Παρασκευή, 22 Νοε.
15oC Αθήνα

Πού θα είναι υποχρεωτική η ασφάλιση κτιρίων από το 2023 – Τι σχεδιάζεται για τα ανασφάλιστα οχήματα

Πού θα είναι υποχρεωτική η ασφάλιση κτιρίων από το 2023 – Τι σχεδιάζεται για τα ανασφάλιστα οχήματα

Η κυβέρνηση προωθεί νέα πρόταση για την υποχρεωτική ασφάλιση κτιρίων, σε ζώνες υψηλής τρωτότητας, ενώ σχεδιάζεται από το 2023 να ξεκαθαρίσει το θέμα με τα ανασφάλιστα οχήματα.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στην 4η Εθνική Συνδιάσκεψη Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών γνωστοποίησε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με την Αναπτυξιακή Τράπεζα και την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών προκειμένου να αναλάβει νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την υποχρεωτική ασφάλιση κτιρίων σε ζώνες υψηλής τρωτότητας.

Όπως υπογράμμισε ο υπουργός η Κυβέρνηση έχει τη βούληση και προτίθεται να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία πριν τη λήξη της θητείας της.

Υπενθυμίζεται ότι από τον κλιματικό νόμο, αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή, το άρθρο 23 που προέβλεπε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2025 τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας ασφαλίζονται υποχρεωτικά ενώ η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αποτελούσε προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου.

Σημειώνεται ότι ως ζώνες υψηλής τρωτότητας θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται σε γεωγραφικές ζώνες υψηλής πιθανότητας πλημμύρας ή πλησίον δασικών περιοχών που χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς.

Ανασφάλιστα οχήματα

Σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας για τα ανασφάλιστα οχήματα, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργος Πιτσιλής, ανέφερε ότι εμφανίζονται ως κυκλοφορούντα που δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας, χιλιάδες αυτοκίνητα.

Πρόθεση της ΑΑΔΕ, είπε, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, είναι να εξεταστούν αυτές οι περιπτώσεις, να ειδοποιηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων προκειμένου να ξεκαθαριστούν οι λόγοι που εμφανίζονται στο σύστημα με αυτό το τρόπο τα αυτοκίνητα, στη συνέχεια να απαιτηθούν, όπως προβλέπει ο νόμος, τα ποσά των τελών κυκλοφορίας, και στη συνέχεια θα επιβληθούν πρόστιμα λόγω μη ασφάλισης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Σε κάθε περίπτωση, ο διοικητής της ΑΑΔΕ τόνισε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο προβλέπει τη μετάθεση εκατοντάδων χιλιάδων περιπτώσεων στην αστυνομία, και αυτό το σύστημα δεν είναι λειτουργικό καθώς δεν γίνεται να επωμιστεί η αστυνομία τόσο μεγάλο όγκο εργασιών.

Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιλή, αρχής γενομένης από το 2023 υπάρχει η πολιτική βούληση να ξεκαθαρίσει το θέμα.

Στο πλαίσιο της ίδιας συζήτησης με τον υπουργό και τον διοικητή, από τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, εκ μέρους της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, τέθηκε το θέμα των εκ του νόμου ανασφάλιστων κρατικών οχημάτων και της πολύ μεγάλης ταλαιπωρίας που υφίστανται όσοι πολίτες εμπλακούν σε ατύχημα με τέτοια οχήματα. Είναι τόσο μεγάλη η ταλαιπωρία των πολιτών και τόσο υψηλό το κόστος της διαχείρισης των υποθέσεων αυτών από την πλευρά του Δημοσίου, όπως σημείωσε, ώστε είναι προτιμότερο και οικονομικότερο να ασφαλίζονται και αυτά τα οχήματα από τον κλάδο ιδιωτικής ασφάλισης.

Στο ΕΣΠΑ οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

Στο πλαίσιο της συνδιάσκεψης τέθηκε από τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, το θέμα της ένταξης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στο επόμενο ΕΣΠΑ. Όπως σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα είναι εντός των δράσεων του επόμενου ΕΣΠΑ.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις