Πολιτική

Ευάγγελος Βενιζέλος: Δεν μπορεί να παρακολουθείται βουλευτής ή ευρωβουλευτής, και κατά μείζονα λόγο αρχηγός κόμματος, για λόγους «εθνικής ασφάλειας»

Θέση για την δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την παρακολούθηση του κινητού τηλεφώνου του Νίκου Ανδρουλάκη, πήρε ο Ευάγγελος Βενιζέλος

«Παρακολουθούμε ένα ολόκληρο μοντέλο συγκεντρωτικής άσκησης της εξουσίας να φτάνει με πολύ θόρυβο στα όριά του», αναφέρει ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Και συνείζει: «Το μείγμα αίσθησης παντοδυναμίας και ακρισίας απέβη ανεξέλεγκτο. Το μοντέλο πρέπει συνεπώς να αλλάξει αμέσως. Αυτό είναι επιβεβλημένο για την παρούσα και κάθε μελλοντική κυβέρνηση. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να βυθίζει τη χώρα σε θλιβερές όψεις του παρελθόντος, απώτερου και εγγύτερου. Στα ζητήματα δημοκρατίας και κράτους δικαίου δεν χωρούν συγκρίσεις, υπάρχει απόλυτη αξίωση και απόλυτη υποχρέωση σεβασμού. Περίμενα να αναφερθεί στο θεμελιώδες αυτό ζήτημα ο πρωθυπουργός αλλά δυστυχώς δεν το έκανε σήμερα».

«Δίπλα στις τεράστιες ευθύνες αλυσίδας πολιτικών οργάνων που θα δούμε που φτάνουν, υπάρχουν εξίσου τεράστιες ευθύνες της δικαιοσύνης με τη μορφή και πάλι εισαγγελικών λειτουργών ειδικών και αποκλειστικών καθηκόντων, όπως η “εισαγγελέας της ΕΥΠ”. Είχε προηγηθεί η ακραία προκλητική εμπειρία της “εισαγγελέως διαφθοράς”. Η κατάργηση των ειδικών/προνομιακών εισαγγελικών αυτών θέσεων που πλήττουν ούτως ή άλλως την αρχή του νόμιμου δικαστή, είναι επιβεβλημένη» αναφέρει ο Ευάγγελος Βενιζέλος και προσθέτει:

«Οι υποκλοπές τηλεφωνικών επικοινωνιών κατά παράβαση του άρθρου 19 παρ.1 Συντ. είτε με συμβατικές είτε με εξελιγμένες τεχνικές μεθόδους είτε με τη σατανική σύμπτωση και των δυο, συνιστούν πρωτίστως αξιόποινη πράξη. Δεν υπάρχει δε ούτε στοιχειώδης νομιμοφάνεια όταν παραβιάζεται το απόρρητο των επικοινωνιών ευρωβουλευτή, που διαθέτει σε εθνικό επίπεδο τη νομική προστασία του βουλευτή, με επίκληση λόγων εθνικής ασφάλειας. Το βουλευτικό απόρρητο του άρθρου 61 παρ. 3 ως ειδικότερη διάταξη θέτει, απευθείας εκ του Συντάγματος, πρόσθετα ειδικότερα όρια στις κάμψεις του τηλεπικοινωνιακού απορρήτου που προβλέπονται στο άρθρο 19 παρ.1. Τα άρθρα 8 της ΕΣΔΑ και 7 του ΧΘΔ της ΕΕ, ενισχύουν και δεν απομειώνουν τις εγγυήσεις».

«Δεν μπορεί να παρακολουθείται βουλευτής ή ευρωβουλευτής και κατά μείζονα λόγο αρχηγός κόμματος για λόγους “εθνικής ασφαλείας” ενδογενείς ή πολύ περισσότερο “εισαγόμενους”. Τέτοιες δικαιολογίες είναι εξίσου κακές και βλαπτικές με την πράξη καθεαυτήν. Η θέση του πρωθυπουργού ότι η παρακολούθηση ήταν τυπικά νόμιμη αλλά πολιτικά εσφαλμένη είναι μεγάλων διαστάσεων σφάλμα. Μπορούν άραγε να παρακολουθούνται πολιτικά πρόσωπα, βουλευτές και αρχηγοί κομμάτων, για λόγους “εθνικής ασφάλειας” εάν το σταθμίσει ο εκάστοτε πρωθυπουργός και το εγκρίνει ένας εισαγγελέας εφετών; Όχι βέβαια. Περιμένω ο πρωθυπουργός να επανέλθει με σχετική διευκρίνιση» τονίζει ο Ευ. Βενιζέλος.

«Συνεπώς», όπως αναφέρει στη συνέχεια, «ως προς το συγκεκριμένο και ομολογημένο συμβάν οφείλουν να κινηθούν αμέσως τα αρμόδια όργανα της ποινικής δικαιοσύνης που δεν έχουν να περιμένουν καμία κοινοβουλευτική διαδικασία ως προς την ποινική ευθύνη προσώπων που δεν εμπίπτουν στο άρθρο 86 Συντ.».

«Προφανώς, πρέπει αμέσως να κινηθεί και να ασκηθεί ουσιαστικά και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος με πρώτο βήμα τη συγκρότηση εξεταστικής επιτροπής ή με τη μετατροπή της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε εξεταστική επιτροπή. Όχι μόνο για τη συγκεκριμένη υπόθεση αλλά και για όλο το ζήτημα της λειτουργίας της ΕΥΠ και συναφών υπηρεσιών, με έμφαση στο απόρρητο των επικοινωνιών. Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος των υπηρεσιών αυτών είναι διεθνώς σοβαρή θεσμική εγγύηση. Είναι προφανές ότι η πρόβλεψη του Κανονισμού της Βουλής για τον ρόλο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε σχέση με την ΕΥΠ δεν λειτουργεί αποτελεσματικά και αποτρεπτικά. Απαιτείται άμεση συμπλήρωση και του νόμου και του Κανονισμού της Βουλής. Οι χώρες χρειάζονται τις καλύτερες δυνατές και τις πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες πληροφοριών, όχι όμως με έκπτωση των εγγυήσεων της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου» αναφέρει ακόμα ο Ευ. Βενιζέλος και καταλήγει στη δήλωσή του: «Η πολιτική ευθύνη κρίνεται εντέλει εκλογικά. Το ζητούμενο για τους πολίτες πιστεύω και ελπίζω ότι είναι μια κυβέρνηση ικανή να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις της συγκυρίας, προκλήσεις διεθνοπολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, πρώτη από τις οποίες είναι όμως η ποιότητα και η ανθεκτικότητα της φιλελεύθερης δημοκρατίας».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Μαρινάκης για παραίτηση Παπαδημητρίου: «Υπάρχουν ερωτήματα για τους επικοινωνιακούς χειρισμούς – Άδικο να αποδίδουμε ευθύνες στον Σταϊκούρα»
«Δεν έχει ευθύνη για τη σύνταξη του πορίσματος, αυτό το κάνουν οι επιστήμονες» είπε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Ο Παύλος Μαρινάκης
Γεραπετρίτης: «Θα υπάρξει συνάντηση Μητσοτάκη και Τραμπ εν ευθέτω χρόνο – Σταθερά καλή σχέση και ανοιχτοί δίαυλοι με τις ΗΠΑ»
«Είναι ήδη δομημένη η σχέση από την πρώτη θητεία του Αμερικανού Προέδρου. Νομίζω ότι αυτό θα επιβεβαιωθεί όταν θα υπάρξει και η δεύτερη συνάντηση» τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών
Κυριάκος Μητσοτάκης και Ντόναλντ Τραμπ
Δημοσκόπηση Real Polls: 19,9% θα ψήφιζε ΠΑΣΟΚ με άλλο αρχηγό, 70,2% λέει όχι σε νέο κόμμα υπό τον Αλέξη Τσίπρα
Το 29,8% θεωρεί ότι η ΝΔ είναι το κόμμα που μπορεί να δώσει τις πιο ρεαλιστικές λύσεις στα προβλήματα των πολιτών, ενώ η Πλεύση Ελευθερίας είναι το κόμμα το οποίο «κερδίζει» τις προτιμήσεις των πολιτών λόγω της αρχηγού του
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Με μεγάλη προχειρότητα το πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ – Θα απολύονται δημόσιοι υπάλληλοι που υποκύπτουν σε λάθη
«Στον νέο νόμο που θα φέρουμε στο υπουργικό συμβούλιο της 28ης Απριλίου θα περιλαμβάνονται και απολύσεις για δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι υποκύπτουν σε λάθη»
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης στη Βουλή