Το βράδυ της Κυριακής (17.07.2022), σχεδόν 24 ώρες μετά τη συντριβή του αεροσκάφους Antonov στην Καβάλα, ανασύρθηκαν και οι οχτώ σοροί των μελών του πληρώματος, όλοι ουκρανικής καταγωγής.
Έτσι, από το πρωί της Δευτέρας, θα αρχίσουν οι έρευνες των πυροτεχνουργών, οι οποίοι θα εξετάσουν το χώρο σε ακτίνα 500 – 1.000 μέτρων, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι όλα τα βλήματα θα απομακρυνθούν από το σημείο της αεροπορικής τραγωδίας. Έχουν ήδη δημιουργηθεί δύο ασφαλείς δίοδοι, ώστε να προσεγγίσουν την περιοχή. Αξίζει να σημειωθεί, ότι πρόκειται για μία διαδικασία που θα διαρκέσει αρκετές ημέρες.
Παράλληλα, θα αρχίσει η ανάλυση στο μαύρο κουτί, που εντοπίστηκε το απόγευμα του Σαββάτου, προκειμένου να διαπιστωθεί τι συνέβη τα τελευταία λεπτά πριν από τη συντριβή του Αντόνοφ και ποια ήταν τα αίτια της.
Δείγματα στο Γενικό Χημείο του Κράτους
Παρά το γεγονός, ότι μετά την έρευνα του στρατού, δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες, τοξικές ουσίες -όπως πολλοί φοβούνταν λόγω της μεγάλης φωτιάς και των αναθυμιάσεων- οι κάτοικοι παραμένουν ανήσυχοι.
Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του MEGA, ο Κωνσταντίνος Χουβαρδάς, προϊστάμενος διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημείωσε: «Έχουν ληφθεί δείγματα εδάφους ώστε να γίνουν οι αναλύσεις των χημικών παραμέτρων. Αυτές θα πάνε στο Γενικό Χημείο του Κράτους και τις επόμενες ημέρες θα έχουμε και τα αποτελέσματα. Από εκεί και πέρα οι υπηρεσίες της Περιφέρειας θα πάρουν δείγματα και από το νερό και από το έδαφος και από τον αέρα ώστε να εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν την ασφάλεια των κατοίκων».
Σύμφωνα με τον κ. Χουβαρδά, η περιοχή θα παραμείνει αποκλεισμένη για αρκετό καιρό, «καθώς πρέπει να γίνει εκκαθάριση όλων των δειγμάτων που έχουν βρεθεί. Άμεση προτεραιότητα είναι τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ να μπορούν να μπουν στις περιοχές ώστε να αποκαταστήσουν τη ρευματοδότηση».
Τα αναπάντητα ερωτήματα
Παρά τις πολλές έρευνες που ήδη γίνονται 24 ώρες μετά τη συντριβή του Antonov στην Καβάλα, υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα για αυτή, όπως το γιατί επέλεξε την Καβάλα ο κυβερνήτης και αν λειτούργησε το σύστημα κατάσβεσης του αεροσκάφους.
#Καβαλα
— P. Sherman, Wallaby 42, Sydney (@PShermanWall) July 16, 2022
Σοκαριστικό απλά
Πτώση αεροσκάφους pic.twitter.com/f7iHZBPjIL
Το Antonov παρουσίασε την αρχική βλάβη ενώ βρισκόταν κοντά στο Άγιο Όρος με τον πιλότο να επιλεγεί να επιστρέψει στην Καβαλά, όμως θα μπορούσε να είχε κατευθυνθεί προς Λήμνο που βρισκόταν σε πιο κοντινή απόσταση, χωρίς να χρειάζεται ταυτόχρονα να κάνει ελιγμούς που επιβάρυναν το ήδη πληγωμένο αεροσκάφος.
«Δεν πρόλαβε να φτάσει στην Καβαλά και το ερώτημα που τίθεται εδώ κατά τη δική μου άποψη επειδή έχω την εμπειρία σαν πιλότος είναι, από εκεί που δήλωσε νότια νοτιοανατολικά του όρους Άθως δηλαδή του Αγίου Όρους που έκανε αναστροφή προς Καβάλα πιο κοντά ήταν το αεροδρόμιο της Λήμνου. Και το ερώτημα το δικό μου είναι γιατί δεν πήγε στη Λήμνο που είναι πιο κοντά και επέλεξε το αεροδρόμιο της Καβάλας το οποίο ήταν αρκετά μακριά. Θέλει μια εξήγηση αυτήν την στιγμή την εξήγηση θα μας την δώσουν εάν μπορέσουν η Επιτροπή Διερεύνησης», σημειώνει ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, αντιπτέραρχος Ε/Α.
Όπως είχε καταγραφεί στα ερασιτεχνικά πλάνα, φαίνεται πως το Antonov είχε τυλιχτεί στις φλόγες πριν πέσει στο έδαφος.
«Διαπιστώσαμε όμως ότι πηρέ φωτιά ο κινητήρας, δεν ξέρουμε ποια έκταση ήταν της φωτιάς. Είναι σίγουρο όμως ότι πρέπει να υπήρχε διαρροή καυσίμου για αυτό και ο κινητήρας είχε αρπάξει φωτιά και δεν ξέρουμε σε ποια έκταση ήταν και αν οι καπνοί είχαν μπει και στο κόκπιτ. Αυτό το αεροπλάνο είχε και αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης όταν αρπάξει φωτιά κάποιος κινητήρας. Ήταν πάρα πολύ σημαντική η βλάβη που ούτε αυτό κατέστη δυνατό να σβηστεί ο κινητήρας από τα ήδη υπάρχοντα μέσα του αεροσκάφους», λέει ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων.
Άγνωστο παραμένει εάν οι πιλότοι κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν τις μάσκες με το οξυγόνο ή εάν είχαν χάσει τις αισθήσεις τους από τις αναθυμιάσεις.
Το αεροσκάφος ανήκε σε ουκρανική εταιρία αερομεταφορών και παραμένει, επίσης, άγνωστο εάν η συντήρησή του ήταν αυτή που προβλέπεται.