Παρασκευή, 22 Νοε.
14oC Αθήνα

Τέμπη: Νέες καταγγελίες και αποκαλύψεις, μεγάλη «μάχη» για τρεις τραυματίες στις ΜΕΘ

Τέμπη: Νέες καταγγελίες και αποκαλύψεις, μεγάλη «μάχη» για τρεις τραυματίες στις ΜΕΘ

Μάχη για τη ζωή δίνουν δυο εβδομάδες (28.2.2023) μετά την τραγωδία στα Τέμπη τρεις άνθρωποι που τραυματίστηκαν σοβαρά στο μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα και νοσηλεύονται στις ΜΕΘ νοσοκομείων της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης.

Στις μονάδες Εντατικής Θεραπείας νοσοκομείων της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης νοσηλεύονται ένας άνδρας και δυο κοπέλες που είχαν πολύ σοβαρά τραύματα από τη μοιραία σύγκρουση των δυο τρένων στα Τέμπη.

Στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ τονίστηκε ότι πιο σοβαρά από τους τρεις πολυτραυτματίες είναι ένας 20χρονος από τον Βόλο.

«Πιο κρίσιμη εκτιμάται ότι είναι η κατάσταση του 20χρονου Γεράσιμου από το Βόλο με τους γιατρούς να δηλώνουν ότι κάθε ώρα που περνάει κερδίζει όλο και περισσότερο ένα κομμάτι από τη μάχη που δίνει για τη ζωή», τονίστηκε στην εκπομπή.

Σε κρίσιμη κατάσταση παραμένουν επίσης οι δύο κοπέλες.

«Είναι η Δάφνη, η σύντροφος του Βάιου Βλάχου από την Καρδίτσα που ταξίδευαν μαζί καθώς και η Ανίσια, μία νεαρή κοπέλα που επίσης έχει κάκωση στον θώρακα. Είναι σε κρίσιμη κατάσταση της, παραμένει όμως σταθερή και ελεγχόμενη, όπως λένε οι θεράποντες γιατροί.

Και τα τρία νέα παιδιά παραμένουν σε καταστολή με τους γιατρούς να κάνουν το καλύτερο δυνατό για να ξεπεράσουν τον κίνδυνο για τη ζωή τους που διατρέχουν», αναφέρθηκε στην εκπομπή.

 

Καλά τα νέα για τους άλλους τραυματίες

Καλά είναι τα νέα που έρχονται από τα νοσοκομεία για τους άλλους τραυματίες που νοσηλεύονται ακόμα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, όπου έγινε το μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Σε απλές κλινικές νοσηλεύονται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας οι υπόλοιποι ελαφρά τραυματισμένοι με την κατάσταση ορισμένων να έχει βελτιωθεί σημαντικά.

«Πολλοί έχουν ορθοπεδικά προβλήματα, οπότε αυτός είναι και ο λόγος της καθυστέρησης για την έκδοση εξιτηρίου και άλλοι (ασθενείς) χειρουργικής φύσεως, οπότε παραμένουν για νοσηλεία», ανέφερε η δημοσιογράφος που έκανε το σχετικό ρεπορτάζ.

Σύμφωνα με δηλώσεις των θεραπόντων γιατρών μέχρι και το τέλος της εβδομάδας οι περισσότεροι από τους τραυματίες της φονικής σύγκρουσης των δύο τρένων θα πάρουν εξιτήριο για να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργούσαν τα συστήματα

Στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ μίλησε και ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, ο οποίος τόνισε ότι στην περιοχή δεν λειτουργούσαν τα συστήματα που θα απέτρεπαν το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Από την άλλη ο πρόεδρος των μηχανοδηγών αναφέρθηκε στους διαλόγους από το σταθμαρχείο Λάρισας και τις συνομιλίες σταθμαρχών που έρχονται συνέχεια στο φως και τόνισε είναι ότι υπάρχει μια αποσπασματική διαρροή.

Για την λειτουργία ή όχι του συστήματος τηλεδιοίκησης της Λάρισας ο Κώστας Γενηδοιύνιας ανέφερε: «Εγώ θα σταθώ στην ανακοίνωση του ΟΣΕ που είπε ότι κάηκε εκεί στην περιοχή τον Ιούνιο του 2019. Τον Νοέμβριο του 2022 έχει δοθεί σε λειτουργία το κομμάτι της τηλεδιοίκησης Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα. Από Λάρισα και πάνω δεν λειτουργεί το το κομμάτι αυτό τουλάχιστον σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε εμείς οι μηχανοδηγοί. Άρα στο σημείο που έγινε το συμβάν – που είναι γύρω στα 20 χλμ. μετά τη Λάρισα – δεν υπήρχε η δυνατότητα να ελέγχεται ότι το ένα τρένο κατευθύνεται πάνω στο άλλο».

«Εγείρει σοβαρά ερωτήματα η διαρροή»

Αναφορικά με τους διαλόγους που έχουν έρθει στη δημοσιότητα είπε ότι «αυτό που είναι περίεργο είναι ότι δεν ακούμε τους συνολικούς διαλόγους της αμαξοστοιχίας με τον σταθμάρχη».

«Κι αυτό για εμάς από την πρώτη μέρα έχει εγείρει σοβαρά ζητήματα σε σχέση με το κατά πόσο γίνεται μια προσπάθεια να διαχυθούν ευθύνες μόνο στους ανθρώπους που εργάζονταν εκείνη τη μέρα στην περιοχή. Ακούμε μόνο το Intercity να φεύγει με κόκκινο φωτόσημο από τη Λάρισα πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα παρουσιάζει εκ των πραγμάτων κάποια δυσκολία. Βλέπουμε ένα άλλο βίντεο στο οποίο πάλι άλλος συρμός του προαστιακού μπαίνει με κόκκινο στον σταθμό της Λάρισας και διαπιστώνει προβλήματα και πέραν αυτού μετά ακούμε συνομιλίες μεταξύ σταθμαρχών οι οποίες είναι στα εσωτερικά τους τηλέφωνα οι οποίες εντάξει δεν είναι και ευχάριστες να ακούγονται», τόνισε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών.

«Ωστόσο όμως αυτό που παραμένει κρίσιμο για εμάς και περιμένουμε για να τοποθετηθούμε με σαφήνεια είναι να έχουμε το σύνολο των επίμαχων συνομιλιών: το Intercity με τον σταθμό της Λάρισας», συμπλήρωσε ο Κώστας Γενηδούνιας.

 

«Το σύστημα βρισκόταν σε λανθάνουσα κατάσταση»

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ανέφερε επίσης ότι είναι αδιανόητο 14 ώρες μετά από ένα τέτοιο σιδηροδρομικό δυστύχημα να διακινείται στο Youtube συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό κομμένη – είναι εμφανώς κομμένη – γιατί μετά έρχεται άλλη συνομιλία με άλλο τρένο το οποίο αναχωρεί 3 λεπτά αργότερα από τον σταθμό της Λάρισας.

«Αυτό από εμάς καταγγέλθηκε από την πρώτη μέρα ως μια απόπειρα να δημιουργηθούν εντυπώσεις και να εξυφανθούν σενάρια για το τι ακριβώς έχει φταίξει. Όταν ακούσουμε το σύνολο των συνομιλιών – γιατί υπάρχουν και καταθέσεις οι οποίες λένε ότι ο μηχανοδηγός ξαναρώτησε και μια και δυο και τρεις φορές, καταθέσεις που βγαίνουν στη δημοσιότητα και εμείς δεν μπορούμε να τις επιβεβαιώσουμε γιατί είναι μέρος της δικογραφίας – θα μπορέσουμε να τοποθετηθούμε κι εμείς και να πούμε τι ακριβώς βλέπουμε στην περιοχή. Το μοναδικό βέβαιο είναι ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης, φωτοσήμανσης βρισκόταν σε λανθάνουσα κατάσταση δηλαδή υπήρχαν κόκκινα φωτοσήματα».

Καταγγελία για εμπορική αμαξοστοιχία

Ο Κώστας Γενηδούνιας κατήγγειλε επίσης ότι χθες (13.3.2023) εμπορική αμαξοστοιχία επιχείρησε να κινηθεί από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη με άδεια του ΟΣΕ, αλλά χωρίς απόφαση για επιπλέον μέτρα ασφαλείας.

Αναλυτικά όπως είπε: «Αυτή τη στιγμή γίνεται ένας διάλογος με την πολιτική ηγεσία για να παρθούν επιπλέον μέτρα και κανονιστικές διατάξεις, έτσι ώστε να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο μέχρι να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφαλείας και να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα τρένα. Με έκπληξη εχθές πληροφορηθήκαμε ότι ο ΟΣΕ είχε δώσει άδεια να εκκινήσει ένας εμπορευματικό συρμός, στις 8:30 από Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη χωρίς να έχει ληφθεί καμία απόφαση για επιπλέον μέτρα σε μη τηλεδιοικούμενο μέρος του δικτύου», τόνισε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών.

Ο Κώστας Γενηδούνιας τόνισε ότι αμέσως έγινε παρέμβαση από το σωματείο. «Εκεί παρενέβη το σωματείο μας ευγενικά και με τρόπο μιλήσαμε με τους συναδέλφους μας και το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε. Εμείς το θεωρούμε απαράδεκτο αυτό που έγινε. Όταν γίνεται ένας διάλογος, περιμένουμε να ολοκληρωθεί αυτός, να μπουν οι βάσεις σε όλα όσα θα συμφωνήσουμε και ο σιδηρόδρομος να αρχίσει να επαναλειτουργεί με ασφάλεια. Κοιτάξτε, σε μια βδομάδα πιστεύω θα έχουμε τα πρώτα δρομολόγια».

Καθυστερεί ο ΑΣΕΠ

Από την πλευρά του ο Νίκος Κιουτσούκης, εργαζόμενος στην Hellenic Train, ανέφερε ότι ο ΑΣΕΠ δυστυχώς καθυστερεί αδικαιολόγητα από το 2020 90 προσλήψεις ατόμων για τον ΟΣΕ ενώ σε άλλο σημείο ανέφερε «επίσης σας λέω ψάξτε να δείτε τι έγινε στον διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας, όπου λάθη του ΑΣΕΠ απέκλεισαν περίπου 200 υποψηφιότητες για να μπουν μέσα στις σχολές είτε στα δημοτικά».

«Ξέρετε, όλες αυτές τις ημέρες επικεντρώνονται τα ΜΜΕ στους διαλόγους των σταθμαρχών ή με τον μηχανοδηγό κλπ. Οι διάλογοι θα ρίξουν φως στα αίτια προφανώς, αλλά η ευθύνη για το πώς φτάσαμε σήμερα εδώ είναι διαχρονική και αυτό δεν πρέπει να παραλείπεται» σημείωσε ο κ. Κουτσούκης.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις