Driveit

Το ηλεκτρικό Piaggio 1 Active – Δοκιμή: Electro Funk!

Στο ρυθμό της ηλεκτροκίνησης κινούνται και τα αγαπημένα μας scooter, οι πιο πιστοί μας συνοδοιπόροι για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Το Piaggio 1 αποδείχθηκε η καλύτερη επιλογή, όταν όλοι οι δρόμοι ήταν ακινητοποιημένοι λόγω μποτιλιαρίσματος. Και φυσικά η πιο οικολογική, εφόσον είναι 100% ηλεκτρικό και δε ρυπαίνει στο ελάχιστο το ταλαιπωρημένο αστικό περιβάλλον.

Το Piaggio 1 ξεκινά τη νέα γενιά των e-scooter και αποτελεί μία ευχάριστη, ασφαλή, οικολογική και οικονομική λύση για κάποιον που «τρέχει και δε φτάνει» μέσα στην κίνηση, οδηγώντας από το ένα σημείο στο άλλο. Διότι «φτάνει» πάντα στην ώρα του, αφού είναι άκρως ευέλικτο και εύκολο στο χειρισμό, ακόμα και για κάποιον που δεν έχει εμπειρία στα δίκυκλα.

Είναι όσο funky χρειάζεται για το βλέπεις και να χαίρεσαι, premium συνολικά και με οθόνη που θα ζήλευε και αυτοκίνητο, δε μυρίζει καυσαέριο (λουστείτε και οδηγήστε ελεύθερα), είναι αθόρυβο και, το πιο βασικό; Ο κάτοχός του δε χορεύει πλέον στο φρενήρη ρυθμό της ανοδικής τιμής της βενζίνης, αλλά στο lounge και χαλαρό δικό του με τις φορτίσεις του όταν χρειαστεί.

Μεταφράζοντας σε βενζίνη, περίπου μισό λίτρο στα 100 χιλιόμετρα θα έκαιγαν αυτά τα ηλεκτρικά σκούτερ αν είχαν βενζινοκινητήρα! Η έκδοση Active, την οποία είχαμε στη διάθεσή μας, με μία φόρτιση και φυσικά ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του κάθε αναβάτη, η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 66km σε λειτουργία Sport, ενώ στο eco mode (που κόβει λίγο την επιτάχυνση και περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα) η αυτονομία ανέρχεται στα 85km.

Στο “δικό μας”, είδαμε σβέλτη και δυνατή επιτάχυνση μέχρι τα 40-45km/h, ενώ από εκεί και πάνω εξαρτάσαι από την κλίση του δρόμου και τον άνεμο: με λίγη φόρα φτάνεις στα 55-60 στην ευθεία και 65-66 σε ελαφριά κατηφόρα. Ταχύτητες που σου φαίνονται μικρές αν πετύχεις ανοικτό δρόμο, είναι όμως υπεραρκετές στα στενά της πόλης ή στην κίνηση, όταν χώνεσαι και περνάς ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα.

Η πιό μικρή έκδοση Piaggio 1 διαθέτει αυτονομία έως 55km στη λειτουργία Eco και έως 43km στη Sport, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει 45km/h. Η έκδοση Piaggio 1+ διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία με αυτονομία 100km σε eco mode και 68km σε Sport mode. Τα δύο μοντέλα των 45km/h οδηγούνται με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, ή, πλέον, με απλό δίπλωμα αυτοκινήτου, αρκεί να το έχεις πάνω από 6 χρόνια και να είσαι 27 ειτών.

Αξίζει να σημειωθεί, όμως, ότι υπάρχει ακόμη μία έκδοση με τελική ταχύτητα 25km/h, που θεωρείται “ηλεκτρικό ποδήλατο” επιτρέπεται να οδηγηθεί χωρίς άδεια οδήγησης, εφόσον ο αναβάτης έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του. Σίγουρα ακούγεται πολύ πιο ασφαλής λύση από πατίνια κλπ (δεδομένου ότι όλα τα Piaggio 1 διαθέτουν εξαιρετικά δισκόφρενα και πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά). και ένα σημαντικό πρώτο βήμα για τη μετέπειτα οδηγική εξέλιξη ενός οδηγού δίκυκλου.

Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται πανεύκολα. Αν παρκάρεις σε κλειστό χώρο, συνδέεις τον φορτιστή που κρύβεται κάτω από τη σέλα σε μια απλή οικιακή πρίζα. Όμως, η μπαταρία είναι και αφαιρούμενη: απλά τη βγάζεις χωρίς ιδιαίτερο κόπο και χωρίς να έχεις περάσει ώρες στα γυμναστήρια, και μόλις φορτίσει σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, την επανατοποθετείς. Οι μπαταρίες των Piaggio 1+ και Active έχουν χωρητικότητα 2,3kW/h και ζυγίζουν 15 κιλά, και η μπαταρία της έκδοσης 1 έχει χωρητικότητα 1,4kW/h με βάρος 10 κιλών.

Σημειώστε, επίσης, ότι τα σέρβις είναι μία σχεδόν άγνωστη λέξη για τα ηλεκτρικά Piaggio, αφού δεν υπάρχουν λάδια, φίλτρα, μπουζί, ιμάντες κλπ κλπ, μόνο τακάκια στα φρένα και τίποτα άλλο. Άλλωστε, οι μπαταρίες λιθίου δεν χρειάζονται συντήρηση.

Disclaimer: Ο χρόνος σας είναι πολύτιμος. Τα 30 δευτερόλεπτα αρκούν…

Εκτός της εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης ρεύματος, τα Piaggio 1 είναι οικονομικά και για στην αγορά τους με την επιδότηση της ηλεκτροκίνησης να κάνει ακόμα πιο δελεαστική την απόκτησή τους. Χωρίς την επιδότηση, οι προτεινόμενες τιμές λιανικής είναι:

Piaggio 1: 2.690 ευρώ

Piaggio 1+: 3.090 ευρώ

Piaggio 1 Active: 3.290 ευρώ

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα