Πέμπτη, 28 Νοε.
14oC Αθήνα

Δημιουργώντας μια βιώσιμη τουριστική επιχείρηση

Δημιουργώντας μια βιώσιμη τουριστική επιχείρηση

Η στρατηγική της πράσινης ανάπτυξης και πώς μπορεί να ωφελήσει μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον κλάδο του τουρισμού.

Ο τουρισμός αποτελεί μία βαριά βιομηχανία για τη χώρα μας, της οποίας η ανάπτυξη αποτελεί μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, αλλά και, ταυτόχρονα, πολύ δύσκολη πρόκληση. Φυσικά, ένα από τα μεγαλύτερα “στοιχήματα” που υπάρχουν αυτή την περίοδο στον κλάδο σχετίζεται με τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και τους τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να συνεχίσουν να αναπτύσσονται υπό αυτό το πλαίσιο.

Ζώντας σε μία κρίσιμη εποχή για την ανάπτυξη του τουρισμού, σε δύσκολες συνθήκες όπως η υγειονομική κρίση αλλά και φυσικές καταστροφές που πλήττουν τα τελευταία χρόνια περιοχές και της χώρας μας ως συνέπεια της κλιματικής αλλαγής, η ανάγκη υιοθέτησης πρακτικών που θα φέρουν την βιώσιμη ανάπτυξη θεωρείται κάτι παραπάνω από επιτακτική. Παράλληλα, είναι προς το συμφέρον κάθε επιχείρησης να υιοθετήσει περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, εξοικονομώντας ενέργεια και πόρους.

Πώς θα δημιουργήσει κάποιος μία βιώσιμη τουριστική επιχείρηση;

Μπορεί ένας προορισμός με υψηλό τουριστικό ενδιαφέρον να είναι και βιώσιμος; Πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσει κάποιος μία τουριστική επιχείρηση που να ακολουθεί τις αρχές της βιωσιμότητας; Η αλήθεια είναι πως, ζώντας σε μία περίοδο κατά την οποία η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλαπλούς τρόπους και να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση, υπάρχουν πλέον τα εφόδια που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας επιχειρηματίας για να μετασχηματίσει την επιχείρησή του.

Φυσικά, η “πράσινη” ανάπτυξη στον τουρισμό σχετίζεται και με τις κατάλληλες υποδομές. Η πραγματοποίηση επενδύσεων σε αυτό το κομμάτι θεωρείται απαραίτητη και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει αυτό. Για παράδειγμα, μπορούν να αξιοποιηθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με την υπεύθυνη χρήση πόρων όπως το νερό ή με τη χρήση προϊόντων από τον πρωτογενή παραγωγικό τομέα. Ιδιαίτερη σημασία χρειάζεται και σε τομείς όπως ο περιορισμός των πλαστικών ως συνολική στρατηγική για μία επιχείρηση, η σωστή διαχείριση των αποβλήτων αλλά και η σωστή ανακύκλωση, ενώ μεγαλύτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί, ειδικότερα σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, στην ανάδειξη μορφών τουρισμού που συμβάλλουν στη γενικότερη βιωσιμότητα μιας περιοχής, όπως ο αγροτουρισμός, ο οικοτουρισμός κ.ά.

Πέρα από τις δράσεις, απαραίτητη είναι και μία αλλαγή νοοτροπίας στους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, ώστε να μπορούν να αντιληφθούν τη σημασία των αλλαγών που χρειάζεται η επιχείρησή τους, την ανάγκη για επενδύσεις σε συγκεκριμένους τομείς, αλλά και τις νέες προτεραιότητες που πρέπει να τεθούν. Η βιωσιμότητα είναι μια αναγκαιότητα για το μέλλον: Δεν αποτελεί κάποιου είδους μόδα ή νέα φιλοσοφία, αλλά μια στάση ζωής, που για πολλούς ανθρώπους -ειδικά από τις νεότερες γενιές- αποτελεί μέχρι και κριτήριο που θα καθορίσει την επιλογή της δικής σας επιχείρησης έναντι μιας άλλης.

Ο τουρισμός στο επίκεντρο δράσεων που στοχεύουν στη βιωσιμότητα

Πρωτοβουλίες που στοχεύουν συνολικά στη βιωσιμότητα, όπως το “Μεσόγειος, μία υποδειγματική θάλασσα έως το 2030”, στην οποία συμμετέχει και η χώρα μας, συμβάλλουν στην πορεία προς μία συνολικά βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη για την Ελλάδα. Δράσεις που στοχεύουν στην προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας, στην προώθηση της βιώσιμης αλιείας και την παύση της υπεραλίευσης, στην αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης και ιδιαίτερα των πλαστικών απορριμμάτων, αλλά και στην προώθηση βιώσιμων πρακτικών θαλάσσιων μεταφορών, αποτελούν σημαντικά βήματα ώστε ο τομέας του τουρισμού στην Ελλάδα να αναπτύσσεται με τις αρχές της αειφορίας.

Τα οφέλη της βιωσιμότητας για τις τουριστικές επιχειρήσεις και η ανάγκη στήριξης

Η βιώσιμη ανάπτυξη, πέρα από περιβαλλοντολογικά οφέλη, έχει συνολικά θετικό οικονομικό αντίκτυπο σε μία επιχείρηση, ενώ την οδηγεί σε καλύτερη λειτουργική αποδοτικότητα και χαμηλότερο κόστος. Προσφέρει, φυσικά, και περαιτέρω ευκαιρίες ανάπτυξης, καθώς πλέον ολοένα και περισσότερα κεφάλαια επενδύονται σε επιχειρήσεις που ακολουθούν τις αρχές της αειφορίας. Ένας τέτοιος μετασχηματισμός απαιτεί, ωστόσο, αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης για τις οποίες, πολλές φορές, οι υπεύθυνοί της δεν γνωρίζουν πώς ακριβώς πρέπει να γίνουν ή τι κινήσεις πρέπει να ακολουθήσουν. Φυσικά, πρέπει να υπάρχουν κίνητρα και βοήθεια και στις τουριστικές επιχειρήσεις ώστε να είναι γι’ αυτές πιο εύκολο να υιοθετούν περιβαλλοντικές πολιτικές ανάπτυξης.

Η Eurobank στηρίζει τα τελευταία 12 χρόνια τον τουριστικό κλάδο, αναγνωρίζοντας τη συμβολή του τουρισμού στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, με το πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός” που αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μικρομεσαίας επιχείρησης, σε όποιο κλάδο και εάν αυτή δραστηριοποιείται. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα αποκλειστικών προνομίων, τραπεζικών και μη τραπεζικών υπηρεσιών, το οποίο απευθύνεται προς όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα και όλες τις επιχειρήσεις των νησιωτικών περιοχών και της Χαλκιδικής. Έμφαση δίνεται και σε κλάδους, όπου προσφέρονται επιπρόσθετα προνόμια, πλέον του βασικού πακέτου τραπεζικής σχέσης, όπως ξενοδοχεία, τουριστικά πρακτορεία, rent-a-car σε όλη την Ελλάδα, εστίαση, κοσμηματοπωλεία και σουβενίρ.

Μέσω του προγράμματος, μία επιχείρηση μπορεί να εξασφαλίσει προνόμια στον επαγγελματικό της λογαριασμό και να εξοικονομήσει χρήματα από τις συναλλαγές της. Μπορεί να χρησιμοποιήσει σύγχρονα μέσα εισπράξεων και πληρωμών, με χαμηλές ή και δωρεάν προμήθειες και να αποκτήσει χρηματοδότηση με μειωμένο κόστος αξιολόγησης και δανεισμού. Παράλληλα, έχει τη στήριξη της τράπεζας για να αξιοποιήσει αναπτυξιακά προγράμματα με προνομιακούς όρους για τα επιχειρηματικά και επενδυτικά βήματά της.

Ωστόσο, παρέχονται και μη τραπεζικά προνόμια, για την υποστήριξη της ανάπτυξης μιας επιχείρησης σε τομείς που είναι απαραίτητοι σήμερα, σε συνεργασία με φορείς και επιχειρήσεις που ειδικεύονται σε αυτούς.Έτσι, μπορείτε να αξιοποιήσετε εργαλεία για δωρεάν προβολή σε όλον τον κόσμο και να βελτιώσετε την ψηφιακή εικόνα της, να αξιοποιήσετε τις ψηφιακές υποδομές της επιχείρησής σας με προνόμια και επιδοτήσεις σε εξειδικευμένα πληροφοριακά συστήματα και να αποκτήσετε καινοτόμες υπηρεσίες και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την ψηφιακή μετάβασή της. Μπορείτε ακόμη να αποκτήσετε την πιστοποίηση CoVidShield και να πιστοποιήσετε την κατάταξη του ξενοδοχείου σας σε κατηγορία αστεριών, να αναβαθμίσετε ενεργειακά την επιχείρησή σας και να ανανεώσετε τον εξοπλισμό σας. Επιπλέον, έχετε τη δυνατότητα να οργανώσετε εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους εργαζομένους σας, για να αποκτήσουν τις ικανότητες που χρειάζεται μια ξενοδοχειακή επιχείρηση. Όλα αυτά παρέχονται σε συνεργασία με πιστοποιημένους συνεργάτες και ειδικές εκπτώσεις

Ζούμε εποχές κατά τις οποίες η βιώσιμη ανάπτυξη και η ευαισθησία απέναντι στο περιβάλλον αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα και είναι σημαντικό, σε κομβικούς κλάδους για την ελληνική οικονομία όπως ο τουρισμός, οι αρχές της βιωσιμότητας να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξή τους. Προγράμματα όπως το Business Banking Τουρισμός της Eurobank μπορούν να στηρίξουν μία μικρομεσαία επιχείρηση με τρόπους ώστε να μπορεί να αναδειχθεί και, ταυτόχρονα, να ακολουθήσει μία βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και να θέσει σωστές βάσεις για το αύριο.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις