Τα θύματα ηλεκτρονικής απάτης θα έχουν πλέον την δυνατότητα να… δικαιωθούν, κατά κάποιον τρόπο, αφού οι τράπεζες θα τους δίνουν – σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που βρίσκεται σε διαβούλευση – αποζημίωση.
Παράλληλα, οι πολίτες – θύματα που χάνουν τα χρήματά τους από ηλεκτρονικές απάτες κλοπής των κωδικών τους, θα τα παίρνουν πίσω από τις τράπεζες, ακόμα και αν η κλοπή οφείλεται σε δική τους αμέλεια. Θα αφορά ωστόσο, ποσά άνω των 1.000 ευρώ.
Η νέα νομοθεσία, δίνει λύση σε δύο σημαντικά προβλήματα και αναμένεται να ισχύσει από τον επόμενο μήνα. Ένα εξ αυτών των προβλημάτων αφορά στην περίπτωση που κάποιος χάσει ή του κλέψουν τη χρεωστική κάρτα με την οποία κάνει τις καθημερινές του αγορές.
Μέχρι εκείνος να δηλώσει την απώλεια ή την κλοπή, μπορεί να περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα, αρκετό όμως για να προχωρήσει σε αγορές αυτός που θα βρει την κάρτα. Σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχος της κάρτας ευθύνεται για τα πρώτα 50 ευρώ. Εάν δηλαδή αυτός που θα βρει την κάρτα, ψωνίσει 200 – 300 ευρώ, τη διαφορά από τα 50 μέχρι τα 200 την καλύπτει η τράπεζα και του την επιστρέφει.
Όσον αφορά στις διαδικτυακές απάτες, όποιος πέσει θύμα phishing θα μπορεί πλέον να αποζημιωθεί. Η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι μέχρι τα 1.000 ευρώ είναι υπεύθυνος ο κάτοχος του e-banking. Αν όμως γίνει ένα έμβασμα, μια μεταφορά χρηματική πάνω από 1.000 ευρώ, τη διαφορά την καλύπτει η τράπεζα. Είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία από τη στιγμή που οι διαδικτυακές συναλλαγές είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Εξάλλου, αυστηροποιούνται οι διαδικασίες για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Θα πρέπει στην ιστοσελίδα τους να αναγράφουν τον ΑΦΜ, τον αριθμό Εμπορικού Μητρώου αλλά και τον αριθμό άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.
Πηγή: ΕΡΤ