτερο μέρος, σε ψηλές στροφές, να προσφέρει θεαματικές σκηνές βίας και να ρίχνει όλους τους άσους του για να διασκεδάσει με το δικό του τρόπο το κοινό -αυτή τη φορά, όμως, χωρίς το γνώριμο χιούμορ του. Χάνει, όμως, όταν επιχειρεί να συνδυάσει τα σχέδια που κάνουν επί χάρτου οι εγκληματίες με την πραγματική δράση, την ακρίβεια του χρόνου και μια σειρά από γεγονότα που δεν στέκονται ούτε με σφαίρες. Ο Ρίτσι κάνει τα εύκολα δύσκολα, βάζοντας ψηλά τον πήχη, χωρίς να διαθέτει ένα στέρεο σενάριο και την απαραίτητη προσήλωση στις λεπτομέρειες, που θα πέρναγαν ίσως απαρατήρητες αν δεν τις έκανε ο ίδιος σημαντικές για την ταινία του.

Ο συμπαθής Τζέισον Στέιθαμ το παλεύει όσο μπορεί, αλλά ο παγερός χαρακτήρας του στο τέλος μοιάζει με ξύλο απελέκητο.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ένας μυστηριώδης φύλακας χρηματαποστολών εκπλήσσει τους συναδέλφους του με τις φονικές ικανότητες του, κατά τη διάρκεια της απόπειρας ληστείας του θωρακισμένου οχήματος τους. Το πλήρωμα διερωτάται το ποιος είναι και από πού ήρθε. Σύντομα, το κίνητρο του γίνεται ξεκάθαρο, καθώς κάνει δραματικά και αμετάκλητα βήματα για να διευθετήσει έναν παλιό λογαριασμό.

Φύλακας Αδερφός (Brother’s Keeper)

Δραματική ταινία, τουρκικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Φερίτ Καραχάν, με τους Σαμέτ Γιλντίζ, Εκίν Κος, Μαχίρ Ιπέκ, Μελίχ Σελτζούκ κ.ά.

Λιτό, τραχύ, ρεαλιστικό δράμα, ενδεικτικό δείγμα ενός ευαίσθητου κοινωνικού σινεμά, με πολιτική σαφή τοποθέτηση απέναντι στο τουρκικό κράτος, με φρέσκια ματιά και εξαιρετικές ερμηνείες, που μας έρχεται από την Τουρκία και τον Φερίτ Καραχάν. Ένα φιλμ που κατέκτησε το βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο τμήμα Πανόραμα της Μπερλινάλε το 2021, ενώ κέρδισε και τα βραβεία σεναρίου και μοντάζ στο Φεστιβάλ Αττάλειας, της σημαντικότερης κινηματογραφικής διοργάνωσης στην Τουρκία.

Ο Καραχάν, έχοντας τις δικές του παιδικές μνήμες από τη ζωή σε ένα οικοτροφείο, αφηγείται την ιστορία ενός παιδιού σε αυστηρό οικοτροφείο στα βουνά της Ανατολίας που προσπαθεί να σώσει έναν φίλο συμμαθητή του που έχει αρρωστήσει βαριά κι ενώ έχει να αντιμετωπίσει την αδιαφορία των δασκάλων, τη γραφειοκρατία, το αναχρονιστικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και διαδεδομένα στερεότυπα.

Ο 38χρονος σκηνοθέτης, κινηματογραφεί με φυσικότητα και νεύρο, με την κάμερα στο χέρι, προσδίδοντας ένα συναρπαστικό ρεαλισμό, αλλά ορισμένες φορές πέφτει θύμα ενός κινηματογράφου καταγγελίας και της μονοδιάστατης περιγραφής των αρνητικών χαρακτήρων.

Με σκληρές εικόνες, περιγράφοντας τις καταπιεστικές συνθήκες που επικρατούν στο οικοτροφείο, μέσα στο παγωμένο περιβάλλον, αναδεικνύει αυθόρμητα την αξία τής φιλίας και των δεσμών αλληλεγγύης, τα μοναδικά εφόδια των δυο παιδιών απέναντι στις αντίξοες καταστάσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουν.

Ο Καραχάν, στηλιτεύει τα στερεότυπα του εκπαιδευτικού συστήματος, που έχουν ριζώσει εδώ και δεκαετίες στη χώρα του και συνάμα κάνει ένα σχόλιο για την αντιμετώπιση των Κούρδων, ενώ πρέπει να του αποδοθούν τα εύσημα για τη δουλειά που έχει κάνει με τους πιτσιρικάδες ηθοποιούς και ειδικά με τον Σαμέτ Γιλντίζ.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Γιουσούφ και ο καλύτερος του φίλος Μέμο είναι Κούρδοι μαθητές σε ένα απομονωμένο δημοτικό σχολείο στα βουνά της Ανατολίας. Όταν ο Μέμο αρρωσταίνει μυστηριωδώς, ο Γιουσούφ υποχρεώνεται να παλέψει ενάντια στα γραφειοκρατικά εμπόδια που θέτει η καταπιεστική διεύθυνση του σχολείου, προκειμένου να τον βοηθήσει. Καθώς ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά, δάσκαλοι και παιδιά αλληλοκατηγορούνται, και στην επιφάνεια βγαίνουν κακίες, αισθήματα ενοχής, μυστικά και ψέματα…

Uncharted

Περιπέτεια, αμερικανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Ρούμπεν Φλάισερ, με τους Τομ Χόλαντ, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Σοφία Άλι, Τάτι Γκάμπριελ, Αντόνιο Μπαντέρας κ.ά.

Ακόμη μία ταινία που βασίζεται σε ένα βιντεοπαιχνίδι, από τα πλέον εμπορικά στο νεανικό κοινό, εκεί που στοχεύουν και οι παραγωγοί της. Μια θεαματική περιπέτεια, που προσπαθεί να μπει στο σύμπαν ηρώων όπως ο Ιντιάνα Τζόουνς, με αγαρμποσύνη και χωρίς ούτε τα στοιχειώδη κινηματογραφικά στάνταρ, θέλοντας να εκμεταλλευτεί, εκτός από το βιντεοπαιχνίδι, τη δημοφιλία του Τομ Χόλαντ (λόγω Spiderman), τη συμπαθητική φιγούρα του Μαρκ Γουόλμπεργκ και το βλοσυρό ύφος του Αντόνιο Μπαντέρας, στο ρόλο του κακού.

Βεβαίως, οι φαν του βιντεοπαιχνιδιού και της ανέμελης περιπέτειας θα πάρουν αυτό που τους υπόσχεται η ταινία, δηλαδή μια διασκεδαστική περιπέτεια, με την αναζήτηση ενός μυθικού θησαυρού του Μαγγελάνου από τους δυο ήρωες, τις εντυπωσιακές και εξωπραγματικές σκηνές και τις χιουμοριστικές ατάκες, που ορισμένες φορές λειτουργούν αποτελεσματικά και σπάνε τη μονοτονία.

Ωστόσο, ο Ρούμπεν Φλάισερ, ακόμη ένας εκπρόσωπος της «χρυσής μετριότητας» του Χόλιγουντ («Venom», «Zombieland»), δείχνει να εξαντλείται γρήγορα και να βάζει στον αυτόματο πιλότο τη σκηνοθεσία και τις συνταγές «επιτυχίας» που πλέον νομίζεις ότι έχουν γίνει νόμος.

Ακόμη μια ταινία που καταδεικνύει το τεράστιο πρόβλημα του Χόλιγουντ στο να βρει, αν μη τι άλλο, αξιοπρεπή σενάρια, να προχωρήσει ένα βήμα από τις ξινισμένες πλέον συνταγές και να προσφέρει, ακόμη και δίχως ιδιαίτερες απαιτήσεις, ένα δίωρο ψυχαγωγίας.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο ερασιτέχνης κλέφτης Nathan στρατολογείται από τον έμπειρο κυνηγό θησαυρών Victor ”Sully” για την εύρεση του χαμένου θησαυρού του Μαγγελάνου πριν από 500 χρόνια. Αυτό που ξεκινά ως μια απλή ληστεία για το δίδυμο, γίνεται μια πολυταξιδεμένη περιπέτεια να φτάσουν πρώτοι πριν τον αδίστακτο Moncanda ο οποίος και θεωρεί πως είναι ο νόμιμος κληρονόμος του. Αν ο Nate και o Sully καταφέρουν να απαντήσουν τους γρίφους και λύσουν ένα από τα παλαιότερα μυστήρια στον κόσμο, μπορούν όχι μόνο να διεκδικήσουν λεία αξίας 5 δισ. δολαρίων αλλά ίσως να βρουν και τον χαμένο αδερφό του Nate. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αντέξουν ο ένας τον άλλο.

Προβάλλεται ακόμη η ταινία:

Τα Μυστικά της Αδερφής μου (Souad)

Ιστορία ενηλικίωσης με φόντο τη σύγχρονη Αίγυπτο, γυρισμένη από την Αϊτέν Αμίν το 2020 και με πρωταγωνίστρια την Μπασάντ Άχμεντ. Ένα δράμα, για τη νέα γενιά της αραβικής χώρας, που γοητεύεται από τον ανεξερεύνητο ακόμη κόσμο του διαδικτύου και τον δυτικό τρόπο ζωής.

Το φιλμ, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Καννών και επιλέχθηκε από την Αίγυπτο ως επίσημη πρόταση για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. Το στόρι, μας μεταφέρει σε μια μικρή πόλη στο Δέλτα του Νείλου, όπου μια 19χρονη κοπέλα, ζει διπλή ζωή, την αληθινή που καθορίζεται από τη συντηρητική αιγυπτιακή κοινωνία και τη μυστική, αυτή του διαδικτύου.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Lifestyle Τελευταίες ειδήσεις