Ελλάδα

Τέμπη: Στον εισαγγελέα και πάλι σήμερα ο σταθμάρχης Λάρισας – Τα τελευταία στοιχεία για την τραγωδία και οι κρίσιμοι διάλογοι

Στον ειαγγελέα οδηγείται και πάλι σήμερα ο σταθμάρχης Λάρισας που είχε βάρδια τη νύχτα της πολύνεκρης σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.

Ο 59χρονος σταθμάρχης ήταν να απολογηθεί το Σάββατο (04.03.2023), ωστόσο πήρε προθεσμία καθώς ο δικηγόρος του είπε πως έχουν υπάρξει νέα στοιχεία για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

Όπως ανέφερε ο δικηγόρος του Στέφανος Παντζαρτζίδης… «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, προσερχόμενος αρχικά στον εισαγγελέα ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».

Οι νεκροί ανέρχονται σε 57 και οι ταυτοποιημένες σοροι είναι 55.

«Είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;»

Λίγο πριν τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, το μοιραίο Intercity 62 μπήκε στο ρεύμα καθόδου. Τότε ο ένας μηχανοδηγός φαίνεται πως απευθύνθηκε στο σταθμαρχείο Λάρισας εκείνη τη στιγμή. Ο σταθμάρχης Λάρισας όμως φέρεται να μην έδωσε απάντηση…

Η μεγάλη έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη συνεχίζεται και η κάθε πληροφορία αξιολογείται με προσοχή. Στο μικροσκόπιο βρίσκονται όλα όσα έγιναν τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου και κυρίως ό,τι ειπώθηκε τη στιγμή που το μοιραίο Intercity 62 άλλαξε σιδηροδρομική τροχιά και βρέθηκε στο ρεύμα καθόδου. Πληροφορίες του Alpha δίνουν νέα τροπή και αν επιβεβαιωθούν ο σταθμάρχης Λάρισας, θα έρθει σε ακόμα πιο δύσκολη θέση. Καθώς ο μηχανοδηγός φέρεται να προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί του, εκείνα τα καθοριστικά δευτερόλεπτα, αλλά να μην πήρε απάντηση.

Όπως μετέδωσε ο Alpha, ο ένας μηχανοδηγός του Intercity 62 του είπε χαρακτηριστικά: «είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;» Ο σταθμάρχης Λάρισας, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ δεν έδωσε απάντηση. Οι αδικοχαμένοι μηχανοδηγοί συνέχισαν και λίγα λεπτά αργότερα συγκρούστηκαν μετωπικά, με μεγάλη ταχύτητα, με την εμπορική αμαξοστοιχία, που κατευθυνόταν από Κατερίνη για Λάρισα.

«Την ίδια μέρα είχε ξανακάνει λάθος»

Την ίδια ώρα μια νέα νέα καταγγελία έρχεται στο φως για τον 59χρονο. Σύμφωνα με πρώην σταθμάρχη Βόλου, ο σταθμάρχης Λάρισας, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και μάλιστα την τελευταία ώρα πριν από τη φονική σύγκρουση, έκανε το ίδιο λάθος με άλλη αμαξοστοιχία.

«Την ίδια μέρα έγινε αυτό το ολέθριο πάλι λάθος. Ίσως και από αυτή τη σύγχυση να ακολούθησε και η δεύτερη σύγχυση, λόγω της απειρίας του» τόνισε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης.

Οι φιάλες που βρέθηκαν στο μοιραίο τρένο

Οι φιάλες που βρέθηκαν στα συντρίμμια του Intercity 62, ίσως δώσουν απάντηση στα αίτια της έκρηξης…

Ένας από τους γρίφους της εθνικής τραγωδίας έχει να κάνει με τη μεγάλη έκρηξη, μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Μια έκρηξη που αύξησε τον αριθμό των θυμάτων τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023. Τα σενάρια και οι σκέψεις, τις τελευταίες μέρες τροφοδοτούν μια σειρά από συζητήσεις. Με ειδικούς εμπειρογνώμονες να έχουν στα χέρια τους μια σειρά από στοιχεία, που θα δώσουν την οριστική απάντηση.

Όπως τόνισε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο Mega, υπήρξαν αναφορές πως για την πύρινη μπάλα που προκλήθηκε κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, ευθύνονταν ενδεχομένως τα λάδια, οι μετασχηματιστές ακόμα και κάποια από τα υλικά που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία. Εμπειρογνώμονες όμως που κρατούν για την ώρα το στόμα τους κλειστό, μέχρι να αξιολογήσουν όλα τα στοιχεία και να ολοκληρώσουν τον κύκλο της δικής τους έρευνας, οδηγούνται σε άλλη κατεύθυνση. 

Οι πυροσβέστες βρήκαν στο σημείο της τραγωδίας  φιάλες που χαρακτηρίζουν «ύποπτες» για την έκρηξη και βλέπετε στις επόμενες φωτογραφίες. Αυτές οι φιάλες βρέθηκαν στα συντρίμμια των βαγονιών. Κάποιες από αυτές, οι ερευνητές τις συνδέουν με τις φιάλες πεπιεσμένου αέρα για τα φρένα. Το σενάριο για φιάλες υγραερίου απομακρύνεται. Απαντήσεις πάντως για ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα έδιναν και οι τοξικολογικές εξετάσεις στις σορούς των θυμάτων. Την ίδια ώρα η Hellenic Train διαψεύδει με ανακοίνωσή της ότι βρέθηκαν φιάλες.

Σε κάθε περίπτωση οι φιάλες που έχουν βρεθεί μέσα στο μοιραίο τρένο είναι αυτές που βλέπετε στις επόμενες φωτογραφίες. Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα υπήρξαν σκέψεις πως η μεγάλη έκρηξη, σχετιζόταν με τα λάδια που υπήρχαν στο τρένο. Σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες.

Το έγγραφο του 2018

Στο μεταξύ ένα έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών από το 2018 αναφέρεται στο ζήτημα της τηλεδιοίκησης. 

Το σχετικό έγγραφο ανέφερε πως τα έργα τηλεδιοίκησης, που αν υπήρχαν θα απέτρεπαν το θανάσιμο λάθος του σταθμάρχη, ήταν προγραμματισμένα να έχουν ολοκληρωθεί ήδη στις αρχές του 2019.

Συγκεκριμένα, το έγγραφο ανέφερε πως «η αποκατάσταση/αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης για το τμήμα ΣΚΑ – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (πλην Τιθορέα – Δομοκός) ξεκίνησε το 2014 και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2019, οπότε το εν λόγω σύστημα θα καταστεί εκ νέου λειτουργικό. Έως σήμερα έχει αποκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης στα τμήματα Αχαρναί – Οινόη και Πλατύ – Θεσσαλονίκη και έχουν τεθεί σε χρήση δίχως τηλεδιοίκηση».

Το «Βήμα της Κυριακής» αποκαλύπτει πως έως και το 2017 υπήρχαν έξι σταθμάρχες για να ελέγχουν το δίκτυο. Συγκεκριμένα, υπήρχαν δύο σταθμάρχες στον τομέα της τηλεδιοίκησης, άλλοι δύο στον τομέα της σηματοδότησης, ένας κεντρικός σταθμάρχης ανά βάρδια κι ένας βοηθός.

Αυτό απέτρεπε την πιθανότητα να σημειωθεί λάθος, όπως εκείνο που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών, καθώς υπήρχαν έξι άτομα μαζί με τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τον τελευταίο καιρό η Πανελλήνια Ένωσης Σταθμαρχών είχε ζητήσει από τη διοίκηση του ΟΣΕ να υπάρχει κάποιος εμπειρότερος ο οποίος θα τους επιτηρεί. Η διοίκηση του ΟΣΕ είχε απορρίψει το αίτημά τους, σχολιάζοντας πως ουσιαστικά οι υπάλληλοι υπονομούσαν και συκοφαντούσαν το έργο του ΟΣΕ.

 

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα