Driveit

Volvo XC40 Recharge P6 – Δοκιμή: Παράδειγμα προς μίμηση

Το Volvo XC40 Recharge P6 με τα 231PS είναι ένα ισορροπημένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στην κατηγορία C-SUV, ικανό να πείσει και τον πιο δύσπιστο της ηλεκτροκίνησης.

Η Volvo Cars είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία στοχεύει πάντα στο άριστο. Πρωτοπόρος στην ασφάλεια, αλλά και ευαισθητοποιημένη στο κομμάτι της προστασίας του περιβάλλοντος.

Φιλοδοξεί να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό της αποτύπωμα ανά αυτοκίνητο μέχρι το 2025, ενώ για την ίδια χρονιά στοχεύει το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως να προέρχεται αποκλειστικά από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο από υβριδικά. Για το 2030 έχει θέσει στόχο όλα τα μοντέλα της να είναι ηλεκτρικά, δηλαδή μηδαμινές εκπομπές ρύπων.

Το XC40 Recharge είναι το πρώτο καθαρά ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας και βασίζεται στο best seller βενζινοκίνητο compact SUV, το XC40, ενώ η coupe εκδοχή του, το C40 Recharge αποτελεί το πρώτο Volvo που διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό.

Τα καλά νέα είναι ότι το XC40 εσωτερικής καύσης άνοιξε το δρόμο με τις δάφνες στο ηλεκτρικό, αφού έχει αγαπηθεί ήδη από το κοινό και αποτέλεσε το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018. Από την άλλη πλευρά, το XC40 Recharge έχει δύσκολο έργο να συγκριθεί και να κοιτάξει στα ίσια το θερμικό αδερφάκι του για τους ίδιους ακριβώς λόγους που προαναφέραμε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλούσια γκάμα του XC40 περιλαμβάνει τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, mild hybrid 48V (ήπιας υβριδικής τεχνολογίας), plug-in hybrid, καθώς και δύο ηλεκτρικές.

Πρώτα λανσαρίστηκε η «δυνατή» τετρακίνητη P8 με τα 408PS και στη συνέχεια η προσθιοκίνητη P6 της δοκιμής μας με τα 231PS. Οι δύο εκδόσεις εμφανισιακά είναι ολόιδιες, με τη μόνη εξωτερική λεπτομέρεια από την οποία μπορεί κανείς να τις ξεχωρίσει το «Twin» (αναφέρεται στους δύο ηλεκτροκινητήρες) που αναγράφεται ή μη, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Στο P6 θα δούμε σκέτο Recharge, εφόσον έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα. Επίσης, η εμφανισιακή διαφορά του ηλεκτρικού με τα θερμικά XC40 είναι η κλειστή μπροστινή μάσκα που βλέπουμε αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volvo.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αμέσως αισθάνεσαι μία premium αύρα. Ποιοτικό, άνετο, πρακτικό. Τα υλικά είναι ποιοτικά και η συναρμογή τους πολύ καλή, ενώ δε θα βρεις δερμάτινες επενδύσεις πουθενά, αλλά κάμποσα οικολογικά υλικά. Στην κεντρική κονσόλα σε καλωσορίζει η έγχρωμη κάθετη οθόνη αφής των 9 ιντσών τύπου tablet από την οποία χειρίζεσαι το infotainment, από τα καλύτερα που κυκλοφορούν, εύχρηστο και εύκολο, με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, ενώ είναι συμβατό με Android και Apple. Από εκεί πραγματοποιείς τις περισσότερες ρυθμίσεις, ακόμα και εκείνες που αφορούν τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, αλλά και την επιλογή για οδήγηση με One Pedal Drive, όπως επίσης και την παραμετροποίηση που αφορά το βάρος του τιμονιού.

Οι πληροφορίες που χρειάζεται άμεσα να δει ο οδηγός βρίσκονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12 ιντσών. Δε θα έχεις κανένα παράπονο για τις θήκες, ενώ στις στάσεις και τις αναμονές οι αγκώνες σας με του συνοδηγού δε θα συναντηθούν ποτέ. Αν και είναι το πιο μικρό SUV της οικογένειας, στις πίσω θέσεις κάθονται άνετα δύο ενήλικες επιβάτες και ο τρίτος στη μεσαία θέση με μια μικρή υποχώρηση στο χώρο των ποδιών. Εν ολίγοις, ας καθήσει ο πιο βολικός ή ο πιο μικρόσωμος ή ο συνδυασμός των δύο αυτών χαρακτηριστικών. Ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 419lt, ενώ κάτω από το μπροστινό μέρος του καπό υπάρχει ακόμα ένας χώρος 31lt, στον οποίο μπορείς να βάλεις τους φορτιστές ή και ένα backpack.

Τη σωστή θέση οδήγησης τη βρίσκεις εύκολα χάρη στις πολλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι. Κάθεσαι σχετικά ψηλά και έχεις ορατότητα, όπως ορατότητα έχεις και στο πλάι χάρη στους μεγάλους πλαϊνούς καθρέφτες, οι οποίοι σε βοηθούν και με το σύστημα BLIS για την εύρεση τυφλής γωνίας. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι εκκινείς το αυτοκίνητο, απλά επιλέγοντας από το μοχλό το D ή το R σε περίπτωση που επιθυμείς να κάνεις όπισθεν. Μην ψάχνετε για start/stop button, ούτε η Νικολούλη δε θα το βρει, διότι δεν υπάρχει.

Το κάθισμα του οδηγού έχει αισθητήρα βάρους που αντιλαμβάνεται την παρουσία σου μόλις καθίσεις και ενεργοποιεί το αυτοκίνητο, κάτι που συναντάμε σε όλα τα ηλεκτρικά της Volvo. Και that’s it. Απλά ξεκινάς. Και απολαμβάνεις τη ροπή των 330Nm που άμεσα και ομαλά σου χαρίζει ο ηλεκτροκινητήρας και σε κολλάει στο κάθισμα, ακόμη και αν πρόκειται για τη μισή από αυτή του P8. Το XC40 P6 από στάση αγγίζει τα 100km/h σε 7,4sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160km/h για λόγους κατανάλωσης μπαταρίας.

Το XC40 έχει ιδανικές διαστάσεις για την πόλη και είναι πολύ ευέλικτο και απροβλημάτιστο στην οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης είναι άψογη και η καμπίνα απαλλαγμένη από τους περισσότερους εξωτερικούς ήχους χάρη στην ακόμα πιο ενισχυμένη ηχομόνωση. Για την ακρίβεια, αυτός ο λιγοστός θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό προέρχεται από τον αέρα στους πλαϊνούς καθρέφτες σε μεγάλη ταχύτητα, τα λάστιχα και το δρόμο, αφού εκ των πραγμάτων απουσιάζουν οι θόρυβοι από τη λειτουργία του θερμικού συνόλου. Το ωραίο (για σένα) και εκνευριστικό (για τους άλλους προφανώς) είναι ότι όταν οδηγείς το ηλεκτρικό XC40 στα πηγμένα αστικά κέντρα, ως επί το πλείστον χαμογελάς, νιώθεις ωραία, cool και άνετα σαν να πρωταγωνιστείς σε χαρούμενη διαφήμιση, την ίδια στιγμή που στα περισσότερα αυτοκίνητα γύρω σου βλέπεις οδηγούς με σφιγμένα μεσόφρυα και ενδεχομένως μπλε καπνούς από τα αυτιά.

Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της συμβίωσής μας χρησιμοποιήσαμε το One Pedal Drive, το οποίο είναι εντυπωσιακά ομαλό -εντάξει, smooth για να καταλαβαινόμαστε-, επιβραδύνει σταδιακά μέχρι να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο και η εξοικείωση έρχεται εύκολα με αυτό τον τρόπο οδήγησης. Έτσι, δεν είσαι συνέχεια γκάζι (ροοστάτη)-φρένο μέσα στην πόλη και παράλληλα βγαίνεις και κερδισμένος, αφού σε κάθε επιβράδυνση πραγματοποιείται ανάκτηση ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις πολυσύχναστες και πάντα πολυτάραχες πόλεις, το σύστημα rear auto brake, αν κινείσαι με ταχύτητα κάτω των 10km/h, σε γλιτώνει από πολλούς μπελάδες που μπορεί να σε βρουν, αφού ακινητοποιεί το αυτοκίνητο όταν ρολάρεις προς τα πίσω ή αν έχεις επιλέξει όπισθεν και εντοπίσει ακίνητα εμπόδια χαμηλού ύψους, όπως κολονάκια.

Επίσης, το Cross Traffic Alert (ενεργοποιείται με ταχύτητα κάτω από 15km/h) βοηθάει τον οδηγό στη διαδικασία της όπισθεν, π.χ. όταν χρειαστεί να ξεπαρκάρει με όπισθεν για να βγει στο δρόμο. Σε αυτή την περίπτωση όταν εντοπίσει άλλα οχήματα που περνούν από πίσω και για κάποιο λόγο ο οδηγός δεν τα έχει δει, ή ακόμα και ποδηλάτες ή πεζούς που μπορεί να πεταχτούν, ακινητοποιεί το αυτοκίνητο. Επίσης, οι τέσσερις κάμερες παρέχουν εικόνα 360ο, κάτι που μαζί και με τους αισθητήρες διευκολύνει και απλουστεύει κατά πολύ την καθημερινότητά μας τόσο στο παρκάρισμα όσο και στους ελιγμούς σε χαμηλή ταχύτητα.

Στον αυτοκινητόδρομο και πάλι απολαμβάνεις οδήγηση. Το XC40 είναι ευθύβολο, άνετο, ξεκούραστο και η ανάρτηση, αν και με σφιχτή ρύθμιση, δεν κάνει έκπτωση στην άνεση αλλά απορροφά κακοτεχνίες και φιλτράρει τους κραδασμούς από το οδόστρωμα.

Στον επαρχιακό δρόμο με στροφές, μπορεί να μην είναι ένα καθαρόαιμο παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο, άλλωστε δεν έταξε ποτέ κάτι τέτοιο ούτε προσανατολίζεται σε αυτό, αλλά ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και έχει υψηλή πρόσφυση, χαρίζοντάς σου ενδιαφέρουσες στιγμές οδήγησης. Λόγω ύψους και βάρους (2.030kg), υπάρχουν οι αναμενόμενες κλίσεις του αμαξώματος, αλλά χάρη στην πρόσφυση και το στιβαρό πλαίσιο, σε κάνει να νιώθεις άνετα και στον αυξημένο ρυθμό.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα κάνουν την εμφάνισή τους διακριτικά και όταν χρειάζεται. Εάν περάσεις από λακκούβα ή από εγκάρσια ανωμαλία, θα νιώσεις ένα πολύ ελαφρύ τράνταγμα, κάτι που τα πιο ελαφριά συμβατικά βενζινοκίνητα προσπερνούν πιο άνετα. Αυτό είναι μια λεπτομέρεια που συναντάς κυρίως στα ηλεκτρικά και εννοείται πως κατά κύριο λόγο η άνεση δε θυσιάζεται ακόμα και με τις 20άρες ζάντες.

Το τιμόνι στο Normal mode είναι αρκετά πιο ελαφρύ, γι’ αυτό και με εξαίρεση την οδήγηση στην πόλη προτιμήσαμε να το έχουμε στο πιο στιβαρό mode (η επιλογή «Steering feels firm» στο μενού). Αυτή είναι και η μόνη ρύθμιση που μπορεί να κάνει ο οδηγός, εφόσον δεν υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Αυτό και το off road, κατά το οποίο ελέγχεται η παροχή δύναμης έως τα 40km/h, προσφέροντας έτσι περισσότερη πρόσφυση σε ολισθηρό οδόστρωμα ή χωμάτινη κατηφόρα. Το XC40 Recharge σου εμπνέει εμπιστοσύνη, είναι αποφασιστικό και ταυτόχρονα εύκολο να το οδηγείς σε κάθε περίσταση και περιβάλλον.

Όταν έχεις να κάνεις όμως με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν κοιτάς μόνο τις επιδόσεις, αλλά και την αυτονομία από φόρτιση σε φόρτιση. Η μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο και έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 67kWh (69kWh η ονομαστική), σύμφωνα με τη Volvo, μπορεί να προσφέρει εκτιμώμενη αυτονομία έως και 425km. Ρεαλιστικά είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί παρά μόνο με πολύ προσεκτική και σταθερή οδήγηση, καθώς και χαμηλή ταχύτητα. Ωστόσο, κινούμενοι ρεαλιστικά και στην καθημερινότητα δεν είχαμε παράπονο, ούτε αγχωθήκαμε ποτέ.

Η εκτιμώμενη αυτονομία ξεπέρασε τα 360km και η μέση κατανάλωση που είδαμε σε μεικτό κύκλο ήταν από 18,3kWh/100km έως 18,8kWh/100km (18,7kWh/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή), ενώ σε προσεκτική οδήγηση με σκοπό την καλή κατανάλωση είδαμε από 12,5kWh/100km έως 13kWh/100km. Όσον αφορά τη φόρτιση, διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11kW και φορτίζει από το 0% έως το 100% σε αντίστοιχης ισχύος wallbox σε 7 ώρες, ενώ μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή ισχύος 130kW και να φορτίσει από 10% έως το 80% σε 28 λεπτά.

Το Volvo XC40 Recharge είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του παρόντος, τεχνολογικά προηγμένο, άρτια κατασκευασμένο, με εξαιρετικά συστήματα ασφαλείας, δηλαδή διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να υποστηρίξει το όραμα της Volvo Cars για μηδέν ατυχήματα και καθαρό περιβάλλον.

Μπορεί κάποιος να το παραγγείλει ακόμα και online και η τιμή του ξεκινάει από 46.252 ευρώ στη βασική έκδοση Core, ενώ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» φτάνει τα 38.252 και με επιπλέον την επιδότηση απόσυρσης τα 37.252 ευρώ. Το αυτοκίνητο δοκιμής στην έκδοση Ultimate κοστίζει επιπλέον 6.386 ευρώ. Στο συνολικό απολογισμό, μην ξεχάσετε ότι προσφέρεται από τη Volvo Cars εγγύηση 5 χρόνια ή 100.000km, εγγύηση μπαταρίας 8 χρόνια ή 160.000km και δωρεάν συντήρηση για 3 χρόνια, μαζί με 5 χρόνια κάλυψη οδικής βοήθειας Volvo Assistance. Τελικά τα 37.252 ευρώ αρχίζουν να αποκτούν άλλη διάσταση, τι λέτε;

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα