Παρασκευή, 22 Νοε.
16oC Αθήνα

Black Friday 2022: Τι αγόρασαν οι e-καταναλωτές στην Ελλάδα

Black Friday 2022: Τι αγόρασαν οι e-καταναλωτές στην Ελλάδα

Πώς επηρέασε η Black Friday τις online αγορές στην Ελλάδα; Τι προϊόντα επέλεξαν να αγοράσουν οι καταναλωτές και που κινήθηκαν οι τιμές φέτος; Όλες οι αγοραστικές τάσεις όπως καταγράφηκαν από την πρώτη και μεγαλύτερη πλατφόρμα σύγκρισης τιμών BestPrice.gr.

Μπορεί η Black Friday να είναι η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου αλλά και φέτος η περίοδος των προσφορών στην Ελλάδα ξεκίνησε πολύ νωρίτερα. Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης έδωσαν το σύνθημα για την έναρξη της Black Friday περιόδου την Κυριακή 13 Νοεμβρίου, με τις προσφορές να διαρκούν έως και την Cyber Monday, 28 Νοεμβρίου.

Για ακόμη μια χρονιά, το BestPrice.gr έκανε πράξη την αποστολή του ως η Νο1 πλατφόρμα σύγκρισης τιμών και βοήθησε τους καταναλωτές να βρουν εύκολα την πραγματικά καλύτερη τιμή, αντί να… δίνουν τα μαλλιοκέφαλά τους για προϊόντα που μπορούν να βρουν φθηνότερα.

Η “μαραθώνια” περίοδος της Black Friday προσέλκυσε το ενδιαφέρον των e-καταναλωτών στην Ελλάδα, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στο ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο διάστημα, με την αξία του μέσου καλαθιού επίσης να αυξάνεται κατά 21%.

Παρόλο που η Black Friday ενέτεινε το ενδιαφέρον των καταναλωτών, όπως φαίνεται άλλωστε στην ανάγκη τους για έρευνα αγοράς με περισσότερες επισκέψεις στο BestPrice.gr κατά 66% σε σχέση με μια τυπική Παρασκευή, η επισκεψιμότητα δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα περυσινά επίπεδα. Το γεγονός αυτό ενδεχομένως να οφείλεται στα ανοικτά φυσικά καταστήματα την Κυριακή μετά την Black Friday αλλά και στο ότι φέτος ήταν η πρώτη χρονιά με ελεύθερη είσοδο στα καταστήματα.

Πώς διαμορφώθηκαν, όμως, οι προτιμήσεις των καταναλωτών σε επίπεδο κατηγοριών και προϊόντων; Ποια προϊόντα μπήκαν στα περισσότερα “καλάθια” και με τι διαφορά τιμής σε σχέση με την προ Black Friday περίοδο;

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα

Τα top 10 προϊόντα που μπήκαν στο μάτι των καταναλωτών και δέχτηκαν έως και 10 φορές περισσότερες επισκέψεις, από όλες τις κατηγορίες, είναι…

  1. Philips HD9200/90
  2. Huawei Watch GT Runner Black
  3. Nike Sportswear Tech Fleece Full-Zip Hoodie CU4489-410
  4. Morris MDB-10100HI
  5. Sony PlayStation 5 & FIFA 23
  6. Samsung Galaxy S20+ 8GB 128GB Dual
  7. Apple iPhone 12 mini 256GB
  8. Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2 Basic White
  9. Xiaomi Redmi Note 11S NFC 64GB
  10. Nike Air Force 1 PS 314193-117


Οι “πρωταγωνιστές” ανά κλάδο είναι:

Τα προϊόντα που αναζήτησαν περισσότερο οι καταναλωτές, ανά κλάδο, είναι…

Οι ανερχόμενες κατηγορίες

Οι κατηγορίες που “πάτησαν γκάζι” κερδίζοντας το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών την περίοδο του Black Friday είναι…

  1. Action Cameras
  2. Gaming Headsets
  3. Καρέκλες Gaming
  4. Σκούπες Ρομπότ
  5. Καραόκε
  6. Γυαλιά Ηλίου
  7. Στεγνωτήρια
  8. Φριτέζες Αέρος
  9. Gaming Πληκτρολόγια
  10. Μηχανές Espresso

Οι τάσεις ανά vertical

Πώς επηρέασε η Black Friday τις αγοραστικές προτιμήσεις των καταναλωτών, σε επίπεδο κλάδου προϊόντων; Οι καταναλωτές αποφάσισαν να “επενδύσουν” κυρίως σε προϊόντα τεχνολογίας καθώς βρεφικά και παιδικά είδη, την εκπτωτική αυτή περίοδο. Σημαντική αύξηση, επίσης, σημείωσαν και τα προϊόντα μόδας αλλά και τα είδη σπιτιού, όπως φαίνεται από τα ποσοστά της αύξησης ανά vertical παρακάτω.

  • Τεχνολογία +51.80%
  • Παιδικά – Βρεφικά +40.97%
  • Μόδα +36.34%
  • Σπίτι & Κήπος +25.04%
  • Υγεία & Ομορφιά +12.31%
  • Hobby, Αθλητισμός +7.65%

Με μόνη εξαίρεση την κατηγορία της Μηχανοκίνησης που στην ουσία παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.

Τα επίπεδα τιμών την Black Friday

Σε μία περίοδο που χαρακτηρίζεται από τον καλπάζοντα πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση, πολλοί καναλωτές περίμεναν τις προσφορές της Black Friday για να αποκτήσουν τα προϊόντα από τη λίστα επιθυμιών τους, να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του νοικοκυριού τους ή να πάρουν δώρα στα αγαπημένα τους πρόσωπα ενόψει εορτών. Κατά συνέπεια, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η διακύμανση των τιμών στα προϊόντα που οδηγήσαν στους καταναλωτές στο πολυπόθητο checkout.

Από τα προϊόντα που προτίμησαν οι καταναλωτές κατά την περίοδο της Black Friday, το 22,64% αγοράστηκε σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο (>5% χαμηλότερα), το 72,41% αγοράστηκε πάνω κάτω στην ίδια τιμή (κάτω από 5% απόκλιση), και το 4,95% αγοράστηκε ακριβότερα.

Επίλογος

Αυτές ήταν λοιπόν οι τάσεις στις ηλεκτρονικές αγορές που παρατηρήσαμε κατά την περίοδο της Black Friday.

Επειδή δεν ξέρεις, όμως πότε θα παρουσιαστεί η ευκαιρία, μην ξεχνάς ότι στο BestPrice.gr έχουμε δημιουργήσει μία ειδική ενότητα όπου παρουσιάζουμε σε πραγματικό χρόνο συγκεντρωμένες τις πραγματικές προσφορές από τα 3.500+ ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμετέχουν στο BestPrice.gr. Σημείωσε ότι για να χαρακτηριστεί ένα προϊόν ως πραγματική προσφορά έχει μειωθεί η ήδη χαμηλότερη τιμή από το σύνολο των καταστημάτων. Επιπλέον, λαμβάνεται υπόψη και το ιστορικό τιμής.

Μπορείς να διαβάσεις για όλους τους τρόπους που το BestPrice.gr σε βοηθάει στην έρευνα αγοράς εδώ

Σημείωση: Τα στατιστικά πωλήσεων προέρχονται από ανώνυμα δεδομένα που συλλέγονται από ηλεκτρονικές παραγγελίες από τα συνεργαζόμενα καταστήματα του BestPrice.gr μέσω της υπηρεσίας “BestPrice 360° Analytics”

 

Τεχνολογία Τελευταίες ειδήσεις