Δευτέρα, 25 Νοε.
14oC Αθήνα

Ελλάδα – Τουρκία: Νίκος Παναγιωτόπουλος – «Δεν αποκλείω συνάντηση με τον Χουλουσί Ακάρ, στις σεισμόπληκτες περιοχές»

Ελλάδα – Τουρκία: Νίκος Παναγιωτόπουλος – «Δεν αποκλείω συνάντηση με τον Χουλουσί Ακάρ, στις σεισμόπληκτες περιοχές»

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας, Νίκος Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι είναι πιθανό να συναντηθεί με τον ομόλογό του της Τουρκίας, Χουλουσί Ακάρ.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ επισήμανε ότι η πρόθεση για τη συνάντηση με τον Χουλουσί Ακάρ έχει ήδη γνωστή προς την Ελλάδα από την πλευρά της Τουρκίας, προσθέτοντας ότι το πιθανότερο είναι, εάν τελικά πραγματοποιηθεί η συνάντηση αυτή, να γίνει στις περιοχές της γειτονικής χώρας που επλήγησαν από το φονικό χτύπημα του Εγκέλαδου.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος έκανε αναφορά και στην τραγωδία στα Τέμπη και ανέφερε ότι το τραγικό δυστύχημα είναι: «ένα κράμα ατομικής ευθύνης αλλά και των γνωστών παθογενειών του συστήματος».

Τόνισε ότι όσο περνάει ο καιρός, η κοινωνία θα έχει τη δυνατότητα να κάνει μία αποτίμηση του τραγικού δυστυχήματος με μεγαλύτερη νηφαλιότητα. «Εάν αυτή η χώρα θέλουμε να πάει μπροστά, πρέπει όλοι να λειτουργούμε με παραπάνω επαγγελματισμό στο πόστο μας» πρόσθεσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Τι είπε για τα μόλις δυο ελληνικά C-130 που πετούν

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ρωτήθηκε να απαντήσει και στο γιατί από τα C-130 που έχουν παραληφθεί, πετούν μόνον δύο. Ο υπουργός τόνισε ότι το πρόβλημα έχει βαθιές ρίζες και εξήγησε ότι για να έχουμε συντήρηση των αεροσκαφών, πρέπει να έχουμε και μία σταθερή ροή ανταλλακτικών.

«Κάποτε είχαμε πολλά, αλλά δεν είχαν ψηφισμένη εγκεκριμένη από τη Βουλή συμφωνία για τη συνεχή υποστήριξη τους, που είναι και απαραίτητη για την απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών» ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος, επισημαίνοντας ότι η σύμβαση αυτή ψηφίστηκε από τη Βουλή πριν από δύο χρόνια, επί ΝΔ.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι το βασικό πρόβλημα είναι η συνεχώς αυξανόμενη χρήση αυτών των αεροπλάνων για οποιοδήποτε μεταφορικό έργο.

«Σαν να χρησιμοποιείς μια νταλίκα για ντελίβερι»

«Είναι σαν να έχεις μία νταλίκα και να την χρησιμοποιείς για παραδόσεις ντελίβερι μέσα στην πόλη. Και όσο την ξεζουμίζεις, τόσο μεγαλύτερες φθορές προκαλείς. Και όσο μεγαλύτερες οι φθορές, τόσο μεγαλύτερη είναι και η ανάγκη συντήρησης και όταν αυτή δεν γίνεται επαρκώς, τότε ο αριθμός αυτών που έχεις στη διάθεσή σου μειώνεται. Σου μένουν ένα – δύο και όταν με αυτά τα ένα – δύο κάνεις όλες τις δουλειές σου, πρέπει να τα χρησιμοποιείς και πιο συχνά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Ο υπουργός ανέφερε ότι η συντήρηση αυτών των αεροσκαφών έχει ανατεθεί στην ΝΑΤΟϊκή σχετική Υπηρεσία, ένα εργοστάσιο στην Πορτογαλία, όπου υπάρχει σερά αναμονής για όλα τα κράτη – μέλη.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι υπάρχουν αεροπλάνα που έχει αναλάβει να συνεφέρει η ΕΑΒ, ενώ παράλληλα έχει περάσει από τη Βουλή ένα πρόγραμμα ανάθεσης σε μία εταιρεία του Ισραήλ για να συντηρήσει τρία από αυτά το αεροσκάφη.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι εντός του 2024 έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα η παραλαβή άλλων τριών αεροσκαφών, ένα από την NSPA του ΝΑΤΟ, ένα από την ΕΑΒ και ένα από τις υποδομές της Πολεμικής Αεροπορίας.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις