Μία παραίτηση τον Απρίλιο του 2022 που προειδοποιούσε ότι θα «κινούνται τρένα με 200 χλμ./ώρα και δεν θα υπάρχει καμία ένδειξη στις γραμμές» βγαίνει στο φως της δημοσιότητας, λίγες ώρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη με τη σύγκρουση των τρένων τα ξημερώματα της 1ης Μαρτίου.
Όπως ανέφερε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στην εκπομπή LIVE NEWS με τον Νίκο Ευαγγελάτο, πρόκειται για την παραίτηση του προέδρου του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS/ETCS, ο οποίος διαφωνούσε με κάποια πράγματα που έγιναν και με αυτά που αναφέρει, σήμερα μοιάζουν με τραγική πρόβλεψη, αν αναλογιστεί κανείς την τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Ειδικότερα, το 2014 ξεκίνησε διαδικασία για αναδιάταξη στο σύστημα των αισθητήρων, με το έργο να αρχίζει αλλά η εταιρία που αναλαμβάνει το έργο αμφισβητείται από έναν εργολάβο πως δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Τότε, υπήρξε διαφωνία μεταξύ της κατασκευαστικής και μιας ακόμη εταιρείας για κάποια μόντεμ, τα οποία θεωρούν πως σχηματίστηκαν παράτυπα.
Τα έργα σταμάτησαν, η ΕΕ «έριξε» πρόστιμα και το 2019 μπλόκαρε το έργο. Αν και οι σηματοδότες μπήκαν το 2021, σε αυτό το τοπ τμήμα έχουν παραμείνει κλειστοί. Στις 27 Απριλίου 2022, δηλαδή πριν από 10 μήνες, υπήρξε μια παραίτηση κι ένα έγγραφο που επιβεβαιώνουν ότι όλοι γνώριζαν τα προβλήματα που υπήρχαν.
Η επιστολή παραίτησης
Συγκεκριμένα, με επιστολή του στoυς επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS/ETCS, κ. Χ. Κ. υπεύθυνος ασφάλειας των δρομολογίων, υπέβαλε την παραίτησή του διαφωνώντας με κάποιες ενέργειες που έγιναν.
Στην επιστολή αναφέρεται η μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους σταθμούς Τανάγρα, Ελαιώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίατρο κ.λπ. και η αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί της γραμμής.
Ο πρώην πρόεδρος μιλά για κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που προκαλεί στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.
Παράλληλα, καταγγέλλει επίσης ότι εξαιτίας μη τήρησης των συμβάσεων «θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200 Km/h. Χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμιά ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμη και θραύσης αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Σε μια δεύτερη επιστολή – βόμβα, αυτή τη φορά μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 7 Φεβρουαρίου, από τη Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων (ΔΕΣΚ-Σ) τονίζεται ρητά: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».