Μέχρι τώρα η Γερμανία εισήγαγε πάνω από το μισό (55%) του αερίου της από τη Ρωσία. Είναι τέτοια η «βεβαιότητα» που είχε για τον απρόσκοπτο εφοδιασμό της, που η λεγόμενη «ατμομηχανή» της ευρωπαϊκής οικονομίας δεν διέθετε ούτε έναν (1) σταθμό αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία όμως άλλαξε δραματικά το τοπίο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Έτσι η Γερμανία αποφάσισε να αποδεσμεύσει ένα έκτακτο κονδύλι ύψους 1,5 δισ. δολαρίων προκειμένου να αγοράσει το ταχύτερο δυνατό LNG, ώστε να εξασφαλίσει τον ενεργειακό εφοδιασμό της εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Οικονομίας και Κλίματος.
Η κυβέρνηση ανέθεσε σε μια ιδιωτική εταιρία να πραγματοποιήσει αυτή τη συναλλαγή. “Επαφίεται τώρα σε αυτή την εταιρεία να αποφασίσει από πού θα αγοραστεί το υγροποιημένο αέριο αλλά αυτό θα γίνει πολύ σύντομα”, δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου.
Η ομοβροντία των διεθνών κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία σε αντίποινα για την εισβολή στην Ουκρανία απομονώνουν όλο και περισσότερο τη χώρα από το διεθνές εμπόριο, όμως οι Δυτικοί εξαίρεσαν, σε αυτό το στάδιο, τις παραδόσεις ρωσικού αερίου από αυτές τις κυρώσεις προκειμένου να μην πλήξουν τις δικές τους οικονομίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Λόγω αυτών των εξαιρέσεων, η Ρωσία “δεν έχει καμία δικαιολογία να σταματήσει να παρέχει αέριο, άνθρακα ή πετρέλαιο”, είχε δηλώσει χθες, Τρίτη, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ προειδοποιώντας ωστόσο ότι θα πρέπει να “ετοιμαστούμε για αυτό το σενάριο”, δηλαδή των αναταράξεων στον εφοδιασμό.
Καθώς τα αποθέματα αερίου της Γερμανίας έπεσαν αυτό τον χειμώνα σε ανησυχητικό επίπεδο, σύμφωνα με την κυβέρνηση, η χώρα είναι αναγκασμένη να επισπεύσει τα σχέδιά της για διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας και τη μετάβασή της προς τις ανανεώσιμες πηγές.
Η χώρα σκοπεύει τώρα να κατασκευάσει τερματικούς σταθμούς μεθανίου προκειμένου να εισάγει υγροποιημένο αέριο μέσω θαλάσσης, υποδομές τις οποίες δεν διαθέτει τώρα και που θα χρειαστούν αρκετά χρόνια προκειμένου να ολοκληρωθούν.
Οι τερματικοί σταθμοί LNG θα επιτρέψουν τις εισαγωγές φυσικού αερίου μέσω θαλάσσης, χάρη σε μια διαδικασία υγροποίησης που εξασφαλίζει καλύτερη δυνατότητα μεταφοράς.