Τρίτη, 26 Νοε.
9oC Αθήνα

Η Ducati παρουσιάζει τη νέα Panigale V4 R: Ξεπερνά τους 240 ίππους σε ρύθμιση πίστας

Η Ducati παρουσιάζει τη νέα Panigale V4 R: Ξεπερνά τους 240 ίππους σε ρύθμιση πίστας

Στο τέταρτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première, ο κατασκευαστής με έδρα τη Μπολόνια παρουσίασε τη νέα Panigale V4 R https://www.youtube.com/watch?v=ngl5iVtlMxc.

Με αυτή τη μοτοσυκλέτα, η Ducati επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά την ασυναγώνιστη αποστολή της: να προσφέρει στους οπαδούς της τις πιο εξελιγμένες και εκλεπτυσμένες τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες φέρνουν τις supersport μοτοσυκλέτες ακόμη πιο κοντά στις αγωνιστικές που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK.

Η νέα Ducati Panigale V4 R είναι άμεσα αναγνωρίσιμη χάρη στα φτερά από ανθρακονήματα που είναι βαμμένα στα χρώματα από το MotoGP ενσωματώνοντας τις λευκές ενδείξεις με τον αριθμό «1». Για πρώτη φορά, η μοτοσυκλέτα θα παραχθεί σε αριθμημένη σειρά με τον προοδευτικό αριθμό και το όνομα του μοντέλου να εμφανίζεται στο αλουμινένιο τιμόνι.

Η καρδιά της Panigale V4 R βασίζεται στο νέο Desmosedici Stradale R των 998 κ.εκ.. Ένας κινητήρας ικανός να φτάνει τις 16.500 σ.α.λ. με έκτη ταχύτητα (16.000 στις υπόλοιπες σχέσεις) και να αποδίδει την μέγιστη ισχύ των 218 ίππων στις 15.500 σ.α.λ. (συμβατό με Euro-5*), νούμερα που αποτελούν σημείο αναφοράς στο χώρο των supersport μοτοσυκλετών, ίδιου κυβισμού. Σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση και παρά τις όλες βελτιώσεις, η νέα Desmosedici Stradale R έχει ελαφρώς μειωμένες επιδόσεις λόγω του περιορισμού που δημιουργεί το σύστημα της εξάτμισης που συμμορφώνεται με την αυστηρή νόρμα Euro-5. Ωστόσο, η πλήρης απόδοση του κινητήρα, εμφανίζεται με την τοποθέτηση της αγωνιστικής εξάτμισης με την ισχύ να ανέρχεται στους 237 ίππους, 3 περισσότερους από την προκάτοχο.

Η εξέλιξη του κινητήρα της νέας Panigale V4 R περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ειδικού λαδιού που εξελίχθηκε από τη Shell σε συνεργασία με την Ducati Corse. Το νέο λιπαντικό υψηλής απόδοσης εγγυάται 10% μείωση των μηχανικών τριβών και έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά 3,5 ίππους, η οποία στο όριο του περιοριστή αυξάνεται κατά 4,5 ίππους. Η σύνθεση αυτού του λαδιού βασίζεται στη χρήση πρόσθετων αγωνιστικής φόρμουλας, ειδικά για υψηλόστροφους κινητήρες ξηρού συμπλέκτη. Όπως στους κινητήρες MotoGP και SBK, στην πραγματικότητα ο ξηρός συμπλέκτης είναι αυτός που επιτρέπει τη χρήση πρόσθετων, που θα καθιστούσαν προβληματική τη μετάδοση της ροπής στην περίπτωση υγρού συμπλέκτη. Αυτά τα χημικά στοιχεία προστίθενται, σε ειδικές ποσότητες και ποσοστά, στο βασικό λάδι ώστε να διασφαλιστεί η σωστή αναλογία μεταξύ απόδοσης και προστασίας του κινητήρα.

Χάρη στον συνδυασμό της αγωνιστικής εξάτμισης και του αποκλειστικά εξελιγμένου λιπαντικού, η μέγιστη ισχύς της Panigale V4 R μπορεί να φτάσει τους εκπληκτικούς 240,5 ίππους.

Αυτοί οι αριθμοί είναι εφικτοί χάρη στην υιοθέτηση εξελιγμένων τεχνολογικών λύσεων που προέρχονται από τον μαγικό κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Για πρώτη φορά σε μία μοτοσυκλέτα δρόμου χρησιμοποιούνται διάτρητες «gun drilled» μπιέλες τιτανίου που έχουν κατά μήκος οπές διαμέτρου 1,6 χλστ. Μία λύση που επιτρέπει τη διέλευση του λαδιού από την κεφαλή στο μικρότερο κάτω άκρο, βελτιώνοντας τη λίπανση και την αξιοπιστία σε ακραίες συνθήκες.

Τα έμβολα της Desmosedici Stradale R έχουν ειδικά επεξεργασμένη επιφάνεια με επένδυση DLC (Diamond Like Carbon), μια λύση που χρησιμοποιείται σε αγώνες MotoGP και Formula 1, η οποία μειώνει τις τριβές και εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε κινητήρα μοτοσυκλέτας δρόμου. Επιπρόσθετα, τα έμβολα έχουν μια νέα γεωμετρία που τα καθιστά 5 γραμμάρια ελαφρύτερα (ίσο με το 2% του βάρους τους) μειώνοντας έτσι τις δυνάμεις αδράνειας, προς όφελος της αξιοπιστίας.

Στις λοιπές αναβαθμίσεις περιλαμβάνεται ένα πιο επιθετικό προφίλ των έκκεντρων εισαγωγής, για μεγαλύτερη ανύψωση (1 mm), η οποία βελτιώνει την αναπνοή του κινητήρα στις υψηλές στροφές και αυξάνοντας τη μέγιστη ισχύ σε συνδυασμό με την αγωνιστική εξάτμιση.

Έχοντας πάντα ως στόχο τη βελτίωση της απόδοσης στην πίστα, η Panigale V4 R υιοθετεί τις ίδιες σχέσεις μετάδοσης που χρησιμοποιούν οι μοτοσυκλέτες που αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK. Όπως συνέβαινε ήδη με τη Panigale V4 S 2022, με την επιμήκυνση της πρώτης σχέσης (+ 11,6 %), της δεύτερης (+ 5,6%) και της έκτης (+ 1,8%), σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι, η πρώτη σχέση γίνεται πιο ωφέλιμη σε οδήγηση πίστας, προσφέροντας τα πλεονεκτήματα της καλύτερης διαχείρισης του κινητήρα κατά το φρενάρισμα και της καλύτερης επιτάχυνσης κατά την έξοδο από τις στροφές. Επιπλέον, η μικρότερο «απόσταση» μεταξύ της πρώτης και δεύτερης σχέσης επιτρέπει στο Ducati Quick Shift να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά.

Επίσης, η Desmosedici Stradale R στην έκδοση του 2023 είναι εξοπλισμένη με νέο ξηρό συμπλέκτη που προέρχεται από την εξέλιξη της έκδοσης που χρησιμοποιείται στο WorldSBK από την επίσημη ομάδα της Ducati. Η διάμετρος και το αξονικό μήκος υπολείπονται κατά 24 χλστ.), ενώ το σημαντικότερο είναι πως το βάρος έχει μειωθεί κατά περίπου 800 γραμμάρια.

Η μεγαλύτερη απόδοση της νέας Panigale V4 R στη πίστα επιτυγχάνεται και χάρη στην υιοθέτηση όλων των ηλεκτρονικών αναβαθμίσεων που έχουν ήδη εισαχθεί στις Panigale V4 ’22 και ’23. Όπως είναι τα εξελιγμένα Power Modes, η νέα πληροφόρηση «Track Evo» στο πίνακα οργάνων, η νέα χαρτογράφηση του κινητήρα με βαθμονόμηση για κάθε σχέση, οι βελτιώσεις στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ducati και στο σύστημα Ride By Wire, αλλά και η υιοθέτηση της λειτουργίας Engine Brake Control EVO 2, της νέας λειτουργίας για το DQS και την αναβάθμιση του ελέγχου του ανεμιστήρα ψύξης.

Για να γίνει η Panigale V4 R ακόμη πιο γρήγορη και πιο εύχρηστη στην αγωνιστική της χρήση, έχει υιοθετηθεί το Power Mode που έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία στις Panigale V4 και V4 S, βαθμονομημένο αποκλειστικά για τον κινητήρα της Desmosedici Stradale R.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις