Driveit

Το DS4 diesel BlueHDi 130PS EAT8 τα έχει όλα – Δοκιμή

Το DS4 diesel συνδυάζει υψηλής αισθητικής εξωτερική σχεδίαση με πρακτικότητα, χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία, χαρακτηριστικά που το κάνουν περιζήτητο στο C-segment.

Έχουν υπάρξει φορές στη ζωή που έχουμε έρθει στο δίλημμα: εξωτερική ομορφιά ή καλή ψυχή; Με τα χρόνια και καθώς επήλθε (not) η ωριμότητα, η απάντηση είναι πιο απλή από όσο πιστεύαμε. Και τα δύο. Δε χρειάζεται να συμβιβαστούμε σε κανέναν τομέα, διότι τα θέλουμε όλα!

Αυτό ακριβώς έπραξαν και οι άνθρωποι της DS, οι οποίοι δημιούργησαν και επίσημα το πιο «Όμορφο Αυτοκίνητο του 2022» όπως ανακηρύχθηκε από την κριτική επιτροπή του 37ου Festival Automobile International, χωρίς όμως αυτό να είναι και το μοναδικό ελκυστικό χαρακτηριστικό που έχει να επιδείξει.

Πώς θα σας φαινόταν, λοιπόν, να είχατε την ευκαιρία να διανύσετε πάνω από 1.000 km με ένα γέμισμα;

Το DS4 βασίζεται στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα EMP2 με 70% καινούρια μέρη και έχει αναφορές από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE. Είναι σπορ, μυώδες και compact πάνω σε μεγάλους τροχούς, κάτι που του χαρίζει εντυπωσιακή εμφάνιση, αεροδυναμική και αποδοτικότητα.

Μέσα και έξω κυριαρχεί ο αέρας της πολυτέλειας και της κομψότητας, καθώς και της τεχνολογικής υπεροχής και ασφάλειας λόγω των προηγμένων συστημάτων. Οι διαστάσεις του (μήκος: 4.40m, πλάτος 1.87m, ύψος 1.47m και 19cm απόσταση από το έδαφος) είναι ιδανικές και έτσι δε θυσιάζεται τίποτα από χώρους, αλλά ούτε και από την καλλίγραμμη σιλουέτα του.

Το πρώτο που παρατηρείς κοιτάζοντάς το είναι τα φώτα DS Matrix LED Vision, τα οποία προσφέρουν τον τυπικό φωτισμό και ακολουθούν την κατεύθυνση του τιμονιού, παρέχοντας με αυτό τον τρόπο εξαιρετική ορατότητα. Το σύστημα αυτό συνδυάζεται με τα φώτα ημέρας, αποτελούμενα από δύο γραμμές LED. Τα «DS Wings» ενώνουν τους προβολείς με τη μάσκα, θυμίζοντας διαμαντένια άκρα, ανάλογα με την έκδοση. Αρμονικά, η υψηλή αισθητική συνεχίζεται και στο πίσω μέρος. Η οροφή κατεβαίνει χαμηλά, δημιουργώντας ένα έντονο κεκλιμένο παρμπρίζ που θυμίζει coupe, ενώ οι έντονες γραμμές με τα μυώδη φτερά προσδίδουν επιβλητική εμφάνιση.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αφού ανοίξεις την πόρτα με την αναδυόμενη «κρυφή» χειρολαβή που λατρεύουμε, παραμένεις στην αρχική σου άποψη. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο δυναμικό και κομψό, με διάκοσμο όμορφα και ταυτόχρονα έξυπνα σχεδιασμένο. Υπάρχουν πολλές θήκες για τα αντικείμενα που θέλεις να έχεις μέσα στην καμπίνα, ενώ οι διακόπτες είναι ένα με το περιβάλλον. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, τόσα στα μαλακά σημεία που καλύπτουν κάποιες επιφάνειες όσο και στα σκληρότερα.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών κλέβει τις εντυπώσεις με την απρόσκοπτη αναγνωσιμότητα και την εργονομία που τον διακρίνει, ενώ η high tech αισθητική κυριαρχεί με 8 διαφορετικές επιλογές χρωμάτων και εμφάνισης των απαραίτητων πληροφοριών.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η Full HD οθόνη των 10 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί το infotainment DS Iris System. Εκτός από τις εντολές μέσω αφής, υπάρχουν κουμπιά σε σειρά στην κεντρική κονσόλα για άμεση πρόσβαση στις κύριες λειτουργίες, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.

Το DS4 μπορεί άνετα να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες (ο πέμπτος στη μέση με μία μικρή επιφύλαξη εάν πρόκειται για ενήλικο), χωρίς να υπάρξει διαμάχη ποιος θα καθίσει μπροστά και ποιοι πίσω. Παρά το γεγονός της κεκλιμένης πίσω γραμμής, δεν υπάρχει ζήτημα για το χώρο των κεφαλιών στους πίσω επιβάτες. Ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 430lt και αποτελεί από τις κορυφαίες χωρητικότητες στην κατηγορία.

Για την άνεση των επιβατών, εκτός της πολυτελούς ατμόσφαιρας, φροντίζουν και τα μαλακά, «γεμάτα» και βολικά καθίσματα. Η θέση του οδηγού μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα για κάθε σωματότυπο, ώστε να τη φτιάξει σωστά στα μέτρα του για την ασφαλή του οδήγηση, ενώ τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, ακόμα και σε λίγο πιο έντονο ρυθμό οδήγησης σε στροφές. Η ορατότητα είναι αρκετά καλή εμπρός και πλάι.

Κάτω από το καπό του DS4 της δοκιμής μας βρίσκεται ο 4κύλινδρος 1.500άρης turbo πετρελαιοκινητήρας, οποίος αποδίδει 130PS και 300Nm ροπής από τις 1.750rpm. Αυτός αποτελεί και τη μοναδική πετρελαιοκίνητη επιλογή της οικογένειας του DS4 και του ταιριάζει γάντι. Είναι πολιτισμένος και ζωηρός από χαμηλές στροφές και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, βγάζει τη δύναμη του Γάλλου στο δρόμο με τον καλύτερο τρόπο. Το κιβώτιο είναι γρήγορο και άμεσο στις αλλαγές, ενώ εάν κάποιος επιθυμεί περισσότερη εμπλοκή στην οδήγηση ή ακόμα και για πιο σπορ αίσθηση, υπάρχει η επιλογή να πραγματοποιεί τις αλλαγές των σχέσεων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Σημειώστε ότι στην κεντρική κονσόλα στην αριστερή πλευρά τοποθετείται ο διακόπτης για την επιλογή θέσης του κιβωτίου D, N, R, όπως επίσης και το κουμπί Drive Mode για την επιλογή ανάμεσα στα τρία προγράμματα οδήγησης, τα οποία έχουν αισθητές διαφορές. Στη λειτουργία Eco, το κιβώτιο ανεβάζει σχέση πολύ γρήγορα, ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή κατανάλωση, το πρόγραμμα Normal είναι επίσης αποδοτικό και οι σχέσεις αλλάζουν την κατάλληλη στιγμή, ενώ στο Sport το γκάζι γίνεται πιο άμεσο και βαραίνει το τιμόνι, ενώ οι σχέσεις πλέον αλλάζουν σε υψηλές στροφές. Στην τελευταία επιλογή, το start/stop απενεργοποιείται.

Το DS4 αγγίζει τα 100km/h από στάση σε 10,9sec, διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο για τα 1.414 κιλά του γαλλικού crossover, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 203km/h.

Ένα αυτοκίνητο τέτοιου βεληνεκούς σαφώς και υπόσχεται, αλλά και… πράττει μετακινήσεις με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Τόσο στην πόλη όσο και στα ταξίδια, η άνεση που το χαρακτηρίζει είναι παραδειγματική. Δεδομένου πως στον τομέα της ηχομόνωσης έχει γίνει πολύ καλή δουλειά από τους μηχανικούς της DS, οι εξωτερικοί θόρυβοι δεν εισχωρούν βίαια στην καμπίνα, αλλά ούτε καν ο γνωστός ήχος της «πετρελαιίλας» ή οι κραδασμοί του κινητήρα. Η Αθήνα και ειδικά διάφορα στενά, ακόμα και σε ακριβές συνοικίες, είναι το πιο δύσκολο τερέν για τις επιδόσεις των αναρτήσεων.

Στην περίπτωση του DS4, κάνουν άριστα τη δουλειά τους και η μαλακή, “γαλλική” ρύθμιση βοηθάει στην απορροφητικότητα, αλλά και στο βελούδινο πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας θαρρείς πως είναι πολλαπλών συνδέσμων και αυτό μπορούν να το επιβεβαιώσουν καλύτερα οι πίσω επιβάτες από τους οποίους ακούμε ή όχι γκρίνια κάθε φορά στις δοκιμές μας.

Αυτές οι λεπτομέρειες είναι σημαντικές για όσους κινούνται σε αστικό ιστό και το τελευταίο που θέλουν είναι να δυσκολεύονται μέσα στο αυτοκίνητο-εργαλείο της καθημερινότητας. Σημειώστε ότι μπορεί να μην προορίζεται για… τρελό off-road, αλλά στις κακοτοπιές των δρόμων, τα πεζοδρόμια, τα χωράφια και εννοείται κάποιες πιο δύσκολες προσβάσεις για πεζοπορία ή θάλασσα, τα καταφέρνει μια χαρά. Ως επί το πλείστον, στην πόλη κινηθήκαμε στο Eco mode για οικονομία, αλλά και επειδή δεν υπήρξε ποτέ ανάγκη για κάτι άλλο.

Στο ταξίδι και πάλι υπάρχει αυτή η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της πολυτέλειας και στο τέλος του βγήκαν «ατσαλάκωτοι» όλοι οι επιβάτες. Στον αυτοκινητόδρομο επιλέξαμε να κινηθούμε στο Normal mode. Το DS4 είναι ευχάριστο για όλους τους λόγους που προαναφέραμε, άνετο, αθόρυβο, ευθύβολο και φυσικά ασφαλές, αφού ο οδηγός απολαμβάνει όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας. Ένα ακόμη μεγάλο προσόν του είναι η χαμηλή κατανάλωση που είδαμε στο trip computer και κυμάνθηκε από 4,9lt/100 μέχρι 5,5lt/100km. Πώς να μην ανοίγει η όρεξη για να παίρνουμε τους δρόμους…

Στον επαρχιακό δρόμο με στροφές, στον άνετο ρυθμό πραγματοποιείς αρχοντική μετακίνηση και όσο πιέζεις τόσο ανταποκρίνεται. Διαπιστώνεις ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και σε αυτή την περίπτωση ταιριάζει το Sport mode. Οι 17άρες ζάντες που αγκαλιάζουν τα ελαστικά διαστάσεων 215/65 συνδράμουν στην καλή συμπεριφορά του DS4, το καλοζυγισμένο πλαίσιο επιτρέπει περιθώρια πίεσης, το καλής αίσθησης τιμόνι σε καθοδηγεί σωστά, αν και θα προτιμούσαμε να ανταποκρίνεται πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού, ενώ το σύστημα ελέγχου ευστάθειας παρεμβαίνει διακριτικά (και σωτήρια) σε κάποια υπερβολή του οδηγού ή σε λάθος κίνησή του. Αναμενόμενα κάποιες κλίσεις του αμαξώματος κάνουν την εμφάνισή τους, χωρίς αυτό φυσικά να προκαλεί ανασφάλεια ή δυσφορία.

Το DS4 κοιτάει στα μάτια τον premium ανταγωνισμό και είναι ένα αυτοκίνητο που έχει όλο το πακέτο. Εξωτερική εμφάνιση, λειτουργικότητα, πρακτικότητα, ασφάλεια, πολύ καλό εξοπλισμό και το σημαντικότατο στην περίπτωση του diesel χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία.

Μπορεί να βλέπουμε συνεχώς νέες τεχνολογίες, υβριδικά, plug in hybrid, LPG, CNG, αλλά το diesel αποτελεί τη σίγουρη λύση για έναν μέσο οδηγό που δε θέλει να έχει συνέχεια στο μυαλό του πόσο σωστά και προσεκτικά πρέπει να οδηγήσει για να κάνει καλή κατανάλωση, αλλά να οδηγεί όπως θέλει. Με το DS4 η μέση κατανάλωση που είδαμε σε συνδυασμένο κύκλο ήταν στα 5,5lt/100km (4,8lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή), κάτι που μας εξασφάλισε κοντά στα 1.000km αυτονομίας.

Την περίοδο που οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα σε ξέφρενο ρυθμό, το DS4 καλά κρατεί. Η τιμή της βασικής έκδοσης Bastille+ (Trocadero και Rivoli τα δύο επόμενα επίπεδα εξοπλισμού) που είναι και αυτή της της δοκιμής μας ξεκινά από 34.450 ευρώ, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 PureTech 130 από 31.900 ευρώ.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα