Η BMW Χ4 είναι ξεκάθαρα μία επιλογή με στιλ, συνοδευόμενη από επιδόσεις και προσωπικότητα που ξεχωρίζει, ενώ στη δεύτερη πλέον γενιά της εξηλεκτρίστηκε και εντυπωσιάζει με τη βενζινοκίνητη έκδοση xDrive30i των 245PS.
Η Χ4 είναι σαφώς ανανεωμένη, υιοθετώντας και ενσωματώνοντας στη δική της δυναμική εμφάνιση, τα σχεδιαστικά στοιχεία που πρωταγωνιστούν πλέον στα μοντέλα της βαυαρικής μάρκας και εγκαινίασε πρώτη η νέα γενιά BMW 4 Series, με τη μάσκα kidney grille, τους καινούριους σχεδιαστικά προφυλακτήρες με τους πιο μεγάλους αεραγωγούς και τα… σχιστά εμπρός φωτιστικά σώματα LED. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτά που κάνουν την Χ4 θελκτική ακόμα και στα μάτια του πιο δύσπιστου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Χ4 χαρακτηρίζεται από την BMW ως Sports Activity Coupe, το δεύτερο μοντέλο «SAC» των Γερμανών μετά την Χ6, αλλά είναι ευρέως γνωστή σαν την coupe έκδοση της Χ3, αφού μοιράζονται και το ίδιο πάτωμα.
Με απλά λόγια, η Χ4 υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο την τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια που θέλει τα πιο μοντέρνα με άποψη SUV, να είναι σε coupe μορφή, παρόλο που οι λάτρεις της πρακτικότητας έχουν τις αντιρρήσεις τους.
Ωστόσο, η Χ4 και απαστράπτουσα είναι, και επιβλητική και χώρους έχει. Άνετοι οι χώροι και για τους πίσω επιβάτες, χωρίς τα πόδια τους να γίνονται σαν σίγμα τελικό, ενώ υπάρχει και αρκετός αέρας για το κεφάλι τους, παρά την κεκλιμένη οροφή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Και μια χαρά μπορούν να μεταφέρουν την πραμάτεια τους στα 525lt του πορτ μπαγκάζ (που φτάνει τα 1.430lt με αναδιπλωμένη πλάτη των πίσω καθισμάτων).
Επιπλέον, τον δυναμισμό της Χ4 ενισχύει και το «Μ Package» που διαθέτει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και τονίζει τα πιο σπορ χαρακτηριστικά της, με το άμεσα ευδιάκριτο χαρακτηριστικό τις 20άρες ζάντες.
Εισχωρώντας στο εσωτερικό, νιώθεις σαν πρέπει να… βγάλεις τα παπούτσια σου για να μπεις. Αριστοκρατικό, πολυτελές και παράλληλα μοντέρνο, premium και τεχνολογικά προηγμένο, με τα περισσότερα στοιχεία να προέρχονται από τη Σειρά 4. Φυσικά, η ποιότητα υλικών, η άψογη συναρμογή και το φινίρισμα είναι αντάξια των γερμανικών απαιτήσεων.
Στο φιλόξενο περιβάλλον βοηθάνε και οι πολλές επιλογές χρωμάτων στον κρυφό φωτισμό, τις οποίες μπορείς εύκολα να αλλάξεις ανάλογα με τη διάθεσή σου. Καταλαβαίνετε ότι η επιλογή στην παλέτα χρωμάτων… δούλεψε υπερωρίες. Μόλις καθίσεις στα εξαιρετικής στήριξης bucket καθίσματα, προϊδεάζεσαι ότι κάτι καλό πρόκειται να συμβεί, ενώ οι πολλές ρυθμίσεις -σε κάθισμα και τιμόνι- βοηθούν να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, ώστε να απολαύσεις με ασφάλεια κάθε λογής διαδρομές.
Τα σπορ καθίσματα είναι έξτρα και θα τα επιλέγαμε ανάμεσα σε δεκάδες άλλα καθίσματα, διότι βόλεψαν τόσο στην καθημερινή οδήγηση όσο και στον πιο απαιτητικό ρυθμό λόγω της πλευρικής στήριξης, ωστόσο, πιο μεγάλους σωματότυπους ενδεχομένως να προβληματίσουν ή να κουράσουν έπειτα από πολλές ώρες οδήγησης.
Πριν ξεκινήσεις, αυτό που αντικρίζεις αμέσως από τη θέση του οδηγού είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ μόλις πατήσεις το Start Stop button από την κεντρική κονσόλα, εμφανίζεται το head up display, ευανάγνωστο και έτοιμο να προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, χωρίς να αποσπαστεί η προσοχή του.
Ένα ακόμη στοιχείο που βοηθάει στη μη απόσπαση προσοχής, είναι και η επιλογή μνήμης των ραδιοφωνικών σταθμών και με αριθμημένα κουμπιά κάτω από την οθόνη αφής του infotainment των 10,25 ιντσών. Το τελευταίο περιλαμβάνει Apple CarPlay και Android Auto, εφαρμογές, υπηρεσίες και προϊόντα, αλλά και την πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας που βοηθάει πολύ λόγω της περιορισμένης ορατότητας στο πίσω μέρος. Εύκολο στην περιήγηση, χωρίς να χρειάζεται διδακτορικό για να χειριστείς τα τεχνολογικά του καλούδια. Αυτό που μας ενθουσίασε ήταν η καταγραφή της διαδρομής (drive recorder), καθώς και το M Laptimer.
Μπορεί το τελευταίο και να μη χρειάζεται στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο (αφού στην πραγματικότητα δεν είναι καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο), όμως πρέπει να ομολογήσουμε ότι για τα 1.813 κιλά του, ανταποκρίνεται με το παραπάνω στη σπορ και πιο απαιτητική οδήγηση αν ο οδηγός αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμό. Το βάρος δεν φαίνεται καθόλου αφού το κινεί με ιδιαίτερη ευκολία ο τετρακύλινδρος δίλιτρος Twin Turbo βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 245PS και 350 Nm ροπής από τις 1.560 μέχρι τις 4.800rpm, ο οποίος πλέον, δέχεται υποβοήθηση από ένα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σύστημα 48V με ισχύ 11PS, που στην πράξη σημαίνει βελτιωμένη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους.
Η αλήθεια είναι ότι στο παρελθόν σε αυτά τα κυβικά ενός βενζινοκινητήρα, το 7,7lt/100km με προσεκτική οδήγηση και το 10,1 lt/100km σε νορμάλ συνθήκες, δεν το φανταζόσουν καν. Μάλιστα στο Eco Pro mode, μπορεί κάποιος να επιτύχει εύκολα καλό νούμερο κατανάλωσης, θυσιάζοντας όμως από επιτάχυνση, ενώ στην επιλογή Comfort απολαμβάνεις άνεση και αρκετά χαμηλή κατανάλωση.
Ως επί το πλείστον, κινηθήκαμε στο Comfort τόσο σε συνθήκες πόλης όσο και σε πιο ανοιχτό δρόμο και διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για ένα άνετο και ευχάριστο αυτοκίνητο, με το οποίο «καταπίνεις» τα χιλιόμετρα ακούραστα και αβίαστα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και ανεβάζει σε ποιότητα το επίπεδο της μετακίνησης στις δύστροπες μεγαλουπόλεις με την απόσβεση της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) να κάνει πολύ καλή δουλειά στις κακοτεχνίες, τα λούκια, τις λακκούβες και όλα τα… δωράκια που συναντά κανείς στους δρόμους.
Η ποιότητα κύλισης αναμενόμενα είναι σε εξαιρετικό επίπεδο, όπως επίσης και αυτό της απομόνωσης της καμπίνας από ήχους και θορύβους. Η Χ4 xDrive 30i δεν προσφέρει μόνο ποιοτικές διαδρομές, αλλά και οδηγική ευχαρίστηση όταν ο οδηγός την επιζητήσει.
Στο Sport mode, τη χαμηλή κατανάλωση τη βάζεις σε δεύτερη μοίρα και το κατά τ’ άλλα φύσει και θέσει πολιτισμένο αυτοκίνητο, αγριεύει και ικανοποιεί τις ορέξεις του οδηγού για πιο σβέλτη οδήγηση σε δρόμο με μεγαλύτερες απαιτήσεις. Στο πρόγραμμα αυτό, η άμεση απόκριση στο γκάζι είναι ακόμα πιο έντονη και τα 245 άλογα έτοιμα να τα ευχαριστηθείς. Για του λόγου το αληθές, το επιβεβαιώνουν και τα νούμερα του κατασκευαστή που θέλουν την Χ4 από στάση να αγγίζει τα 100km/h σε 6,6sec, επίδοση που εύκολα μπορεί να μπερδέψει κάποιος με άλλης κατηγορίας και προσανατολισμού αυτοκίνητα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 235km/h.
Τη δύναμη του αυτοκινήτου τη βγάζει με τον καλύτερο τρόπο στο δρόμο το αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων κιβώτιο, το οποίο όταν είναι μάλιστα στην επιλογή S κάνει πιο γρήγορα τις αλλαγές. Δεν ήταν λίγες οι φορές που προτιμήσαμε το πρόγραμμα Comfort σε συνδυασμό με το κιβώτιο στο S, παρόλο που θυσιάζεται λίγο από κατανάλωση. Εννοείται πως τόσο στην πιο γρήγορη οδήγηση όσο και μέσα στην πόλη, χρησιμοποιήσαμε για τις αλλαγές των σχέσεων και τα paddles πίσω από το τιμόνι που χαρίζουν ακόμα πιο σπορ αίσθηση και υπακούν άμεσα στις γρήγορες αλλαγές.
Ίσως το πιο εντυπωσιακό σημείο του αυτοκινήτου, είναι η καταπληκτική ανάρτηση που διαχειρίζεται τα πάντα με υποδειγματικό τρόπο. Παρά το υψηλό κέντρο βάρους, οι κλίσεις είναι περιορισμένες αφού η ανάρτηση μεταμορφώνει την Χ4 ανάλογα με τις προθέσεις του οδηγού. Η κατευθυντικότητα είναι πολύ καλή και το εμπρός μέρος άμεσο με το πίσω να ακολουθεί πιστά.
Το τιμόνι έχει ωραία αίσθηση, παρέχει πληροφόρηση και είναι ακριβές και γρήγορο στις εντολές του οδηγού. Το επίπεδο πρόσφυσης του τετρακίνητου οχήματος με τα 20άρια ζαντολάστιχα είναι φυσικά εξαιρετικά υψηλό, ενώ το αυτοκίνητο δε φοβίζει όταν υπερβάλει κάποιος. Φυσικά, τα πολλά και τελευταίας τεχνολογίας συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας είναι πάντοτε σε ετοιμότητα να προλάβουν μία κατάσταση, αλλά και να κρατούν σε επαγρύπνηση τον οδηγό.
Η BMW Χ4 xDrive30i είναι ένα premium ολοκληρωμένο δυναμικό αυτοκίνητο προηγμένης τεχνολογίας, ποιοτικό σε κάθε τομέα και με μια καταπληκτική αναγνωρισιμότητα που συνοψίζεται απόλυτα στην πασίγνωστη μάσκα με το διάσημο σήμα που δικαίως ελκύει φανατικούς και πιστούς πελάτες.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με τα σημεία των καιρών που θέλουν την ανατίμηση των τιμών συνεχώς προς τα πάνω, διαμορφώνουν την τιμή εκκίνησης της Χ4 xDrive30i στα 74.550, ενώ τα διάφορα πακέτα εξοπλισμού, τα οποία ομολογουμένως αξίζουν ένα προς ένα, ανεβάζουν επιπλέον το κόστος. Η X4 xDrive20i με 184PS ξεκινάει από 66.850 ευρώ.