Κυριακή, 24 Νοε.
9oC Αθήνα

Συντριβή αεροσκάφους στην Κίνα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των εμπειρογνωμώνων για τα αίτια

Συντριβή αεροσκάφους στην Κίνα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των εμπειρογνωμώνων για τα αίτια

Η συντριβή του αεροσκάφους στην Κίνα ενδεχομένως να αποτελεί το φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα από το 1994, καθώς μετέφερε 132 επιβάτες και εννέα άτομα πλήρωμα, σύνολο 141 άτομα, εκ των οποίων πιστεύεται πως δεν επιβίωσε κανείς.

Το αεροσκάφος συνετρίβη νωρίτερα σήμερα (13.00, ώρα Κίνας) από το Κουνμίνγκ με κατεύθυνση την Καντόνα, σε απόσταση 1.300 χιλιομέτρων και επρόκειτο να προσγειωθεί μετά από δύο ώρες. Όμως, έχασε την επαφή καθώς πετούσε επάνω από τη πόλη Γουτζού, στην ορεινή περιοχή του Γκουανγκσί και έπεσε με ραγδαία ταχύτητα στο έδαφος.

Πού οφείλεται η πτώση του αεροσκάφους στην Κίνα

Ο Άρθουρ Ρόου, ειδικός συνεργάτης στο κέντρο απόδοσης και λειτουργικότητας αεριοστροβίλων για μηχανική πρόωσης στο Πανεπιστήμιο του Cranfield, μίλησε στη DailyMail και ανέλυσε τους λόγους, για τους οποίους, πιθανόν, να έπεσε το αεροσκάφος

«Κατά πάσα πιθανότητα χάθηκε ο έλεγχος του αεροσκάφους, πιθανώς επειδή πέταγε σε μεγάλο ύψος με χαμηλή ταχύτητα αέρα (στολάρισμα/stall). Ως συνήθως υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες για την πτώση ενός αεροπλάνου. Μία από αυτές είναι το να μην ανταποκρίνονται οι επιφάνειες ελέγχου του πίσω μέρους. Ίσως να οφείλεται και σε έναν ακατάλληλο συνδυασμό ρυθμίσεων του αυτόματου πιλότου», τονίζει ο Άρθουρ Ρόου.

Επισημαίνει, ωστόσο, ότι ο ίδιος δεν είναι εξοικειωμένος με τις λειτουργίες του συγκεκριμένου μοντέλου, Boeing 737, για να μπορέσει να προβλέψει ακριβώς τις πιθανές δυσλειτουργίες. «Είναι απίθανο να σχετίζεται με τον κινητήρα, καθώς τα αεροσκάφη μπορούν να πετάξουν κανονικά χωρίς ισχύ κινητήρα – προφανώς για περιορισμένο χρονικό διάστημα», συμπληρώνει ο ίδιος.

Ο καθηγητής Bharath Ganapathisubramani, από το τμήμα μηχανικών και φυσικών επιστημών του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον πρόσθεσε: «Έχοντας εξετάσει το δυστύχημα και μετά από συζήτηση με συναδέλφους, πιστεύουμε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη και να κάνουμε εικασίες για πιθανές αιτίες. Αν βρεθεί σε καλή κατάσταση το “μαύρο κουτί”, τότε θα μπορούμε να μάθουμε περισσότερα μέσα σε λίγους μήνες, ώστε να δοθεί μια οριστική απάντηση στο τι προκάλεσε την τραγωδία.

Ο Τάο Γιανγκ, αναπληρωτής καθηγητής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ, δήλωσε: «Το αεροπλάνο ήταν εντελώς εκτός ελέγχου και σε αυτό το στάδιο είναι πολύ δύσκολο να πούμε τι έχει συμβεί. Ωστόσο, τα περισσότερα από τα αεροπορικά ατυχήματα σχετίζονται με αστοχία αισθητήρων ή αποτυχία στη μηχανή εσωτερικής καύσης».

Έχασε 26.000 πόδια ύψος σε 3 λεπτά

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του FlightRadar24, το αεροπλάνο ταξίδευε στα 29.100 πόδια αλλά δύο λεπτά και 15 δευτερόλεπτα αργότερα καταγράφηκε ότι πέταγε στα 9.075 πόδια. Οι τελευταίες πληροφορίες για την πτήση έδειξαν ότι έπεσε στις 14:22 (τοπική ώρα), σε υψόμετρο 3.225 ποδιών. Αυτό σημαίνει πως έχασε ύψος 26.000 ποδιών σε διάστημα τριών λεπτών!

Η στιγμή της συντριβής του αεροσκάφους στην Κίνα

Βίντεο που αναρτήθηκε στα social media, φέρεται να δείχνει τη στιγμή που το αεροπλάνο πέφτει στην περιοχή της Κίνας. Οι συγκλονιστικές εικόνες δείχνουν το αεροσκάφος να πέφτει κατακόρυφα και με τεράστια ταχύτητα. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα η αυθεντικότητά του βίντεο.

«Η εταιρεία αποτίει φόρο τιμής στους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα», σύμφωνα με ανακοίνωση της China Eastern Airlines που εστάλη στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης, όπου είναι εισηγμένη.

Το φονικότερο δυστύχημα από το 1994

Το τελευταίο σοβαρό αεροπορικό δυστύχημα σημειώθηκε τον Αύγουστο 2010, όταν πτήση της Henan Airlines συνετρίβη στην βορειοανατολική Κίνα προκαλώντας τον θάνατο 40 ανθρώπων.

Ο βαρύτερος απολογισμός ανήκει στην συντριβή, το 1994, ενός Tupolev 154 της China Northwest Airlines λίγο μετά την απογείωση από την Σιάν στην βόρεια Κίνα, με συνέπεια τον θάνατο 160 επιβαινόντων.

Σύμφωνα με το BBC, πάνω από 600 άνδρες των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης φέρονται να βρίσκονται στο σημείο της συντριβής. Οι πυροσβέστες έφτασαν πρώτοι στο σημείο και κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά που προκλήθηκε από τη συντριβή.

Πλάνα που τραβήχτηκαν από ντόπιους και κοινοποιήθηκαν στα κινεζικά social media – αλλά και πλάνα από τους κρατικούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς – δείχνουν φωτιά και καπνό από τη συντριβή και τα συντρίμμια του αεροπλάνου στο έδαφος.

Τα τελευταία χρόνια έχει βελτιωθεί σημαντικά η ασφάλεια στις πτήσεις που πραγματοποιούνται στην Κίνα. Όμως η πτώση του αεροσκάφους της China Eastern Airlines, προκάλεσε την ασυνήθιστη εν θερμώ αντίδραση του προέδρου της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, ο οποίος ζήτησε την άμεση εξακρίβωση των αιτίων της συντριβής.

Το πλήγμα στη Boeing και το «μυστήριο» με το αεροσκάφος 737

Το αεροπλάνο Boeing 737-800 ήταν επτά ετών, όπως αναφέρει το BBC, το οποίο επικαλείται στοιχεία αεροπορικών εταιρειών. Είναι το προηγούμενο μοντέλο της γραμμής Boeing 737 Max, της οποίας τα αεροπλάνα ενεπλάκησαν σε θανατηφόρα δυστυχήματα στην Ινδονησία το 2018 και στην Αιθιοπία το 2019.

Η Boeing εξέδωσε ανακοίνωση για τη συντριβή του MU5735, λέγοντας: «Γνωρίζουμε τις πρώτες αναφορές των μέσων ενημέρωσης και εργαζόμαστε για να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες».

Η σημερινή καταστροφή αποτελεί νέο σκληρό πλήγμα για την Boeing στην Κίνα. Η μετοχή της πέφτει ήδη κατά 8%.

Τον Μάρτιο 2019, η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που έδωσε εντολή στις αεροπορικές της εταιρείες να σταματήσουν τις πτήσεις των 737 MAX για λόγους ασφαλείας.

Τρία χρόνια αργότερα, η κινεζική ρυθμιστική αρχή ήρε τελικά τον περασμένο Δεκέμβριο την απαγόρευση πτήσης των Boeing 737 MAX. Δεν είναι γνωστό αν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν επαναλάβει τις εμπορικές πτήσεις στην Κίνα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ, BBC και FlightRadar24

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις